układ chłodzący

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

studenciak
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 21, 2006 11:38 am

układ chłodzący

Post autor: studenciak »

Witam

Czy ktos sie orientuje jaką pojemnosc/objętość na caly uklad chlodzacy w Unie? Szukalem ale nie znalazlem na necie.
Jakiego plynu chlodzacego najlepiej uzywac? Jaki typ chlodnicy jest w unach? Alu czy metalowy? Jakich proporcji uzyc dla rozcienczenia plynu? Jak ktos ma linki do podobnych pytan to b. prosze (oprocz na tym forum, juz szukalem).

Dzieks
Awatar użytkownika
McBanan
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 23, 2005 10:51 pm
Miejscowość: CK Kielce
Auto: Uno 1.4T
Kontakt:

Post autor: McBanan »

Wg katalogu wchodzi 6,9 litra, a u mnie na suchy silnik weszlo 7,5 a jeszcze nie jest odpowietrzony.

Na plyn nie zaluj, ja teraz zalalem Valvoline MaxLife Coolant. Cena to 20 pln po znizkach za litr gotowego plynu.
UT 1,4 Racing
studenciak
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 21, 2006 11:38 am

Post autor: studenciak »

sporo :) Teoretycznie wchodzi 6,9 czyli ... Biorac pod uwage ta wartosc i zasade ktora mowi ze nalezy rozcienczac plyn chlodzacy z woda (destylowana) w proporcjach 1:1, to powinienem kupic 3,45 l plynu, tak?
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Nie ma nigdy takiej zasady. Ja leje zawsze borygo eko nie rozcieńczane.

Rozcieńczanie dotyczy tylko koncentratów na których jest to jasno napisane.

http://allegro.pl/item404894227_valvoli ... odnic.html

http://allegro.pl/item410741338_paraflu ... odnic.html
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
studenciak
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 21, 2006 11:38 am

Post autor: studenciak »

W porzadku. Ale moze opisze wszystko od poczatku czemu o tym pisze i prosze o dalsze rady...

Jakis czas temu temperatura na wskazniku pokazala mi 140 stopni !! (wiem, przerazajaco duzo). Odczekalem, az auto ochlonie i po 1h otworzylem zbiornik z plynem chlodniczym - pusto, tzn wiadomo nie widac calego zbiornika tylko jego poczatek. Nie mialem plynu chlodzacego pod reka (zreszta tez nie wiem jaki byl wlewany wczesniej wiec wolalem nie ryzykowac mieszajac plynow [auto mam od niedawna]) wiec dolalem zwyklej wody z kranu. Weszlo ok 2 litry. Dojechalem do domu, temperatura byla juz wporzadku tzn. ok 90 stopni. Jak dojechalem do domu, uno ostyglo, otworzylem zbiornik i poziom plynu koloru niebieskiego (razem z ta woda) utrzymuje sie troche ponizej minimum.

I teraz pytanie brzmi:
1) Dolac troche wody zeby bylo powyzej minium (plynu chlodzacego nie moge dolac bo nie wiem jaki byl stosowany wczesniej) czy
2) wylac wszystko z ukladu i przygotowac nowy plyn (tak jak mowicie wczesniej zakupic 6,9 l. nowego koncentratu)
3) moze da sie to rozwiazac inaczej??

Prosze o rzetelne wypowiedzi:)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

No to trzeba by popatrzeć jaka firma robi płyn do chłodzenia o kolorze niebieskim i taki kupic
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
tusiu1988
Zaawansowany użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:52 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: tusiu1988 »

Niebieski z tego co sie orientuje jest tylko petrygo!!! i też go używam i jestem zadowolany a przy czym jest nawet tani
studenciak
Obserwator
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 21, 2006 11:38 am

Post autor: studenciak »

Dobrze sie zlozylo bo akurat kupilem nieswiadomie petrygo - rzeczywiscie jest niebieski.
Awatar użytkownika
MARCIN
Zaawansowany użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KOSZ-LIN

uklad chlodzacy

Post autor: MARCIN »

PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
ODPOWIEDZ