Mini morris ...i UNO turbo. Jak je polaczyc?:)
-
- Obserwator
- Posty: 4
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 12:20 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wolbrom / Kraków
- Kontakt:
Mini morris ...i UNO turbo. Jak je polaczyc?:)
Witajcie,
Jestem tu z jednego powodu. Niedawno wpadl mi do glowy pomysl, zeby do mojego miniaka wrzucic silnik z UNO turbo.
Mialem kiedys okazje jechac tym wlasnie modelem UNO, wrazenia byly niezapomniane.
Powiecie,ze to nie forum mini tylko uno... ale ten temat scisle zwiazany jest z UNO i mam nadzieje, ze uzyskam od Was garsc informacji i jakas pomoc w podejmowaniu decyzji zwiazanych ze swapem silnika uno do miniaka.
Przejrzalem dokladnie temat zwiazany z przeszczepem takiej jednoscki do CC/SC i widze,ze jest to wykonalne:) Czy ktos z Was kto podejmowal sie takiego przedsiewziecia moglby napisac mi ile go to kosztowalo? (nerwow takze:) )
Chcialem sie dowiedziec glownie o awaryjnosc tej jednostki - co najczesciej pada, na co zwrocic uwage przy kupnie?
- Koszta zwiazane ze swapem (zalozmy ze mam silnik ze skrzynia, komputerem i osprzetem) teraz pytanie: Ile kosztowaloby mnie (mniej wiecej) przelozenie tej jednostki ze wszystkimi potrzebnymi modyfikacjami?
- Moze znacie kogos z Krakowa lub okolic, kto bylby w stanie podjac sie takiej przerobki?
...i jeszcze jedna kwestia:
Móglby ktos podac mi w miare dokladne wymiary silnika 1.3 turbo??
Bede wdzieczny:)
Jestem tu z jednego powodu. Niedawno wpadl mi do glowy pomysl, zeby do mojego miniaka wrzucic silnik z UNO turbo.
Mialem kiedys okazje jechac tym wlasnie modelem UNO, wrazenia byly niezapomniane.
Powiecie,ze to nie forum mini tylko uno... ale ten temat scisle zwiazany jest z UNO i mam nadzieje, ze uzyskam od Was garsc informacji i jakas pomoc w podejmowaniu decyzji zwiazanych ze swapem silnika uno do miniaka.
Przejrzalem dokladnie temat zwiazany z przeszczepem takiej jednoscki do CC/SC i widze,ze jest to wykonalne:) Czy ktos z Was kto podejmowal sie takiego przedsiewziecia moglby napisac mi ile go to kosztowalo? (nerwow takze:) )
Chcialem sie dowiedziec glownie o awaryjnosc tej jednostki - co najczesciej pada, na co zwrocic uwage przy kupnie?
- Koszta zwiazane ze swapem (zalozmy ze mam silnik ze skrzynia, komputerem i osprzetem) teraz pytanie: Ile kosztowaloby mnie (mniej wiecej) przelozenie tej jednostki ze wszystkimi potrzebnymi modyfikacjami?
- Moze znacie kogos z Krakowa lub okolic, kto bylby w stanie podjac sie takiej przerobki?
...i jeszcze jedna kwestia:
Móglby ktos podac mi w miare dokladne wymiary silnika 1.3 turbo??
Bede wdzieczny:)
-
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: Mini morris ...i UNO turbo. Jak je polaczyc?:)
Przy zakupie sprawdź stan dmuchawki i kompresję(jeśli się da, w innym wypadku głowa w górę i oglądasz gładzie, pierścienie i zawory w głowie).krulik pisze: Chcialem sie dowiedziec glownie o awaryjnosc tej jednostki - co najczesciej pada, na co zwrocic uwage przy kupnie?
- Koszta zwiazane ze swapem (zalozmy ze mam silnik ze skrzynia, komputerem i osprzetem) teraz pytanie: Ile kosztowaloby mnie (mniej wiecej) przelozenie tej jednostki ze wszystkimi potrzebnymi modyfikacjami?
- Moze znacie kogos z Krakowa lub okolic, kto bylby w stanie podjac sie takiej przerobki?
...i jeszcze jedna kwestia:
Móglby ktos podac mi w miare dokladne wymiary silnika 1.3 turbo??
