Korektor siły hamowania

amortyzatory, sprężyny, koła, hamulce, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Korektor siły hamowania

Post autor: Lui »

Narazie nie mam żadnego, obawiam się problemów z zarzucaniem tyłem przy mocnym hamowaniu.

Mam taki seryjny z uno i widze że można by zrobić dla niego nową obudowe i regulować śrubą.

Tylko jak to działa, bo widze że wcisnąć się nic nie da, ten tłoczek wychodzi tylko do góry.

Czyli ogranicza się jego skok ? Czym większą ma możliwość wysunięcia tym większa siła hamowania tyłu ?

Zastanawiam się też czy zamontować go przed czy za hydraulicznym ręcznym ?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Co do tego jak działa to nie wiem, ale co do recznego to daj by reczny działa bez niego bez mocniejszy chyba. Ja również jeżdże bez kolktora ale jeszcze nie miałem sytuacji by mi zablokowało tył no chyba ze na sniegu :D.
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

bez korektora nie da sie jeździc bo najpierw zatrzymują sie koła tylne :lol: . ręczny oczywiście za nim :wink: ja u siebie regulacje zrobiłem za pomocą zmiennego napięcia sprężyny regulowac można tylko na postoju ale nie potrzeba żadnych narzędzi po prostu przekładamy sprężyne na różne zapadki
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Regulować bez problemu mozna w każdym UNO siłę działania tylnych hamulcy przy pomocy seryjnego regulatora.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

Ale jak to działa ?

Im bardziej może się wysunąć tym mocniej będzie hamował ?
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Oj chyba nie. Działa to tak ze jak sprezyna jest naciagnieta to wiecej płynu idzie na układ.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

gdybym ja wiedział gdzie była sprężyna


mam wyjęty sam regulator

tzn taki jakby cylinderek do którego przykręca się przewody i wystaje z niego taki trzpień który to można jedynie wyciągnąć do góry :roll:

Zamontuje to w nowej obudowie i będzie można śrubą ograniczać możliwość wysuniecia się tego tłoczka, będzie tilton za grosze :wink:
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

A nie mozesz powórcićc do oryginału??

obudowa jest przy budzie a nie belce. Na belce jest tylko dzwignia do regulacji.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ODPOWIEDZ