Problem z silnikiem

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

Moment GMP. Jak mam to rozumieć? na pierwszym cylindrze w momencie gdy tłok osiągnie maximum w górze czy lekko przed albo po?

Kolejność kabli mam napisane na kopułce i tam nie musze zdaje sie nic kombinować.
Uno Turbo 1.4 mk2
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

GMP jest wtedy, gdy tłok 1 i 4 jest na samej górze i wtedy wszystkie znaki na kołach są na swoich oznaczonych punktach-jest to kluczowe przy wymianie rozrządu i jak o tym nie wiesz, to lepiej nie zabieraj się za to:).

Czasem kopułka jest z innej fury i nie zawsze oznaczenia się zgadzają, np. do UT 1.3 pasuje kopułka z Cromy 2.0i.e. a tam są inaczej opisane kable:).
Więc dobrze sprawdź czy jest wszystko oki z kablami WN:).
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

W takim razie rozrząd i rozdzielacz był dobrze ustawiony, teraz przynajmniej jestem tego pewny. Kable też siedziały dobrze 1-3-4-2
Pozostaje mi tylko rozgrzać świece. oby pomogło :)
Uno Turbo 1.4 mk2
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Tylko pamiętaj, że w GMP ogień idzie na czwarty gar, potem 2, 1 i 3; i w tej kolejności powinny lecieć kable od czwartego gara w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara:).
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

Wysuszyłem świece i odpalił....

Eh... coś klekocze w okolicach kolektora ssącego, może nawet w nim(?)
Silnik (odgłosy) pracuje głośniej od diesla, strach kręcić nim więcej jak 3 tyś obr/min.
Może zawory :cry:
Uno Turbo 1.4 mk2
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Może za duże luzy na zaworach?-Sprawdź luzy.
A może rozrząd źle ustawiony?-Sprawdź czy wszystko jest na znakach:).
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

Rozrząd jest na znakach ustawiony :)
Luzy napewno jakieś są. A czy szklanki same w sobie mogą klekotać?
Dziwnie to brzmi, powiedziałbym wręcz że denerwuje i stuka rytmicznie wraz ze wzrostem prędkości obrotowej.
Uno Turbo 1.4 mk2
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Szklanki nie, chyba że będą za duże luzy zaworowe.
Sprawdź jeszcze raz rozrząd, w 1.4T jest specyficznie z ustawianiem kółka rozrządu w związku z tym wysuwanym plastikiem z obudowy, może nie był wysunięty do końca :idea: .
A może coś Ci w padło do kolektora ssącego/cylindra?
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

Ja tu sie obawiam, bo zmieniłem uszczelke pod zaworami, miałem papierową a teraz jakąś grubszą z ebonitu czy czegoś tam i jakby wałek poszedł nieco wyżej. Może luzy sie zwiększyły i temu łomot....
Tak samo uszczelka pod pokrywą zaworów, jakaś korkowa, przez nią mam krótszą linke gazu i nie moge ustawić dobrze wolnych obrotów
Uno Turbo 1.4 mk2
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Luu pisze:Ja tu sie obawiam, bo zmieniłem uszczelke pod zaworami, miałem papierową a teraz jakąś grubszą z ebonitu czy czegoś tam i jakby wałek poszedł nieco wyżej. Może luzy sie zwiększyły i temu łomot....
Tak samo uszczelka pod pokrywą zaworów, jakaś korkowa, przez nią mam krótszą linke gazu i nie moge ustawić dobrze wolnych obrotów
No to sam sobie odpowiedziałeś skąd stukanie:)-zawsze po zdjęciu 'głowiczki' reguluje się zawory lub chociaż sprawdza(jeśli nowa uszczelka była taka sama jak stara:)).
Uszczelka pod deklem zaworów nie ma większego znaczenia, poza tą linką; ale to dziwne, że aż brakło regulacji na lince :roll:
Awatar użytkownika
Luu
Zaawansowany użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: pt lip 06, 2007 8:06 pm
Miejscowość: białystok
Auto: Uno 1.4T

Post autor: Luu »

Ja piernicze takie stukanie, sie wysiedzieć nie da w aucie, gorzej od mercedesa beczki. Myślałem, że może coś gorszego walnęło albo zdechło.
jakie powinny być dopszczalne luzy dla ssących i wylotowych?

