2 sprawy - cisnienie doladowania, "puchniecie"powy

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

2 sprawy - cisnienie doladowania, "puchniecie"powy

Post autor: ant_eater »

Aljo.
Sprawa ma sie tak: auto pracuje na 0,5 bara - poprzedni wlasciciel twierdzil, ze skrecil doladowanie ze wzgledu na spalanie. Stad pytanie pierwsze - czym zwieksza sie cisnienie doladowania? Barzdo prosze o lopatologiczne wytlumaczenie - co przekrecic, o ile i jak mocno:)
Secondo: auto wyraznie traci moc w wyzszym zakresie obrotow. Uzytkowy zakres to do ok.3800 obr, pozniej widac, ze silnik bardzo sie meczy. Jaka moze byc przyczyna? Na tym "setupie" auto osiaga z duzym bolem 160kmh i to wszystko.
Z gory dzieki za jakiekolwiek dobre rady;)
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Jak skrecil doladowanie to pewnie w wyzszych obrotach silnik jest mocno zalewany = nie ma mocy = nie chce sie juz wkrecac (tez tak mialem) :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

Jakie auto ??
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Post autor: ant_eater »

DeviL mogloby byc! To bedzie pierwsze, czego sprobuje. Wytlumaczcie mi tylko lopatologicznie czym reguluje sie cisnienie. Auto to Fiat X1/9, do ktorego zamiast wolnossacego 1.5 OHC wprulem 1.3 T z uno MK1.
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Najlepiej zapodac sobie mbc/ebc do sterowania przy ebc trzaby miec piggy zeby wysterowac sobie , najprosciej to sruba na tegesie do WG , no i trza wiedziec jakie seryjnie bylo max doladowanie i do tego dazyc :wink: Ja bym i tak nie ruszal bez afr sondy
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

A jak by odpiąć węzyk co idzie do WG i tylko raz spróbować ile naładuje :?:
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Post autor: ant_eater »

okay, teraz mi pokazcie prosze ktora sruba trzeba manipulowac.

Obrazek

Obrazek
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Akurat w IHI z 1.3T nie ma regulacji WG, możesz jedynie zapiąć MBC na wężyku do WG:).
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Post autor: ant_eater »

To jak gosc skrecil ladowanie do 0.5 bar? Musial to jakos wyregulowac?
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

Zależy z którego roku jest silnik, niektóre UTy seryjnie miały 0.5.
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Post autor: ant_eater »

Oj, nie pamietam. Auto kupilem rozbite, bez papierow... ale wydaje mi sie, za albo 85, albo 86. To w takim razie cisnienie jest "regulowalne" bez MBC?
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Przy tej turbinie nie ma regulacji bez MBC.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ant_eater
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: pt lut 16, 2007 3:14 pm
Miejscowość: Jarosław
Auto: Inne

Post autor: ant_eater »

No i chyba wszystko jasne.

1)dwie krzywki na walku starte o ponad 1mm,
2)wydmuchana uszczelka pod kolketorem dolotowym i wydechowym
Glowica po sciagnieciu dostala maly przeglad, dol silnika wporzadku!

Myslicie, ze dlatego tak bardzo nie chcialo mu sie jechac?
W miedzyczasie zrobilem wydech - 55mm z nowym downpipe, tlumik koncowy przelotowy o takiej samej srednicy. Moze go jeszcze odetka.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
FIAT - Fabrica Italiana Automobili Turbocompressi
Fiat 124 Spider
Fiat X1/9 Turbo
ODPOWIEDZ