Bede wdzieczny:)
Wrzucenie takiego "byczka" do mini "(zalozmy ze mam silnik ze skrzynia, komputerem i osprzetem)" wyjdzie nie mniej niż 2kpln, jeśli nie masz ku temu własnych zdolności/chęci/umiejętności.
Nie znam warsztatu, który podjąłby się tego kompleksowo: osobno uda Ci się powiesić silnik w komorze, gdzie indziej dorobisz półosie, jeszcze kto inny Ci to uruchomi, a jeszcze gdzie indziej będziesz to poprawiał:), no chyba że masz odpowiednią ilość gotówki, to na pewno ktoś się tym wszystkim zajmie.
Chcesz wymiary samego silnika czy ze skrzynią?
-
- Obserwator
- Posty: 4
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 12:20 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wolbrom / Kraków
- Kontakt:
...2k jak dla mnie to baaaaaaardzo optymistyczna opcja:)
Najgorzej bedzie z upchnieciem tego silnika. A chcialbym to zrobic na ramie wlasnej konstrukcji (moze nie tyle wlasnej co jakiegos dobrego blacharza-spawacza:) ).
Do mini upychaja nawet silniki v-tec Hondy 1.6 160KM:)
ale specjalny KIT pod to (rama + zawiecha + kilka drobiazgow) to koszt ok 2000 euro:/
Dlatego zdecydowalem sie na uno turbo - silnik zdecydowanie mniejszy (to przede wszystkim), prostszy w budowie, tanszy w obsludze....
Jesli moglbym prosic o w miare precyzyjne podanie wymiarow z i bez skrzyni. Bylbym wdzieczny:)
co do reszty komponentow to juz wiem kilka rzeczy:
-caly przod zespolony tzw flip front z tworzywa wyjdzie ok 1000zl, komplet polosi ok 1000zl no chyba ze przerobie stare, co zdecydowanie bardziej mi sie usmiecha...)
W mini jest jeszcze taki problem, ze jest nieco inaczej skonstruowany niz wiekszosc aut osobowych... tam nie ma jako takich podluznic, a sciana grodziowa (kabina/komora silnika) jest jednoczesnie elementem nosnym. Silnik trzyma sie na wozku z przodu. Nie ma sprezyn, sa amortyzatory + gumowe elementy zawieszenia...
btw: Byly uno turbo na gazniku??
Najgorzej bedzie z upchnieciem tego silnika. A chcialbym to zrobic na ramie wlasnej konstrukcji (moze nie tyle wlasnej co jakiegos dobrego blacharza-spawacza:) ).
Do mini upychaja nawet silniki v-tec Hondy 1.6 160KM:)
ale specjalny KIT pod to (rama + zawiecha + kilka drobiazgow) to koszt ok 2000 euro:/
Dlatego zdecydowalem sie na uno turbo - silnik zdecydowanie mniejszy (to przede wszystkim), prostszy w budowie, tanszy w obsludze....
Jesli moglbym prosic o w miare precyzyjne podanie wymiarow z i bez skrzyni. Bylbym wdzieczny:)
co do reszty komponentow to juz wiem kilka rzeczy:
-caly przod zespolony tzw flip front z tworzywa wyjdzie ok 1000zl, komplet polosi ok 1000zl no chyba ze przerobie stare, co zdecydowanie bardziej mi sie usmiecha...)
W mini jest jeszcze taki problem, ze jest nieco inaczej skonstruowany niz wiekszosc aut osobowych... tam nie ma jako takich podluznic, a sciana grodziowa (kabina/komora silnika) jest jednoczesnie elementem nosnym. Silnik trzyma sie na wozku z przodu. Nie ma sprezyn, sa amortyzatory + gumowe elementy zawieszenia...
btw: Byly uno turbo na gazniku??
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
nie, ale było lancia Y turbo
btw nie lepiej silnik z MG Metro turbo (on jest na gaźniku, SU chyba)
btw nie lepiej silnik z MG Metro turbo (on jest na gaźniku, SU chyba)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
- Obserwator
- Posty: 4
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 12:20 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wolbrom / Kraków
- Kontakt:
heh, mg metro turbo... a i owszem, a jeszcze lepiej mini era turbo.