Co do linki to też sie zdziwiłem, poprostu nie moge już jej więcej poluzować, a na dodatek zacina sie, tzn ta spręzyna na kolektorze nie odbija i lipa...
Uno Turbo 1.4 mk2
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Luu pisze: jakie powinny być dopszczalne luzy dla ssących i wylotowych?
Książkowo:
Ssanie: 0.40 +/- 0.05mm,
Wydech: 0.50 +/- 0.05mm.

Ale można też stosować ze względu na cichszą pracę:
Ssanie 0.30+/- 0.05mm
Wydech: 0.40 +/- 0.05mm
Z tym że trzeba częściej kontrolować luzy:).
Awatar użytkownika
pietro
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: śr maja 31, 2006 10:22 pm
Miejscowość: Zimna Woda
Auto: Punto GT
Lokalizacja: jasło/Cold Water/podkarpacie

Post autor: pietro »

ziuzio pisze: w 1.4T jest specyficznie z ustawianiem kółka rozrządu w związku z tym wysuwanym plastikiem z obudowy, może nie był wysunięty do końca
Witam

Ostatnio też zmieniałem rozrząd i kółko rozrządu ustawiłem do tego plastiku co się wysuwa tylko ze plastik był wsunięty, na tym wysuwanym plastiku jest taki kołeczek czy to się ustawia do tego kołeczka tylko że musi być wysunięty na max? Napiszcie mi jak to się dokładnie ustawia chodzi mi o górę?

Co ciekawe też mi się pojawiły stuki tylko w okolicach alternatora i pompy wodnej bądx też wału nie moge dojść gdzie no ale z tego co tutaj czytam to źle ustawiłem sobie rozrząd :?

pozdro
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

pietro pisze:
Ostatnio też zmieniałem rozrząd i kółko rozrządu ustawiłem do tego plastiku co się wysuwa tylko ze plastik był wsunięty, na tym wysuwanym plastiku jest taki kołeczek czy to się ustawia do tego kołeczka tylko że musi być wysunięty na max? Napiszcie mi jak to się dokładnie ustawia chodzi mi o górę?
Zgadza się, plastik musi być maksymalnie wyciągnięty, wtedy kołeczek plastikowy powinien pokrywać się z nacięciem na kółku, jeśli wał jest także ustawiony w GMP:).
Co do ustawienia rozdzielacza, to najlepiej sobie naznaczyć sobie ustawienie przed rozebraniem, ale jeśli już się poprzestawia to najprościej zdjąć kopułkę i ustawić tak rozdzielacz, aby w GMP palec był na takiej nacietej kreseczce(i będzie wszystko oki, jeśli kable WN był prawidłowo założone, w innym wypadku trzeba ustalić ich kolejność ponownie do prawidłowego ustawienia rozdzielacza):).

Stuki w okolicach pompy i alternatora: to mogą być ich łożyska na przykład, może coś wpadło do obudowy alternatora, może rolka(rozrządu lub paska wielorowkowego) kończy się:)?
Awatar użytkownika
pietro
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: śr maja 31, 2006 10:22 pm
Miejscowość: Zimna Woda
Auto: Punto GT
Lokalizacja: jasło/Cold Water/podkarpacie

Post autor: pietro »

[quote="ziuzio]może rolka(rozrządu lub paska wielorowkowego) kończy się:)?[/quote]
Nakrętke koła klinowego miałem poluzowaną (przy odkręcaniu ucierpiała dość poważnie).... czy można dostac ją w sklepie?

Hmmm a j est jakiś pasek wielorowkowy i to jeszcze z rolką napinającą ja mam tylko klinowy do napędzania pompy wody i altka ?

pozdro
ODPOWIEDZ