Punto GT - modyfikacje i możliwości

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Punto GT - modyfikacje i możliwości

Post autor: JARO_Cz-wa »

Witam
Przeglądam posty na różnych forach, ale tak nie do końca znalazłem odpowiedzi na pytania które mnie nurtują i prosiłbym o porade i nakierowanie na odpowiednią drogę jeśli chce zbłądzić :lol:
Wiec posiadam Punto GT 94r. seryjne turbo IHI, wtryski i intercooler. Z tego co wiem to z kompem nic niebyło dłubane. Nieseryjne rzeczy to DV aluminiowy Properfekt-a, filtr stożkowy bezpośrednio na przepływce oraz zmodyfikowny wydech na odcinku od miejsca gdzie znajdował sie katalizator - którego juz niema, wydech to rura 65mm na tłumiku srodkowym przelotow-komorowym (z vectry) oraz tłumik koncowy o srednicy 60mm (pierwszy tłumik z ducato 2,5tds).

W planach mam przerobienie jeszcze down-pipe i rury od niego do kata tzn chce zrobic jeden cały element, bo wyczytałem ze z tej małej turbawki wykrzesac cos mozna stosujac wieksza komore w down-pipe i powiekszajac srednice na poczatkowym odcinku rury od niego. :idea: I moje pytanie jest takie jaka srednice tej rury dać bo planuje cos koło 70-75mm i czy jest ewentualnie sens dawac jeszcze grubsza rure na tym odcinku i jaka wogóle moge odczuc poprawe :?:

Kolejny mój plan to zrobienie tunela który zabierałbym czesciowy powietrze z chłodnicy głównej i w zamknietej komorze z intercoolerem nakierunkowywałby na niego powietrze. Czy ktoś z Was to praktykował i czy to cos zauważalnego da :?:

Czy zakładając do tego mbc i powiekszajac dzieki temu dołądowanie z 1,3 na około 1,5 czy bede musiał cos robić jeszcze z kompem sterujacym silnikiem :?:
Na co wogóle byście proponowali jesli zwrócić uwagę jeśli chodzi o takie modyfikacje i ewentualnie o czym jeszcze innym pomyśleć, by zmodyfikować :?: :idea:
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

http://www.itc.yoyo.pl/viewtopic.php?t=148 <-- widac nie przegladales wszystkiego :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

po co ci te 70 mm? ja mam caly wydech fi 60 a moce nieco wieksze niz ty..
na 1,5 doladowania moze sie robic ubogo powoli
doby nawiew na Ic zawsze cos da ale to taki polsrodek - lepiej pomyslec o wymianie tego IC ktory jests prawie caly schowany za zderzakiem
ps. nie mozesz przekraczac 1,5 bar bo komputer bedzie lapal blad mapsensora (250 kpa)
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

DeviL pisze:http://www.itc.yoyo.pl/viewtopic.php?t=148 <-- widac nie przegladales wszystkiego :wink:
przyznam że na to forum nie zaglądałęm wcześniej :lol:
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

dr kozioł pisze:po co ci te 70 mm? ja mam caly wydech fi 60 a moce nieco wieksze niz ty..
na 1,5 doladowania moze sie robic ubogo powoli
doby nawiew na Ic zawsze cos da ale to taki polsrodek - lepiej pomyslec o wymianie tego IC ktory jests prawie caly schowany za zderzakiem
ps. nie mozesz przekraczac 1,5 bar bo komputer bedzie lapal blad mapsensora (250 kpa)
czyli mam przez to rozumieć, że segerując się tym co pisali forumowicze żeby powiększyć przelot down-pipe oraz średnice rury od niego przez najbliżesz kilkadziesiąt cm i to dość znacznie, to troche jednak przesadziłem :roll: Niby jutro mam mieć robiony ten element wydechu no i chyba wybór padnie na rure 65mm.
A jeśli chodzi o ten map sensor to czy ja dobrze wywnioskowałem że znajduje się on gdzies w okolicy podszybia po środku wewnątrz kabiny i jest doprowadzony do niego miedzy innymi jeden wężyk ciśnienia od głowicy :?:

Co po takich modyfikacjach proponowalibyście zrobić z kompem, czy cos w stylu wgrania innego softu jeśli się da czy założyć coś w stylu "świniki" ale to znów niby trzeba się wcinać w instalacje, a tego się troche obawiam. Bo akurat jeśli o to chodzi to narazie niewiele się na tym wyznaje :? :?:
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

zmień turbo przedewszystkim....
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

Lui pisze:zmień turbo przedewszystkim....
hmm. Przyznam że to też rozważam żeby zaadoptować tu jakieś turbo np z Saaba - garretta T25 ale to jeśli już coś to dopiero w przyszłe wakacje może, jeśli jeszcze będe miał to autko :roll: bo to jednak zabawy przy wmontowaniu tego w auto jest a i kasy troche by trzeba na to odłożyć, bo może jeszcze za kolektorem rurowym bym się porozglądał no i dolot by trzeba przerobić na jakiś na grubszych rurkach 8)

Narazie na tej turbince chce troche pojezdzic, z tego co wyczytałem na okolice 160km powinna styknac.
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Prawda jest taka ,ze 60mm wydech styka do ~300km (Kuzaj w programie czy gdzies kiedys gadal o tym) , zreszta wg wykresu w ksiazce corky bella jest podobnie :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

DeviL pisze:Prawda jest taka ,ze 60mm wydech styka do ~300km (Kuzaj w programie czy gdzies kiedys gadal o tym) , zreszta wg wykresu w ksiazce corky bella jest podobnie :wink:
Czyli rozumiem że uzasadnienie tego żeby dać większy przelot odrazu za turbo który miałby spowodować powstanie większej różnicy ciśnień pomiędzy wlotem do turbosprężarki a jej wylotem i tym sposobem silniejsze i szybsze jej napędzenie jest troche jakby nie prawdziwe :?: :idea:

No nic umówiony już jestem na tą przeróbkę, flansza na wyjscie turbiny już jest, wiec przekonam się na własnej skórze czy faktycznie da to prawie nic :? czy jednak coś :evil:

Jak już będzie po - dam znać co zauważyłem :roll:
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Wg mnie i byc moze nie tylko , odpowiedniej srednicy rury poprawiaja reakcje turbo na wcisniecie gazu , polepsza sie tez moment przy podcisnieniu itd , kiedys tez uwazalem ze wsadzic 3" wydech jest trendi :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
JARO_Cz-wa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 07, 2006 11:26 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: SC

Post autor: JARO_Cz-wa »

No więc wydech 2,5" już jest pod autem, ale niestety pada u mnie deszcz i niedało się za bardzo sprawdzić osiągów :twisted: ale chyba jednak turbo szybciej reaguje na wcisnięcie gazu, tzn kiedyś wciskałem gaz około 3 tys.obr i wskazówka doładowania dopiero po chwili szła w góre, teraz idzie praktycznie odrazu :twisted: no i kolejne co spostrzegłem to że jest głośniej :wink:

Kolejne będą mbc i wlot na ic, ale dalej niewiem co zrobić z tym sterownikiem silnika :?:
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

IC zakładaj taki duzy na całą długość zderzaka.
np. coś takiego
Obrazek
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
ODPOWIEDZ