Regeneracja walka

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
mrowczan
Aktywny użytkownik
Posty: 233
Rejestracja: pn paź 29, 2007 8:04 pm
Miejscowość: Częstochowa
Auto: Inne

Regeneracja walka

Post autor: mrowczan »

Witam.
Mam troche przytarta jedna krzywke i zastanawiam sie, gdzie to oddac do regeneracji. Dzwonilem do Halczynskiego i mowil, niby twardosc tej regenerowanej krzywki bedzie wieksza, niz serii i chce za to ok 160zl oraz do Heinricha, ktory swoja prace ceni na ... 50zl i niby tez gwarantuje, ze predzej pozostale sie zetra, niz ta regenerowana. Macie jakies doswiadczenie w tym temacie?
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Halczyńskiego mogę polecić, robiłem u niego wałki do 126 i nie miałem z nimi problemów(choć niektórym zdzarzało się zetrzeć krzywki, ale przyczyną mogły być zużyte szklanki).
Regenerowałem też jakiś wałek do 2.0dohc i również nie miałem problemów ze ścieraniem.
Krzywki są ok pod względem czasów, co podobno(bo tylko o tym słyszałem) nie zawsze wychodzi dobrze u Heinricha.
Regenerowana krzywka jest napawana, stąd później na powierzchnie są czasami mini kratery, ale nie mają one większego negatywnego wpływu(a sam koleś twierdzi, że dobrze, bo 'siedzi' sobie tam olej...).
Podsumowując, polecam Halczyńskiego, ale ponegocjuj coś cenę :).
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

polecam Halczynskiego
ale taniej wyjdzie http://www.allegro.pl/item299696756_wal ... _benz.html

natomiast tuningi jak najbardziej Halczynski
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Z tym, że wałek od 1.3T ma gorsze parametry niż ten z 1.4T/PGT,
lepiej znaleźć jakiś wałek 1.4 lub nawet 1.6n/a(no chyba że tanio trafi się jakiś rarytasik z 1.5, ale to stosunkowo rzadki okaz).
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

nie widzilem nigdzie ze to 1.4
a co do waleczka z 1.5 to jest problem tym ze niema wyjscia na pletwe aparatu :(
Awatar użytkownika
mrowczan
Aktywny użytkownik
Posty: 233
Rejestracja: pn paź 29, 2007 8:04 pm
Miejscowość: Częstochowa
Auto: Inne

Post autor: mrowczan »

Wole nie wsadzac walka z 1.3T do PGT :) Chodzi mi glowie o trwalosc tego napawu - nie zetrze sie to po kilku tys km? Bo slyszalem rozne opinie... Tak poza tym troche mnie dziwi az 3x roznica w cenie i sam nie wiem, na co sie zdecydowac :P
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

kania_ pisze:nie widzilem nigdzie ze to 1.4
a co do waleczka z 1.5 to jest problem tym ze niema wyjscia na pletwe aparatu :(
w pgt i w uno 1.4 to akurat nie problem :)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

Halczynski stary walek jest prosty i pracuje w lozyskach pewnie
a wczesniej ci on plytke chyba zje :P
mialem juz kilkanascie walkow od tego pana regenerowane i tuningowe
(technologia wykonania zawsze taka sama, przez napawanie)
walki zawsze dobrze wykonane u mnie w dohc'u jezdzilem pare lat
i przy sprzedazy silnika najmniejszych oznak zuzycia nie bylo

Polecam pana
(co do scierajacych sie walkow to moze to byl przypadek przy samym przeszlifowaniu na mniejszy zarys a klient nie dal do azotowania, wiem ze namawiali go do takich czarow)
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Re: Regeneracja walka

Post autor: 2rotor »

mrowczan pisze:Witam.
Mam troche przytarta jedna krzywke i zastanawiam sie, gdzie to oddac do regeneracji. Dzwonilem do Halczynskiego i mowil, niby twardosc tej regenerowanej krzywki bedzie wieksza, niz serii i chce za to ok 160zl oraz do Heinricha, ktory swoja prace ceni na ... 50zl i niby tez gwarantuje, ze predzej pozostale sie zetra, niz ta regenerowana. Macie jakies doswiadczenie w tym temacie?

A tak z ciekawości zapytam: jaki masz przebieg i na jakim oleju jeździsz?
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
Awatar użytkownika
mrowczan
Aktywny użytkownik
Posty: 233
Rejestracja: pn paź 29, 2007 8:04 pm
Miejscowość: Częstochowa
Auto: Inne

Post autor: mrowczan »

189 tys i jezdze na Castrolu EDGE 10w60
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

Taka mała ciekawostka. Na foto dwie krzywki mojego wałka z silnika po przebiegu 194tys km. Oleje za mojego posiadania: castrol magnatec, elf sporti, valvoline (wszystkie półsyntetyki 10W-40).
6 krzywek w dość podobnym stanie, tylko dwie z dolotów 3 i 4 cylindra były nie tknięte.

Ja to się tak zastanawiam czy może tego wałka nie wysłać gdzieś gdzie zrobili by z niego coś o bardziej sportowej charakterystyce :roll:
Załączniki
wałek.JPG
Awatar użytkownika
2rotor
Aktywny użytkownik
Posty: 174
Rejestracja: śr paź 10, 2007 1:24 pm
Auto: Uno 1.3T

Post autor: 2rotor »

JARO_Cz-wa pisze:Taka mała ciekawostka. Na foto dwie krzywki mojego wałka z silnika po przebiegu 194tys km. Oleje za mojego posiadania: castrol magnatec, elf sporti, valvoline (wszystkie półsyntetyki 10W-40).
6 krzywek w dość podobnym stanie, tylko dwie z dolotów 3 i 4 cylindra były nie tknięte.

Ja to się tak zastanawiam czy może tego wałka nie wysłać gdzieś gdzie zrobili by z niego coś o bardziej sportowej charakterystyce :roll:

O w mordę ale masakra, wygląda jakby ktoś sie nad nim znęcał ze szlifierką. Olej ewidentnie musiał nie dochodzić do krzywek...
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

olej to nie wszystko ważne aby były odpowiednie luzy na zaworach i płytki muszą być koniecznie ze swerą a nie płaskie!!
Awatar użytkownika
kania_
Zaawansowany użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:41 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kania_ »

Jaro jak czopy walka dobre to do Halczynskiego oddaj
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

hz10 pisze:olej to nie wszystko ważne aby były odpowiednie luzy na zaworach i płytki muszą być koniecznie ze swerą a nie płaskie!!
Luzy były w normie. Nie spotkałem się z płytkami ze sferą :lol: Jak to to wygląda i co daje pozytywnego :?: Moim zdaniem lepsze płaskie, bo wiekszą powierznią się styka krzywka z płytką więc mnijesze obciążenia miejscowe dla wałka, bo siła przekazywana z wałka na płytke rozkłada się na większej powierzchni.
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 2:06 pm przez JARO_Cz-wa, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