Kolektor wydechowy PGT

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Vision
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: pn mar 16, 2009 6:24 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Kolektor wydechowy PGT

Post autor: Vision »

Witam.
Pierwszy post na forum ale od razu przejdźmy do rzeczy.

Chcę ściągnąć kolektor wydechowy i zastanawiam się jak to zrobić...
Obszukałem różne źródła i nic sensownego nie wyczytałem...
Tak więc mam prośbę do kogoś kto taką akcję przeprowadzał i jakieś wskazówki żeby to zrobić z jak najmniejszym rozkręcaniem motoru...

Z góry dzięki za pomoc
Było szybkie punto...
Teraz:
Rally Civic ED7 by KGarage in progress :)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Odkrecić kolektor dolotowy, turbine, wydech, olej i chłodzenie do turbiny, dolot, podpore kolektora wydechowego i już wyjdzie. :lol:
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Vision
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: pn mar 16, 2009 6:24 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vision »

Ogólnie dużo pierniczenia jest z tym kolektorem?
Da rade się połapać później co i jak ;>

Pytam bo to mój pierwszy kontakt z włochem i mam lekkie obawy :)
Było szybkie punto...
Teraz:
Rally Civic ED7 by KGarage in progress :)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Da rade tylko trzeba pamietać mniej wiecej co i gdzie było. Bedziesz wymieniać uszczelki czy cos jeszcze??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Vision
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: pn mar 16, 2009 6:24 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vision »

Sprawa jest taka że man prawdopodobnie pęknięty kolektor...
Więc możliwe że będzie spawanie...
Śruba od strony przepływki ma zerwany gwint...

ogólnie to ruina którą stopniowo trzeba odbudowywać....

Bedzie trochę walki ale damy rade :)
Było szybkie punto...
Teraz:
Rally Civic ED7 by KGarage in progress :)
Awatar użytkownika
mrowczan
Aktywny użytkownik
Posty: 233
Rejestracja: pn paź 29, 2007 8:04 pm
Miejscowość: Częstochowa
Auto: Inne

Post autor: mrowczan »

Jak robisz to pierwszy raz, to mozesz miec lekka zamote, bo strasznie to na pierwszy rzut oka wyglada :P Poza tym porob zdjecia kolektora z bliska i zobacz, czy to na bank pekniecie, bo szkoda meczarni na wyciaganie, jak ma sie okazac, ze to nie to. Jakie sa objawy, ze podejrzewasz kolektor? Bo jak peknie, to i tak tamtedy spaliny nie uciekaja, bo jak sie nagrzeje, to sie zeliwo rozszerza i samo sie uszczelnia, takze jesli pierdzenie, to na 90% nie od tego :)
Vision
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: pn mar 16, 2009 6:24 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vision »

Ogólnie to ewidentnie gdzieś dmucha bokiem przy wydechowym...

Świeci się check, pali jak smok...


Sonda w wydech była wkładana i wyszło że jest 9% tlenu w spalinach...
Wydech szczelny tak samo jak i wszelke łączenia turbo/muszla/dp/reszta wydechu

Mój drugi typ który mam nadzieje że się sprawdzi to wydmuchana uszczelka poprzez tę luźną śrube...
Było szybkie punto...
Teraz:
Rally Civic ED7 by KGarage in progress :)
Awatar użytkownika
mrowczan
Aktywny użytkownik
Posty: 233
Rejestracja: pn paź 29, 2007 8:04 pm
Miejscowość: Częstochowa
Auto: Inne

Post autor: mrowczan »

no to masz juz odpowiedz :) kolektor tez pewnie pekniety, ale spaliny tamtedy nie uciekaja. sciagaj wiec kolektor, planuj, nowa uszczelka i jazda :)
Vision
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: pn mar 16, 2009 6:24 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vision »

Kolektor był zdjęty wszystko cacy poszło...

Ale...

Wyjechałem w sobotę po wymianie uszczelki przez którą dmuchało... Wszystko było cacy... Wczoraj wieczorem uszczelkę wydmuchało znowu :/

Mój błąd że nie dałem go do planowania :(


Jaki koszt jest takiej operacji mniejwiecej?


