Problem start z wolnych obrotów

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

kaza
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 4:54 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Problem start z wolnych obrotów

Post autor: kaza »

Witam chłopaki mam taki problem silnik UT swapowany w malanie, sytuacja wygląda tak jak ma wolne obroty i zaczynam startować to zaczyna się dławić muszę mu tak pokopać po gazie aby wyszedł na wyższe obroty i wtedy jest ok , ale jest to trochę denerwujące, pompa paliwa jest z uno 1.4 Mono wtrysk i jej ciśnienie max to chyba 1.2 bar podczas gdy przy UT ciśnienie max pompy jest chyba ok 3bar, myślicie że ta pompa może być przyczyną tych anomaliów??? Z góry dzięki za wszystkie rady.Pozdrawiam Kazik
Budowa SWAPÓW i różnych potworów do wyścigów
(www.autogargas.pl)
Awatar użytkownika
mops
"Cichociemny"
Posty: 272
Rejestracja: czw gru 02, 2004 4:22 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Wielkopolska / Polska
Kontakt:

Re: Problem start z wolnych obrotów

Post autor: mops »

kaza pisze:Witam chłopaki mam taki problem silnik UT swapowany w malanie, sytuacja wygląda tak jak ma wolne obroty i zaczynam startować to zaczyna się dławić muszę mu tak pokopać po gazie aby wyszedł na wyższe obroty i wtedy jest ok , ale jest to trochę denerwujące, pompa paliwa jest z uno 1.4 Mono wtrysk i jej ciśnienie max to chyba 1.2 bar podczas gdy przy UT ciśnienie max pompy jest chyba ok 3bar, myślicie że ta pompa może być przyczyną tych anomaliów??? Z góry dzięki za wszystkie rady.Pozdrawiam Kazik
chyba sam sobie odpowiedziales na pytanie...
Niemiecki temperament - hiszpańska precyzja ;-)
kaza
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 4:54 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: kaza »

tak tylko na zdrowy rozsądek niskie ciśnienie pompy powinno dawać we znaki dopiero przy dużym zapotrzebowaniu na paliwo czyli pod obciążeniem dajmy na to np na 4 biegu przy 5000obr/min, a nie wtedy kiedy zapotrzebowanie na paliwo jest najmniejsze chyba że się mylę?????
Budowa SWAPÓW i różnych potworów do wyścigów
(www.autogargas.pl)
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Bez ciśnienia 4.2 bar z pompy nie zbliżaj się do fury-no chyba że chcesz szukać tłoków w misce olejowej...
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

kaza pisze:tak tylko na zdrowy rozsądek niskie ciśnienie pompy powinno dawać we znaki dopiero przy dużym zapotrzebowaniu na paliwo czyli pod obciążeniem dajmy na to np na 4 biegu przy 5000obr/min, a nie wtedy kiedy zapotrzebowanie na paliwo jest najmniejsze chyba że się mylę?????
Mylisz się i to bardzo :| ,cud że to wogóle zapaliło :shock: .
Poprostu silnik wogóle nie dostawał paliwa-najwyżej 1/5 tego co potrzebował.
kaza
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 4:54 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: kaza »

Mam tą oryginalną pompę z UT więc założę ją jutro i zobaczę jak sprawa wygląda :wink:
Budowa SWAPÓW i różnych potworów do wyścigów
(www.autogargas.pl)
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Będziesz w szoku jak Malar będzie "zwijał asfalt" :twisted:
kaza
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 4:54 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: kaza »

Nawet bez tej oryginalnej pompy jestem w szoku do 100km/h ok 5.5s
Budowa SWAPÓW i różnych potworów do wyścigów
(www.autogargas.pl)
marcin77
Spamer :P
Posty: 553
Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marcin77 »

kaza pisze:Nawet bez tej oryginalnej pompy jestem w szoku do 100km/h ok 5.5s
5.5 do 100 :?: mówisz , a czym mierzone :?:
lancia dedra 2.0t
Awatar użytkownika
murcki
1.4 turbo i.e.
Posty: 115
Rejestracja: czw gru 02, 2004 11:50 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: murcki »

kaza pisze:do 100km/h ok 5.5s
hmmmm... :hmm:

