układ chłodzący
-
- Obserwator
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sie 21, 2006 11:38 am
układ chłodzący
Witam
Czy ktos sie orientuje jaką pojemnosc/objętość na caly uklad chlodzacy w Unie? Szukalem ale nie znalazlem na necie.
Jakiego plynu chlodzacego najlepiej uzywac? Jaki typ chlodnicy jest w unach? Alu czy metalowy? Jakich proporcji uzyc dla rozcienczenia plynu? Jak ktos ma linki do podobnych pytan to b. prosze (oprocz na tym forum, juz szukalem).
Dzieks
Czy ktos sie orientuje jaką pojemnosc/objętość na caly uklad chlodzacy w Unie? Szukalem ale nie znalazlem na necie.
Jakiego plynu chlodzacego najlepiej uzywac? Jaki typ chlodnicy jest w unach? Alu czy metalowy? Jakich proporcji uzyc dla rozcienczenia plynu? Jak ktos ma linki do podobnych pytan to b. prosze (oprocz na tym forum, juz szukalem).
Dzieks
-
- Obserwator
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sie 21, 2006 11:38 am
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Nie ma nigdy takiej zasady. Ja leje zawsze borygo eko nie rozcieńczane.
Rozcieńczanie dotyczy tylko koncentratów na których jest to jasno napisane.
http://allegro.pl/item404894227_valvoli ... odnic.html
http://allegro.pl/item410741338_paraflu ... odnic.html
Rozcieńczanie dotyczy tylko koncentratów na których jest to jasno napisane.
http://allegro.pl/item404894227_valvoli ... odnic.html
http://allegro.pl/item410741338_paraflu ... odnic.html
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Obserwator
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sie 21, 2006 11:38 am
W porzadku. Ale moze opisze wszystko od poczatku czemu o tym pisze i prosze o dalsze rady...
Jakis czas temu temperatura na wskazniku pokazala mi 140 stopni !! (wiem, przerazajaco duzo). Odczekalem, az auto ochlonie i po 1h otworzylem zbiornik z plynem chlodniczym - pusto, tzn wiadomo nie widac calego zbiornika tylko jego poczatek. Nie mialem plynu chlodzacego pod reka (zreszta tez nie wiem jaki byl wlewany wczesniej wiec wolalem nie ryzykowac mieszajac plynow [auto mam od niedawna]) wiec dolalem zwyklej wody z kranu. Weszlo ok 2 litry. Dojechalem do domu, temperatura byla juz wporzadku tzn. ok 90 stopni. Jak dojechalem do domu, uno ostyglo, otworzylem zbiornik i poziom plynu koloru niebieskiego (razem z ta woda) utrzymuje sie troche ponizej minimum.
I teraz pytanie brzmi:
1) Dolac troche wody zeby bylo powyzej minium (plynu chlodzacego nie moge dolac bo nie wiem jaki byl stosowany wczesniej) czy
2) wylac wszystko z ukladu i przygotowac nowy plyn (tak jak mowicie wczesniej zakupic 6,9 l. nowego koncentratu)
3) moze da sie to rozwiazac inaczej??
Prosze o rzetelne wypowiedzi:)
Jakis czas temu temperatura na wskazniku pokazala mi 140 stopni !! (wiem, przerazajaco duzo). Odczekalem, az auto ochlonie i po 1h otworzylem zbiornik z plynem chlodniczym - pusto, tzn wiadomo nie widac calego zbiornika tylko jego poczatek. Nie mialem plynu chlodzacego pod reka (zreszta tez nie wiem jaki byl wlewany wczesniej wiec wolalem nie ryzykowac mieszajac plynow [auto mam od niedawna]) wiec dolalem zwyklej wody z kranu. Weszlo ok 2 litry. Dojechalem do domu, temperatura byla juz wporzadku tzn. ok 90 stopni. Jak dojechalem do domu, uno ostyglo, otworzylem zbiornik i poziom plynu koloru niebieskiego (razem z ta woda) utrzymuje sie troche ponizej minimum.
I teraz pytanie brzmi:
1) Dolac troche wody zeby bylo powyzej minium (plynu chlodzacego nie moge dolac bo nie wiem jaki byl stosowany wczesniej) czy
2) wylac wszystko z ukladu i przygotowac nowy plyn (tak jak mowicie wczesniej zakupic 6,9 l. nowego koncentratu)
3) moze da sie to rozwiazac inaczej??
Prosze o rzetelne wypowiedzi:)
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
No to trzeba by popatrzeć jaka firma robi płyn do chłodzenia o kolorze niebieskim i taki kupic
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Obserwator
- Posty: 11
- Rejestracja: pn sie 21, 2006 11:38 am
- MARCIN
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 342
- Rejestracja: czw wrz 06, 2007 9:52 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: KOSZ-LIN
uklad chlodzacy
PUNTO GT 1995r.
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!
AUDI 80 B4 1.9 TDI-90KM-było(miło wspominam)
PASSAT B5 FL 1.9TDI-130KM (angol)
Silnik jest bogiem,prędkośc nałogiem,turbo podstawa,reszta to zabawa!