Szlag mnie trafił :/



Aaaa i jeszcze jedno...

Spalanie rzędu 15litrów przy normalnej jeździe (tak do ok 4 tys) spowodowane jest tą uszczelką?
Było szybkie punto...
Teraz:
Rally Civic ED7 by KGarage in progress :)
Awatar użytkownika
Ósmy
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 25, 2007 6:43 pm
Miejscowość: BIELSKO-BIAŁA
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Bielsko-Biała ZŁ

Post autor: Ósmy »

Vision pisze:Kolektor był zdjęty wszystko cacy poszło...

Ale...

Wyjechałem w sobotę po wymianie uszczelki przez którą dmuchało... Wszystko było cacy... Wczoraj wieczorem uszczelkę wydmuchało znowu :/

Mój błąd że nie dałem go do planowania :(


Jaki koszt jest takiej operacji mniejwiecej?


Szlag mnie trafił :/



Aaaa i jeszcze jedno...

Spalanie rzędu 15litrów przy normalnej jeździe (tak do ok 4 tys) spowodowane jest tą uszczelką?
Haha jeżeli moge to podepne sie pod temat Czym może być spowodowane bardzo duze spalanie PGT... nowa sonda, drugi komputer, druga przeplywka, nowy czujnik w termostacie, nowe świece i przewody, druga cewka, spalanie jednakowo duze przy jezdzie spokojnej jak i przy pelnym bucie... Może macie jeszcze jakies pomysly? (fakt jest taki iż przepuszcza na laczeniu turbo-> kolektor, oraz na pęknietym kolektorze) ;)
PUNTO GT 1,4 TURBO
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów... sztuką jest zrobić to bez nich...
Awatar użytkownika
mrowczan
Aktywny użytkownik
Posty: 233
Rejestracja: pn paź 29, 2007 8:04 pm
Miejscowość: Częstochowa
Auto: Inne

Post autor: mrowczan »

Przez wydmuchana uszczelke pod kolektorem raczej nie ma opcji, zeby palilo o polowe wiecej, niz powinno, wiec przyczyny szukaj gdzies indziej :) A kolektor splanowac mozesz sobie sam - kupujesz wieksza ilosc papieru sciernego (np w Castoramie czy Praktikerze sprzedaja na metry), ktory mocujesz tasma dwustronna na szybie, kladziesz ja na stole i trzeeeesz kolektorem, trzeeeesz i jeeeeeszcze trzeeeesz, az bedzie sie srebrzyc jego cala powierzchnia stykajaca z glowica :) Zrob to samo z flansza pod turbo, bo pewnie tez bedzie pokrzywiona :)
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

Nie pamiętam już kto ale był taki sam problem, za gorąco na spalinach i wypala uszczelke, nie wiem jak w punto ale w uno czujnik w termostacie i po sparwie
..UNO TURBO MK1..
PRZEMINELO Z WIATREM
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

U mnie wypalało uszczelki pod kolektorem. Wystarczyło go splanowac i po problemie.
Czujnik w termostacie sie do tego nie przyczynił ;)
Uno Turbo 1.4 mk2
Vision
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: pn mar 16, 2009 6:24 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vision »

Luu pisze:U mnie wypalało uszczelki pod kolektorem. Wystarczyło go splanowac i po problemie.
Czujnik w termostacie sie do tego nie przyczynił ;)
A gdy wywalało ci uszczelkę to spalanie skakało dość mocno w górę?


I niech mi ktoś wkońcu powie ile powinno palić punto przy jeżdzie tak do 4tys obr... Bez szaleństw... Na spokojnie
Było szybkie punto...
Teraz:
Rally Civic ED7 by KGarage in progress :)
Awatar użytkownika
Rafalinek
Użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 6:15 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: Rafalinek »

Mi przy jeździe do 3,5 tys RPM na skręconym doładowaniu palił w granicach 9,5 - 10 litrów. Teraz jeżdżę na 0,8Br i do 4-4,5 tys. RPM (autko jeszcze na dotarciu) to pali ok. 10,5. Jazda dynamiczna w miarę możliwości ;)
Punto GT1
Punto GT2[*]
Kropek na PJ
ODPOWIEDZ