Wiesz co? Nie sądzę żeby ktoś na tym forum Ci w to uwierzył.
KWK murcki - At Your Side

Obrazek
kaza
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 4:54 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: kaza »

Spoko nie musicie wierzyć silnik to niecałkiem seryjny motor z UT ma ok 140 PS jest na turbinie z 1.4 z ciśnieniem podniesionym do 0.9bar itp wiele innych blok jest z uno 1.4 , przyspieszenie nie jest na razie potwierdzone żadnym wydrukiem jest to poprostu wywnioskowane z doświadczenia powiem tak mam w domu jeszcze Lancie integrale 16v z silnikiem podrasowanym do 280ps Lancia ma do 100km/h mniej niż 5 s a malan niewiele dostaje od niej w tyłek do 100km/h odstawia go na długość samochodu, waga malana 68okg skrzyunia z uno 1.4 mono wtrysk czyli dość dużo krutsza niż w turbo z tego co mi wiadomo, w sumie to nie wiem czemu się dziwice kumpel ma malana z silnikem 1.1 turbo 126ps do 100km/h ma dokładnie 5.5s potwierdzone jakimiś tam wydrukami pewnie wiecie kto to tzw Rafałmaxi(www.maluchmaxi.prv.pl) z tym że jego auto jest kilka kg lzejsze.
Ale tak pompa z UT założona a objaw powtarza się dalej, muszę jeszcze zmairzyć ciśnienie czy daje t5akie jak powinno być bo może już kona ta pompa i dlatego nic się nie poprawiło.
Budowa SWAPÓW i różnych potworów do wyścigów
(www.autogargas.pl)
Awatar użytkownika
murcki
1.4 turbo i.e.
Posty: 115
Rejestracja: czw gru 02, 2004 11:50 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: murcki »

No to w takim razie wytłumacz mi taki ewenement. Otóż tak się składa że ten cały Rafałmaxi startował w Skarbimierzu na 1/4 mili i najlepszy czas jaki uzyskał to 15,939s (ET+RT). Czy auto przyspieszające do setki poniżej 6 sekund pokonuje dystans 400m w czasie powyżej 15 sekund? Yyyy... coś mi się nie wydaje.

Albo skoro ja wyciągam trochę ponad 16s, to znaczy że mam przyspieszenie do 100 w około 6 sekund? Ale fajnie :hop: :brawo: :jump2:
KWK murcki - At Your Side

Obrazek
kaza
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 4:54 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: kaza »

Wydaje mi się że wyścigi na 1/4mili nie są wystarczająco miarodajne otóz widzisz ja mogę przyspieszyćsamochodem w np 7s do 100km/h a ty w 6.5 bo super masz sprawne dłonie i nogi iszybko zmieniasz biegi, albo np ja jestem w tym słaby i opużniam start, to są sytuacje losowe, ale ja gdzieś widziałem relacje co subaryna sti wrx seryjnie 280ps dostała na sprincie od niego , na neciejest filmik jak calibra 2.0 turbo 4x4 dostaje w tyłek i dochodzi rafała dopiero przy 220km/h zresztą nie o to chodzi aby się licytować ja trochę w samochodach siedzę troszkę się na tym znam i wiem co mam nikt mi nie musi wierzyć uno turbo też miałem i wiem jaka jest różnica.
Budowa SWAPÓW i różnych potworów do wyścigów
(www.autogargas.pl)
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Myślę że powinieneś ustawić się z jakimś UTem też ustawionym na na 0.9bar, nawet 1.3T :wink: .Wszystko będzie jasne wtedy.
kaza
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: ndz lut 27, 2005 4:54 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: kaza »

Może i racja albo poprostu zmierzyć na jakimś profesjonalnym urządzeniu, które rozwieje wszystkie niejasności.
Budowa SWAPÓW i różnych potworów do wyścigów
(www.autogargas.pl)
ODPOWIEDZ