Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo

amortyzatory, sprężyny, koła, hamulce, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

grzegorz.patla
Obserwator
Posty: 16
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm

Uno 1.0 + zaciski na tył od Turbo

Post autor: grzegorz.patla »

Witam
Mam taki problem
Wzmocniłem układ hamulcowy wymieniając bębny na zaciski od UT.
Dodatkowo przewody goodridge'a splotka w gumie. Zapodałem nowe przewody hamulcowe ( miedziane na tył od miejsca rozdwojenia przewodów).
Zalałem układ płynem DOT4 i odpowietrzanie.
Przód tryska że miło.
Tył sączy i to słabo.
Pedał hamulca po pompowaniu odada po chwili.
Hamowanie pojawia się dopiero po maksymalnym wciśnięciu pedału do spodu. Wcześniej tylko trochę spowalnia auto ale minimalnie.

Co to może być ??
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Może regulator siły hamowania zatarty...
UT 1,4 Racing
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

pompa za słaba :roll:

ja mam pompe 1.0 przód i tył zacisku UT

hamuje ok ale właśnie bardzo nisko
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Post autor: turbomaniak »

Jezeli po pompowaniu i trzymaniu pedalu wpada to jest tylko i wylacznie pompa.
grzegorz.patla
Obserwator
Posty: 16
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm

Post autor: grzegorz.patla »

Witam ponownie
Otóż zakupiłem większą pompę od UT z serwem
Założyłem z problemem bo cięgno ( dźwignię ) od serwa musiałem mocno docisnąć , żeby założyć na dźwignię hamulca.
A hamulce jak wcześniej hamują przy samym spodzie dopiero.
Mało tego. Po kilku hamowaniach i kilku przejechanych kilometrach tak nabija serwo , że pedał nie da się wcisnąć , a auto staje bo hamulce trzymają.
Tak jakby serwo tłoczyło cały czas ciśnienie na pompę i hamuje.
Przerobiłem to dając kawałek płaskownika z dwoma otworami - rozstaw się zwiększył i cięgno serwa nachodzi na dźwignię hamulca lekko.
No i problem nabijania układu hamulcowego znikł.
Niestety hamulec znów pojawia się dopiero przy spodzie.
Tak jakby układ był dalej zapowietrzony , a próbowałem już kilkakrotnie odpowietrzać i powietrze już nie idzie z układu.

No i co to może być ??
Powiem szczerze , że włożyłem w to Uno sporo kasy i zaczynam żałować powoli.

Czy dając z powrotem stare serwo do pompy od UT zmieni to coś ?

Może ktoś kto zakładał serwo z pompą od UT do zwykłego una miał podobne doświadczenia.
Ostatnio zmieniony pn lut 02, 2009 8:07 pm przez grzegorz.patla, łącznie zmieniany 1 raz.
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

W jakim stanie była ta pompa? Bo jeżeli układ jest faktycznie dobrze odpowietrzony, to wygląda to na zużytą pompę hamulcową.
grzegorz.patla
Obserwator
Posty: 16
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm

Post autor: grzegorz.patla »

pompę z serwem kupiłem od użytkownika forum UT dj o

twierdził , że jest na 100% sprawna

A jeszcze jedno pytanie

W poprzedniej pompie miałem 1 wyjście na tylne hamulce
W tej z UT są dwa wyjścia. Ja podłączyłem przewód do jednego wyjścia.
Drugie wyjście zaślepiłem.
Może z jednego wyjścia jest za słabe ciśnienie ??

Przyznam , że nie wiem już , co na prawdę może być przyczyną.

Jakieś nowe sugestie ??

Z góry dzięki
Ostatnio zmieniony pn lut 02, 2009 8:09 pm przez grzegorz.patla, łącznie zmieniany 1 raz.
turbomaniak
Spamer :P
Posty: 997
Rejestracja: sob mar 15, 2008 12:25 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SZA

Post autor: turbomaniak »

W orginalnej pompie od UT jest jedno wyjscie na tyl i jedno na przod. Do wyjscia na przod jest dokrecany trojnik. Tak mniej wiecej wyglada pompa do UT
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

UT też miał jedno wyjście, chyba że antiskid, to wtedy inaczej.
Pompa mogła być sprawna, ale okres kiedy jest bez płynu hamulcowego wewnątrz może spowodować szybką korozję wewnątrz i już "po ptokach".

