Niedawno zakupilem silniczek 1.4T i sobie go rozbieram w zaciszu w celu dokladnego remontu Chcialbym pokazac pare fotek i zebyscie mi powiedzieli czy jest tragedia,czy straszna tragedia
Czarny osad na tlokach schodzi bez problemu,pierwszy i 2 cylinder ma scianki gladkie...w 3 i 4 jest nalot z rdzy,wzerów nie widzialem...rant cylindrów rowniez jest bez jakis wielkich zadziorów...Co do zaworów to ssace maja jasny nalot i on schodzi...wydechowe maja czarny ktory tez schodzi mniemam ze to normalne
Co do kanałow dolotowych to w dwoch zauwazylem tak jakby byl zespawany...nie wiem jak to powidziec ale tak jakby byl w srodku zaciek ze "spawu" bardzo cienki, taki do spolerowania...czy to moze byc seryjne ?
W zasadzie to narazie tyle Mam nadzieje ze wypowiecie asie fachowym okiem bo ja to nowicjusz jestem
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob gru 20, 2008 10:59 pm przez Tschoob, łącznie zmieniany 3 razy.
Uno 1.3 Turbo seria na miasto
Uno 1.4 16V - rally car
Naloty to norma, a jak schodzą to tym lepiej.
Nacieki w odlewie głowicy to normalna sprawa, kwestia jak to wygląda dokładnie,bo może faktycznie była spawana?
Co do rdzy to kiepska sprawa, warto oddać blok do szlifu(do tzw. liźnięcia na szczoteczkach miedzianych, zejdzie ok. 0.01~0.02mm, ale gładź złapie jodełkę i nie będzie problemu z dotarciem nowych pierścieni; no chyba że już teraz luzy tłok-cylinder kwalifikują go do szlifu/tulejopwania).
Foty wklej jako załącznik na forum najlepiej:).
Kiepska jakość i nie widać tego niby spawu na fotce.
Jaki był kolektor ssący przy tym silniku?
Bo otwory w głowicy są zrobione na jajka, jakby był kolektor z 1.3T, ktoś chyba przy tym kombinował i może przebił się do wodnego-stąd spaw?Trzeba lepszych fot:).
no wlasnie kolektora nie bylo w zestawie...byl silnik ze skrzynia i poloski/przeguby ale bez osprzetu...widac ze kanaly byly grzebane,te jajka maja troche nie rowne otwory i tak jakby resztki do "zebrania'
Uno 1.3 Turbo seria na miasto
Uno 1.4 16V - rally car
To teraz musi już być kolektor z 1.3T, chyba że sobie jakoś "nadrobisz" to co ktoś przerobił, przy kolektorze z 1.4T będą niepotrzebne zawirowania w dolocie.
Zamach masz na sprzęgło 190 czy 200mm?
Jeśli by się głowica okazała kiepska, to nie ma problemu, możesz brać taką z n/a.
Reszta to norma przy zastanym silniku.
A tak btw, to dobre podejście do modów
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU Kanal YT
sprzeglo jutro sprawdze bo nie mierzylem...dzieki djo za ocene,w zamierzeniu mam zlozenie na tiptop ze tak powiem nie spieszy mi sie tak jak mi zibi doradzil cala glowka nierozkrecona pojdzie do specjalisty a co sadzicie ze powinienem zrobic z dolem ? rozebrac czy zanim wyjme tloki moge sprawdzic jakos ich stan ? wiem ze na olejowke juz za pozno....cos doradzicie ?
k0olejne pytanie tak troche od tematu....czym moge sobie doczyscic blok silnika do "czystego" ?
Uno 1.3 Turbo seria na miasto
Uno 1.4 16V - rally car
zaznacz który tłok gdzie jest. Nastepnie rozkreź i pojedz do jakiegoś auto szlifu i pomierza ci takie rzeczy jak wymiary culindra, tłoków, owalność, wał itd. Jak bedzie trzymać wymiary to tylko chonowanie, nowe pierścienie, panewki i jazda. Jak nie to tulejowanie , ewentualnie szlif walu i jazda.
Tschoob pisze: a co sadzicie ze powinienem zrobic z dolem ? rozebrac czy zanim wyjme tloki moge sprawdzic jakos ich stan ? wiem ze na olejowke juz za pozno....cos doradzicie ?
ziuzio pisze:Co do rdzy to kiepska sprawa, warto oddać blok do szlifu(do tzw. liźnięcia na szczoteczkach miedzianych, zejdzie ok. 0.01~0.02mm, ale gładź złapie jodełkę i nie będzie problemu z dotarciem nowych pierścieni; no chyba że już teraz luzy tłok-cylinder kwalifikują go do szlifu/tulejowania).