ALE... no właśnie, ale znalezienie tych silników w możliwym stanie graniczy z cudem.. a juz znalezienie mini era turbo w stanie jakimkolwiek
jest praktycznie niemożliwe...
Gdyby tak nie bylo, na pewno nie pisałbym do Was:)
Najczęściej do miniaków upychają v-tec'a... sporadycznie silniki Suzuki...
Ja chciałbym spróbować czegoś nowego, a to z kilku względów które wymieniałem wcześnie:
-cena,
-gabaryty,
-moc,
-dostępność części zamiennych
...to tak z grubsza.
swap takiego 160 konnego vti hondy wiąże się z kosztem co najmniej 30tys zł... tyle niestety nie mam zamiaru wydawać:P ...bo raz,że po prostu nie mam, a dwa ze nawet jakbym miał, zainwestowałbym jednak w inne autko a miniaka pozostawił w wersji 'classic':)
ALE... no właśnie, ale znalezienie tych silników w możliwym stanie graniczy z cudem.. a juz znalezienie mini era turbo w stanie jakimkolwiek

Gdyby tak nie bylo, na pewno nie pisałbym do Was:)
Najczęściej do miniaków upychają v-tec'a... sporadycznie silniki Suzuki...
Ja chciałbym spróbować czegoś nowego, a to z kilku względów które wymieniałem wcześnie:
-cena,
-gabaryty,
-moc,
-dostępność części zamiennych
...to tak z grubsza.
swap takiego 160 konnego vti hondy wiąże się z kosztem co najmniej 30tys zł... tyle niestety nie mam zamiaru wydawać:P ...bo raz,że po prostu nie mam, a dwa ze nawet jakbym miał, zainwestowałbym jednak w inne autko a miniaka pozostawił w wersji 'classic':)
-
- Obserwator
- Posty: 4
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 12:20 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Wolbrom / Kraków
- Kontakt:
hehe:)
nie nie.... bedzie tego fantazjowania:P
Chciałbym,żeby miniak pozostał jak najbardziej seryjny z zewnątrz i jak najbardziej funkcjonalny w środku:) ...to nie ma być wściekłe wyścigowe auto, a naprawde dynamiczny duperelek:D ...którym od czasu do czasu (jakiegoś zlotu mini) mógłbym bardziej poszaleć.
Ale ogólna idea ma być taka,że autkiem jeżdze na co dzień po mieście i od czasu do czasu nawet w 4 osoby:P
Dlatego v-tec odpada, bo za drogi i za mocny,
coś centralnie umieszczonego tez, bo odpada tylna kanapa, za drogo:P i patrząc na to realnie nie wyrobiłbym sie z tym projektem do końca życia - za dużo przeróbek.
padło no uno turbo i niech tak zostanie...
i ponawiam prośbę - mógłby mi ktoś podać w miare dokłade wymiary silnika?
Jest mi to potrzebne, by sprawdzić, czy będę musiał sporo rzeźbić i czy silnik zmieści się pomiędzy kielichami zawieszenia, bo tu może być problem:/
nie nie.... bedzie tego fantazjowania:P
Chciałbym,żeby miniak pozostał jak najbardziej seryjny z zewnątrz i jak najbardziej funkcjonalny w środku:) ...to nie ma być wściekłe wyścigowe auto, a naprawde dynamiczny duperelek:D ...którym od czasu do czasu (jakiegoś zlotu mini) mógłbym bardziej poszaleć.
Ale ogólna idea ma być taka,że autkiem jeżdze na co dzień po mieście i od czasu do czasu nawet w 4 osoby:P
Dlatego v-tec odpada, bo za drogi i za mocny,
coś centralnie umieszczonego tez, bo odpada tylna kanapa, za drogo:P i patrząc na to realnie nie wyrobiłbym sie z tym projektem do końca życia - za dużo przeróbek.
padło no uno turbo i niech tak zostanie...
i ponawiam prośbę - mógłby mi ktoś podać w miare dokłade wymiary silnika?
Jest mi to potrzebne, by sprawdzić, czy będę musiał sporo rzeźbić i czy silnik zmieści się pomiędzy kielichami zawieszenia, bo tu może być problem:/