wyrwało korek wlewu oleju przy 220

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

wyrwało korek wlewu oleju przy 220

Post autor: KFAS »

Jak w temacie wyrwało korek oleju przy predkości 220 km/h i o mały włos autko nie spłoneło :cry:
Gdyz na silnik wylało sie około 2 literki oleju które bardzo ładnie zapaliły sie po zatrzymaniu o kolektor wydechowy (ugaszono mineralna)

Temat jest taki, że napewno w skrzyni korbowej zaczeło sie robić bardzo duze ciśnienie skoro wyrwało korek od oleju i w ciagu 3-5 sekund wywaliło 2 litry oleju.
Silnik umyłem, dolałem oleju , zamontowałem dobry korek od oleju, sprawdziłem odme i jest czysta -m,a normalny przepływ.
Po odpaleniu chodzi normalnie nie wykazuje braku mocy ale robi sie takie ciśnienie w głowicy, ze wywala nadal olej spod uszczelki korka oleju.

Jakies propoyzcje ?
zwieksze jeszcze otworek w kroccu od odmy ale czy to już koniec silnika bo zrobiły sie ogromne przedmuchy?

Wszystkie świece sa idewalnie wypalone nie ma oznak brania oleju autko nie dymi przy max butowaniu , poziom płynu chłodzacego normalny.

Prosze o porade, może ktoś tak miał ...
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

mi potrafiło wywalać bagnet po ostrej jezdzie, ale teraz mam odmę do butelki włożoną i problemu nie ma...

a że z korka leci... dziwne, może zrób dodatkowe odpowietrzanie pokrywy :roll:
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
skadubek
Zaawansowany użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 8:19 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: CK

Post autor: skadubek »

Nie chcem straszyć ,ale własnie w tym tygodniu robiłem z kolegą remont jego VW corrado G60 problem był ten sam wywalało olej przez korek....jak sie okazało pierscionki popękane i najgorsze jeden tłok też pęknięty...pomież ciśnienie na cylindrach czy nie ma dużej rozbieżniści może gdzieś puszcza
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

jeżeli wywala korek, a bagnet jest na miejscu to nie obstawiał bym pierścieni!!!!
przynajmniej w naszych silnikach
prędzej uszczelniacze zaworowe puściły i dlatego wysadziło ci korek!!
może się przegrzał stwardniały i wymagają wymiany.

I zobacz czy masz suchu układ powietrza!!
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: KFAS »

rosssssa pisze:jeżeli wywala korek, a bagnet jest na miejscu to nie obstawiał bym pierścieni!!!!
przynajmniej w naszych silnikach
prędzej uszczelniacze zaworowe puściły i dlatego wysadziło ci korek!!
może się przegrzał stwardniały i wymagają wymiany.

I zobacz czy masz suchu układ powietrza!!
bagnetu nie ma jak wywalić bo jest podparty o pokrywe zaworów, był tak lużny, że raz juz go wywaliło, co do spreżania to posprawdzam i najwyżej głowice sie wytarga bo wydawało Mi sie , ze do jednej swiecy poprzyklejane były odrobinki roztopionego aluminium :D
Pewnie przez jazde bez ogranicznika doładowania od 6 tyś kilometrów :D
Wróciłem juz na dobre z wakacji i trzeba sie wziąść za Unolot aby potem nie zrobiły sie chore koszta naprawy bo zaczynam odkładac na subaru :D
Una jednak napewno sie nie pozbende :!:
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Kupisz subaru to zobaczysz co znaczy awaryjnosc ,a ceny czesci zniszcza ci psychike :twisted: :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

DeviL pisze:Kupisz subaru to zobaczysz co znaczy awaryjnosc ,a ceny czesci zniszcza ci psychike :twisted: :wink:
słyszałem że nic do SUBARU kosztuje stówke :wink:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: KFAS »

He He dobre dobre z tą stówka :D

Sprawa sama sie przesądziła przed momentem umarło turbo ze swym przeraźliwym jękiem :D
Zadymiło i własnie wiechałem do swojej uliczki, autko powoli sie stoczyło na parking przed domem i czeka na rozebranie silnika-potem zapadnie decyzja co robic dalej :!:

Uno kupiłem aby sie pobawić wię chyba nieco zainwestuje aby chodziło duzo lepiej niż przed zamęczeniem.

Co do subarki to wiem, ze części kosztuja dużo ale nie mam zamiaru sie tym przejmować jesli cos bym szukał to w roczniku 2002-2003 ale narazie kasiurke iwestuje w warsztat...auto zawsze można kupić :idea:
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

W lipcowym gt jest opis silnikow subaru impreza , roznica w wytrzymalosci miedzy wrx a sti jest spora :wink: Najlepiej brac sti nowe , lub gt stare :wink:
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
Pumba_bielsko
Aktywny użytkownik
Posty: 180
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 12:26 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: Pumba_bielsko »

ale jak to każde dobre auto psuje sie pod domem :lol: wsadz silnik z subaru do una :twisted:
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: KFAS »

Pumba_bielsko pisze:ale jak to każde dobre auto psuje sie pod domem :lol: wsadz silnik z subaru do una :twisted:

Jesli chodzi o prace czysto mechaniczne-zawane "upychaniem pod maske " to dla Mnie i młodszego Brata nie ma , ze sie nie da...
skoro do malucha da sie zamontować 5,7 Litra( przypadek z KOE) to dlaczego do Uno miał by nie wejśc np. 2.0 T :idea:
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

dokładnie

w takich sprawach mówi że nieda to się parasola w dupi* otworzyć :P
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

nieda to się parasola w dupi* otworzyć
ponoć Chińczycy już nad tym pracują, a nawet mają na tym polu sukcesy...
UT 1.3 T 88'
Awatar użytkownika
KFAS
Aktywny użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: wt gru 06, 2005 10:29 pm
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: KFAS »

Lui pisze:dokładnie

w takich sprawach mówi że nieda to się parasola w dupi* otworzyć :P
Ja bende próbował :D bo własnie przywiozłem cały zestawik do swapa na 2,0 T z Coupe :D

Po 1,3 pozostało jedynie wspomnienie i plama oleju który wylał sie z turbiny :D

Teraz przyszedł czas na konkretne zmiany....
a z osprzętu 1,3 T zrobi sie użytek w aucie którym smiga teraz siostra ...starym pordzewiałym 1,5 ...zresztą silnik po kapitalce a do tego odpreżony czeka juz ponad rok w piwnicy domontujemy osprzecik z 1,3 i sprawne turbo-nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło 8)
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
ODPOWIEDZ