PGT T25 czy T28?
- mrowczan
- Aktywny użytkownik
- Posty: 233
- Rejestracja: pn paź 29, 2007 8:04 pm
- Miejscowość: Częstochowa
- Auto: Inne
PGT T25 czy T28?
Witam.
Juz tak mnie zamotali, ze sam nie wiem, co robic... Chce wycisnac z Punciaka ok 200km, przy czym auto ma byc do jazdy na codzien. Jaka dmuchawe lepiej wsadzic? Przy ilu obrotach T28 bedzie sie rozkrecac? Bo mnie strasza, ze bedzie za duza...
Pozdrawiam
Juz tak mnie zamotali, ze sam nie wiem, co robic... Chce wycisnac z Punciaka ok 200km, przy czym auto ma byc do jazdy na codzien. Jaka dmuchawe lepiej wsadzic? Przy ilu obrotach T28 bedzie sie rozkrecac? Bo mnie strasza, ze bedzie za duza...
Pozdrawiam
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
T28 ma wydajnosc w sumie taka jak T3 (z coupe 16vt) , roznia sie glownie czescia goraca , co w sumie wcale nie znaczy ze t28 wkreci sie szybciej , w sumie gej kroft pisal w ksiazce ze silnik 1.6 na T2 przy booscie 1.4-1.5 bar o ile dobrze pamietam daje rade zrobic 230KM (przy odpowiednim osprzecie) , co wg mnie jest bajka , a t2 dlugo nie pozyje , zreszta nie wiem jak on to wymyslil ,skoro to turbo jest tak male (widzialem) ,ze nie ma takiej wydajnosci ,ale pisal tak . A skoro t25 ma wiadoma wydajnosc wlasnie w okolicy 220-230KM przy niewielkim booscie , to lepiej taka brac (tansza regeneracja niz t28) + nie widzialem nigdy mapy kompresora t28 i nigdzie nie ma , wiec trudno tam cos liczyc , roznica moze byc 500-1000 obr miedzy t25 a t28 w ladowaniu tego samego cisnienia , ale jak wiadomo nie boostem a flow-em sie jedzie
zaleta t28 dodatkowo ,mniej nagrzewa powietrze , co mozna olac jak sie ma duzy IC

Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 

-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
nakręcają się tak samo bo t28 ma taką samą część wydechową, a to właśnie bezwładność turbiny ma największy wpływ na wkręcanie się
regeneracja jest taka sama w przypadku t2/t25/t28, takie same środki mają
regeneracja jest taka sama w przypadku t2/t25/t28, takie same środki mają
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
- JARO_Cz-wa
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 343
- Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: SC
a to turbo z coupe 2,0 16V czyli GARRETT TB0367 to jakby się mogło sprawdzić w pgt? Coś próbowałem zgooglować na ten temat ale jakby jak na złość jakieś lepsze stronki już nieaktywne byłyDeviL pisze:T28 ma wydajnosc w sumie taka jak T3 (z coupe 16vt) , roznia sie glownie czescia goraca , co w sumie wcale nie znaczy ze t28 wkreci sie szybciej , w sumie gej kroft pisal w ksiazce ze silnik 1.6 na T2 przy booscie 1.4-1.5 bar o ile dobrze pamietam daje rade zrobic 230KM (przy odpowiednim osprzecie) , co wg mnie jest bajka , a t2 dlugo nie pozyje , zreszta nie wiem jak on to wymyslil ,skoro to turbo jest tak male (widzialem) ,ze nie ma takiej wydajnosci ,ale pisal tak . A skoro t25 ma wiadoma wydajnosc wlasnie w okolicy 220-230KM przy niewielkim booscie , to lepiej taka brac (tansza regeneracja niz t28) + nie widzialem nigdy mapy kompresora t28 i nigdzie nie ma , wiec trudno tam cos liczyc , roznica moze byc 500-1000 obr miedzy t25 a t28 w ladowaniu tego samego cisnienia , ale jak wiadomo nie boostem a flow-em sie jedziezaleta t28 dodatkowo ,mniej nagrzewa powietrze , co mozna olac jak sie ma duzy IC

Z tego co gdzieś tam zasłyszałęm to dość ciekawą opcją jest turbo z saaba 2.0B - ktoś może to potwierdzić


-
- Użytkownik
- Posty: 79
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 11:21 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: PGT T25 czy T28?
Wg mnie jedyna i słuszna to tb2810 z Fiat Coupe 20VT,lancia kappa 20VTmrowczan pisze:Witam.
Juz tak mnie zamotali, ze sam nie wiem, co robic... Chce wycisnac z Punciaka ok 200km, przy czym auto ma byc do jazdy na codzien. Jaka dmuchawe lepiej wsadzic? Przy ilu obrotach T28 bedzie sie rozkrecac? Bo mnie strasza, ze bedzie za duza...
Pozdrawiam


Jest to fabryczna hybryda pomiędzy T25 a T3


Potzrebujesz MBC, SMT6, stryski wysokokoporowe np z fiata Coupe 20VT, choć bym sie upierał że seryjne wystarcza, ale nie próbowałem, bo te z 20VT mają kurcze takie możliwosci że SMT słóży bardziej do shamowania paliwka niz dodania


Turbinki można kupic za 200-400pln , niestety wtedy jest to złom , przeważnie z krzywą oską, takze trzeba za turbinke liczyc do 2kpln, ale wtedy jest niunia sliczniunia

Turbinka pasuje idealnie pod nasz kolektor i wogóle (fajnie jak by zrobić nowy, i odsunac lekko od alternatora) ale na seri tez sie da, trzeba było troche oklepac downpip'a z 20VT, osłone termiczną i obudowe altka , cisano ale 15kkm i wszystko żyje

Jak by co to pisz


http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3940949
P.S
Auto frówa, niestety tylko do 240 bo skrzynia za kótka ;( i jak sie wystroi porządnie to nie ma bólu az takiego z paliwkiem. Pamietaj o sondzie, wymien odrazu