Wymiana oleju

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Wymiana oleju

Post autor: Luu »

Tak sie zastanawiam....
Moje UT cały czas jeździ na oleju mineralnym, poprzedni właściciel taki zalewał. Ja jak do tej pory zalewałem również mineralny. Może warto by było zmienić na syntetyk, półsyntetyk? Jakie ew. plusy i minusy byłyby takiej zmiany?
Uno Turbo 1.4 mk2
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

Wiadome żadsze to lepsze, ja mam obecnie 10/40 a miałem 15/40
lukasz1t
Aktywny użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pt lut 08, 2008 3:52 pm
Miejscowość: Białystok
Auto: Inne

Post autor: lukasz1t »

Ja obecnie jeżdżę na 10W40, ale fabryka zaleca 15W40, więc jak następnym razem będę zmieniał to pewnie na ten (choć też słyszałem opinię, że rzadszy to lepszy, głównie ze względu na turbinę).
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

Tyle że właśnie.... słyszałem o przypadku kiedy koleś jeździł wiekowym autem na mineralnym, zmienił na syntetyk, gęstość się zmieniła i olej poszedł niektórymi uszczlekami na zewnątrz silnika.
Ciekawi mnie czy np nie spadnie ciśnienie oleju w silniku i czy ogólnie z tytułu zmiany lepkości nie bedzie jakichś niespodzianek :roll:
Uno Turbo 1.4 mk2
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

Luu pisze:Tyle że właśnie.... słyszałem o przypadku kiedy koleś jeździł wiekowym autem na mineralnym, zmienił na syntetyk, gęstość się zmieniła i olej poszedł niektórymi uszczlekami na zewnątrz silnika.
Ciekawi mnie czy np nie spadnie ciśnienie oleju w silniku i czy ogólnie z tytułu zmiany lepkości nie bedzie jakichś niespodzianek :roll:
które uszczelki najczesciej wtedy puszczaja? czy jesli wiekszosc uszczelek mam nowych to nie mam co sie obawiac?
Najchetniej bym wlał do silniczka 5w50 tylko sie obawiam jak to sie zakonczy:)
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

Kiedyś kumpel ojca do starego forda escorta zalał syntetyk po tym jak kilka lat jeździł na minerale i po przejażdźce silnik zaczął sie pocić. Gość zmienił nastepnego dnia olej na mineralny i objaw zniknął. Z których dokładnie uszczelek/miejsc mu leciało to nie wiem. W każdym bądź razie wymiana oleju na żadszy mu sie nie opłaciła.
Uno Turbo 1.4 mk2
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Stare uszczelki bywaly z materialu ,ktory popuszczal przy wlaniu rzadszego oleju , nowe ponoc eliminuja te przypadlosc ;)
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

Panowie ja mam uno z 1988 roku wuszczelki były wymieniane i mi sie nic nigdzie nie leje ani nie poci, a co do ciśnienia oleju to mi nawet sie polepszyło ale na początku czyli przy zapalaniu jak to możliwe to nie wiem ale kontrolka nie kłamie, a i taka uwaga przy zmianie lepkości na żadszą zaleca sie częstszą wymiane oleju bo nagar który gdzieś tak jest w silniku rozpuści sie z czesem i może zatkać np. kamał do wału bądż coś innego
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

dokładnie tak jest. można przejść z mineralnego na półsyntetyk ale nie na syntetyk, chyba, że silnik jest po generalnym remoncie. znam przypadek gdzie ktoś zmienił z minerału na syntetyk i zatarł silnik. zawsze można zejś w dół z 0W lub 5W na 10W, z 10W na 15W. w dóre można tylko o jedną klase czyli z minerału 15W na 10W ale nie na 5W i z 10W na 5W lub 0W. no i dla turbin jest zalecana jak najwyższa dróga cyfra np: 10W/60.

ja też miałem zalany mineralny przez poprzedniego właściciela i po kupnie zalałem 10W/60
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

Powracam do pytania.... jeśli 15w40 to mineralny, 10w40 półsentetyczny to 10w60 jest jaki? półsentetyczny również? jakbym zmienił z mineralnego na 10w60 ciekawe czy bym bajzlu nie narobił? Pytam bo sie nigdy w dobieranie oleju nie bawiłem a fajnie by było jakby mi tym razem turbo przeżyło wiecej jak 3 tyś km :?
Uno Turbo 1.4 mk2
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

Tak, 10W/60 jak najbardziej, jest to olej pół syntetyczny zalecany do aut z turbiną. ta druga cyfra to jest wyższa odporność na duże temperatury, a wiadomo jak olej dostaje w tyłek jak przechodzi przez maxymalnie nagrzaną turbine.
nie zalewaj pełnego syntetyku czyli 0W/.... lub 5W/......
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

tylko po zalaniu polecam częściej go z początku wymieniać, wiadome nagar zawsze gdzieś z kądś odpadnie :cry: czy sie rozpuści i może coś zatkać np. kanał na wale i bedzie dupa
Awatar użytkownika
mouk80
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 3:57 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Uno 1.4T

Post autor: mouk80 »

czy jesli mam zalane 15w40 i trzeba by troche dolac to cos sie stanie jak wleje 15w60?
Fiat Uno 1.4 TURBO i.e. nareszcie śmiga:))
wsk
Spamer :P
Posty: 650
Rejestracja: pt gru 14, 2007 12:56 pm
Miejscowość: Jaworzno
Auto: Uno 1.3T

Post autor: wsk »

Ja śmigam na 10/W40 ale zamierzma zmienic zaniedgługo olej i tu lepkosc raczej ta sama zostawie ale jaką marke oleju wziąść???? Tylko coś dobrego :D . Co to wogule MOTUL jest bo kumpel w UT ma wlany 15/w40 albo 15/w50 jest coś wart???
Fiat Uno Turbo 1301 Turbo@150HP 216Nm - zdedchło
Fiat Uno Turbo 1583 Turbo@???HP ???Nm - w trakcie
Lancia Dedra Integrale 2.0 DOHC 8v 4x4 Turbo - sprzedana
Fiat Uno 1372 narazie bez turbo :D - śmigam
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: KFAS »

paullo pisze:Tak, 10W/60 jak najbardziej, jest to olej pół syntetyczny zalecany do aut z turbiną. ta druga cyfra to jest wyższa odporność na duże temperatury, a wiadomo jak olej dostaje w tyłek jak przechodzi przez maxymalnie nagrzaną turbine.
nie zalewaj pełnego syntetyku czyli 0W/.... lub 5W/......



tak a po czym niby wiesz, że jest pół syntetyczny ???Chyba nie po oznaczeniach ?

Ja na co dzień mam styczność z olejem 10w50 który jest full syntetykiem
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
ODPOWIEDZ