"musze ją skręcić wreszcie na silikon."
po pierwsze: żadnych sylikonów(lubisz kobiety z silikonem bo ja nie,tak samo jest z autem),jak co to ładnie wyczyści powierzchnie łączone papierem 600,odtłuść i tylko na klej do śrub(Würth),no chyba że jesteś bardzo uparty na silikon to jest taki orginalny silikon VW ale tubka kosztuje około 90 zł
"co trzeba wykręcić żebu tylko zdjąć ten kołnierz który przykręca się do szkrzyni??"
Sprecyzuj o który kołnierz chodzi tobie, czy o ten który przykręca sie do bloku silnika??
Fiat Uno 1.3 turbo mk1 105hp- było
Fiat Croma 2.0 Turbo mk1 155hp-obecnie
Fiat Uno 2.0 Turbo 200hp- będzie:)
Generalnie musisz rozwalić całą skrzynię żeby to zrobić:).
Zaczynasz od "dupki", po jej zdjęciu ściągasz tryby i wodzik piątego biegu, potem odkręcasz tę przekładkę do łapy(przynajmniej w UT jest do łapy:)). Następnie odkręcasz dookoła kilkanaście śrubek M8(w tym 3 są schowane od strony silnika). Musisz też wyrwać tą króciutką lewą półośkę-najlepiej jakieś dwie łyżki i mocne zerwanie:).
Przed zdjęciem obudowy odkręcasz czujnik wstecznego oraz trzy takie śrubki na 17 w pobliżu(takie śrubki zakończone kulkami, aby biegi 'zaskakiwały').
Teraz połówki skrzyni powinny się rozejść-czasem trzeba jednak użyć siły:).