powyżej 4500 obrotów szarpie, pomóżcie!!!

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

powyżej 4500 obrotów szarpie, pomóżcie!!!

Post autor: paullo »

witam wszystkich, jestem nowy na forum, mam PGT od 5 miesięcy, ostatnio przytrafiła mi się niespodzianka, wypaliło mi zawór wydechowy, trzy dni temu skończyłem remony, wymiana uszczelki pod głowicą, remont głowicy, pierścienie na tłokach.
jak złożyłem z kolegą to wszystko teraz mechanicznie jest ok ale elektryka coś szwankuje bo na wolnych obrotach pracuje nie równo, ale jak się przyśpiesza to jest ok, dopiero około 4,500 obrotów kilka razy dość gwałtownie przerwie i obrotomierz spada do 2000 i zaraz wraca na 4,500 obrotów ale wał korbowy napewno nie spada do 2000.
myślałem , że to odcina wtryski ale w serwisie powiedzieli mi , że to chyba iskra.
aha, powiedzcie mi co to jest i jak to się ustawia, bo na tym nie ma znaku tylko jest wycięty kawałek kółeczka
Obrazek
Shot with DiMAGE Z3 at 2007-08-14


kto może niech pomoże, będę wdzięczny
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

A moze czujnik polozenia walu ? :roll:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

czujnik położenia wału chyba jest ok bo nic przy nim nie majsterkowaliśmy
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

paullo pisze:czujnik położenia wału chyba jest ok bo nic przy nim nie majsterkowaliśmy
A cewka dobra ?
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

no jak zapale na wolnych obrotach iskra jest na każdym baniaku
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

a co to za czujnik?
kolega powiedział mi, że to od fazy wtrysku?
prawda to czy nie
ziuzio
Spamer :P
Posty: 1343
Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
Miejscowość: krakooff
Auto: Uno 1.4T
Lokalizacja: krakooff

Post autor: ziuzio »

W GMP ma być ten coś ustawiony zerem na kresce, pewnie jest źle ustawione i stąd problemy:).
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

czujnik fazy wtrysku - zgadza sie
ma byc ustawiony tak ze kiedy rozrzad jest na znakach to w okienku na czujniku kreska powinna byc jak najblizej przerwy znajdujacej sie na niebieskiej kresce.
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

aha, czyli kółeczko w czujniku nie ma być ustawione na tym dużym wycięciu tylko na niebieskiej kresce, aha...
no ja właśnie się zastanawiałem czy to jest jakieś zabrudzenie czy kreska niebieska zrobiona pisakiem
czyli tym szerokim wycięciem nie sugerować się tak?

tak mniejwięcej ma to wyglądać dr kozioł

Obrazek
Shot at 2007-08-15
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

Obrazek
Shot at 2007-08-15


mam prośbe, zobaczcie w swoich punciakach jak ten czujnik nr.11 jest u was ustawiony gdy koło wałka rozrządu jest na punkcie

z góry dzięki
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

koledzy, powiedzcie jak ma być ustawiony ten czyjnik fazy wtrysku, bo ba tym kółku jest takie jedno centymetrowe wycięcie i potem jakby dwa punktu zaznaczone niebieskim pisakiem
dr kozioł
Aktywny użytkownik
Posty: 193
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 9:47 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: wawa

Post autor: dr kozioł »

na tej tarczcre ktora jest pod szkielkiem jest taka niebieska kreska ktora w pewnym miejscu jest przerwana. przerwa w niebieskiej kresce ma dlugosc kolo milimetra a moze mniej
i wlasnie na tej przerwie ma byc ustawiony znak ze szkielka.
zadna czerwona sie nei sugerujesz ani inna - istotna jest tylko ta niebieska i przerw na niej ( przerwa nie znajduje sie na polowie tylko tak w 2/3 dlugosci niebieskiej kreski).
Mam nadzieje ze zrozumiale? bo juz lepiej nie umiem:)
Awatar użytkownika
paullo
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: wt sie 14, 2007 6:09 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: N Y S A

Post autor: paullo »

dzieki dr kozioł
już znalazłem przyczyne
zamieniłem wtyczki od silnika krokowego i czujnika spalania stukowego
ale ten czujnik fazy wtrysku też już ustawiłem tak jak napisałeś
serdeczne dzieki
ODPOWIEDZ