Co do podłączenia, to może zamieniłeś przód z tyłem(przód jest zapięty do tej sekcji bliżej serwa, tył do tej dalszej)?
grzegorz.patla
Obserwator
Posty: 16
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm

Post autor: grzegorz.patla »

tak też mam podpięty

bliżej serwa przód , dalej od serwa tył
grzegorz.patla
Obserwator
Posty: 16
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm

Post autor: grzegorz.patla »

powiem , że przeglądam pompy z serwem na allegro i zdaje mi się , że mam identyczną z tą od tipo
Pompa jest krótsza niż ta seryjna od uno i ma 4 wyjścia
serwo jest szersze niż seryjne , miałem problem z przykręceniem do auta

Czy pompa od tipo jest słabsza od niż od UT ?

czy długość pompy jest istotna , czy tylko średnica tłoczków jest ważna ?
grzegorz.patla
Obserwator
Posty: 16
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm

Post autor: grzegorz.patla »

panowie wina mojej pamięci
pompa i serwo od punto gt z 95 roku

byłbym oczernił pana "dj o" o sprzedanie innej pompy

Jakby nie było pompa nie pompuje ciśnienia

A może korektor siły hamowania ??

Sam już nie wiem. Pewnie sobie odpuszczę to auto bo mnie chole.. bierze

Lubię grzebać i inwestować , ale z efektami :) , a tu same problemy
grzegorz.patla
Obserwator
Posty: 16
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 9:45 pm

Post autor: grzegorz.patla »

Tylko mnie jedno ciekawi
Skoro przód przy odpowietrzaniu tryska , a tył się ledwie sączy , tzn. że pompa daje ciśnienie.
Fakt , że tył się tylko sączy znaczy , że tam jest problem , a brak oporu pedału hamulca pod nogą świadczyć może , że przez tył ciśnienie jest tak niskie , że pedał łapie dopiero przy spodzie.
Powietrza przy odpowietrzaniu w rurce zero.

Próbowałem z zaciągniętym ręcznym odpowietrzać i z spuszczonym.
Tak samo z korektorem sił hamowania z luźnym i zaciągniętym na maksa.

Został mi tylko do wymiany korektor siły hamowania , ewentualnie za długi obieg płynu ( zmieniając bębny na tarcze układ wydłużył się o kilka-naście centymetrów z uwagi na przewody w oplocie ).

Na żadnym łączeniu płyn nie cieknie.

Jak działa zawór zwrotny podciśnienia w serwie ?
Może jak składałem serwo po malowaniu założyłem pompkę odwrotnie ?
Tzn. położenie zaworu zwrotnego podciśnienia w serwie ma znaczenie ?
Jest różnica czy jest na dole serwa , czy na górze ?

Wiem , że sporo piszę , ale mam trochę czasu i chciałbym to skończyć , bo przegląd w lutym i pasuje mieć podbity :)
Awatar użytkownika
dj_o
Aktywny użytkownik
Posty: 223
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
Miejscowość: Opole
Auto: Punto GT
Lokalizacja: Opole

Post autor: dj_o »

Tak mi się nasunęło - jak zamontowałeś zaciski z tyłu?? Proszę o foto, bo mój brat przy montażu założył zaciski "do góry nogami" i też był problem z tyłem, objawy były identyczne...
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV

ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ciemol
Aktywny użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: wt lis 11, 2008 9:37 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysłowice-Wesoła

Post autor: ciemol »

jak juz sam zdarzyłes sie zorientowac problem jest z tyłem, ja przy braku tyłu miałem tak samo, proboj odpowietrzac sam tył jeszcze kilka razy bywa ze trzeba kilkakrotnie, jak nic nie pomoze to wymien korektor i moze zalej lepszego płynu
ODPOWIEDZ