"Wypadajacy" zapłon
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
"Wypadajacy" zapłon
No i mam problem.
Silnik na wolnych obrotach pracuje nie równo.
Widać, że nie za każdym razem występuje zapłon bo silnik sie trzęsie.
Wymieniłem wczoraj palec kopółkę i przewody na nowe.
Zostały jeszcze świece. Jak składałem silnik dałem nowe świece NGK wg katalogu 3 elektrodowe.
Co jeszcze może być przyczyna wypadania zapłonu??
Czy może któryś wtryskiwacz nie zawsze daje paliwo albo daje za dużo i zalewa??
Silnik na wolnych obrotach pracuje nie równo.
Widać, że nie za każdym razem występuje zapłon bo silnik sie trzęsie.
Wymieniłem wczoraj palec kopółkę i przewody na nowe.
Zostały jeszcze świece. Jak składałem silnik dałem nowe świece NGK wg katalogu 3 elektrodowe.
Co jeszcze może być przyczyna wypadania zapłonu??
Czy może któryś wtryskiwacz nie zawsze daje paliwo albo daje za dużo i zalewa??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
A skąd wiesz że wypada zapłon??Sprawdzałeś lampą stroboskopową??
Może poprostu skład mieszanki jest zły i wtedy też silnik sprawia wrażenie jakby gubił cykl "iskrowy"(szczególnie gdy jest za ubogo)
.Pokręć tą sprytną śrubką na przpływce,a jak nie chcesz psuć regulacji,to zdejmij poprostu rurę doprowadzającą powietrze do przepływki i naciskaj powoli klapkę-jeśli będzie chodził coraz równiej to będzie oznaczać że jest za ubogo
oraz spróbuj odwrotnie pociągnij jakoś klapkę(tu już jakiś pomysł musisz mieć
) i będzie chodził coraz równiej to będzie oznaczać że jest za bogato 
Może poprostu skład mieszanki jest zły i wtedy też silnik sprawia wrażenie jakby gubił cykl "iskrowy"(szczególnie gdy jest za ubogo)




- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
OK bedę musiał to sprawdzić.
Nie wiem moze jest za ubogo ale to rwanie zapłonu czuć również przy wiekszych obrotach oczywiście znacznie mniej ale czuć i słychać takie lekkie popykiwanie z wydechu kiedy nie ma zapłonu a kiedy jest.
Muszę kajiegoś magika od ustawiania zapłony dorwać z lampą ale i tak nie mam miejsca co by zobaczyć coś na kole
Nie wiem moze jest za ubogo ale to rwanie zapłonu czuć również przy wiekszych obrotach oczywiście znacznie mniej ale czuć i słychać takie lekkie popykiwanie z wydechu kiedy nie ma zapłonu a kiedy jest.
Muszę kajiegoś magika od ustawiania zapłony dorwać z lampą ale i tak nie mam miejsca co by zobaczyć coś na kole

http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Ok to skoro jest za ubogo to w którą stronę śróbka na przepływce kręcić??
Jaki tam jest klucz??
Jaki tam jest klucz??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
No i jest tak że jak popycham klapkę to sie wyrównują obroty ale jak kręcę tą śrubką to praktycznie nie ma żadnej różnicy. Wkręciem ją do końca a silnik nadal tak samo pracował.
Czy to może oznaczać że gdzieś jest nieszczelność w dolocie ??
Jeżeli tak to czy przed turbiną czy za turbiną?? Bo rozumiem że wręcanie śrubki powoduje zmniejszanie powietrza idącego kanalikiem w przepływce a tym samym tworzy się wieksze podcińnienie które za to wychyla bardziej klapkę. Czy dobrze rozumuję??
Czy to może oznaczać że gdzieś jest nieszczelność w dolocie ??
Jeżeli tak to czy przed turbiną czy za turbiną?? Bo rozumiem że wręcanie śrubki powoduje zmniejszanie powietrza idącego kanalikiem w przepływce a tym samym tworzy się wieksze podcińnienie które za to wychyla bardziej klapkę. Czy dobrze rozumuję??
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Dobrze kombinujesz
.
Co do braku reakcji to pewnie nieszczelność w dolocie, ale nie do określenia czy przed czy za turbina(z reguły robi się gdzieś za
).
Jeśli dolot szczelny,to sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa i jeżeli ono w porządku, to nie wypada nic innego jak tylko zdjąć czarną przykrywkę z przepływki i popuścić sprężynę

Co do braku reakcji to pewnie nieszczelność w dolocie, ale nie do określenia czy przed czy za turbina(z reguły robi się gdzieś za

Jeśli dolot szczelny,to sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa i jeżeli ono w porządku, to nie wypada nic innego jak tylko zdjąć czarną przykrywkę z przepływki i popuścić sprężynę
