1.3T do Seicenta??
-
- Obserwator
- Posty: 6
- Rejestracja: pt cze 01, 2007 10:18 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: ŚLĄSK/MIKOŁÓW
1.3T do Seicenta??
Witam wszystkich maniaków UT.
W prawdzie nie mam Una ale przymierzam sie do montażu silniczka z una 1.3T do Seicenta.
Mam pytanko:
1.Czy silniczek wejdzie bez wiekszych problemów?
2.Trzeba ciąć podłużnice?
3.Co ze skrzynią ?zostawić orginał z seja 1.1SPi czy wsadzić z turba?
4.Co ze długością półosi? (rozstaw kół sej i uno).
5. Na co jeszcze wziąć namiar przy tej przeróbce?
To na razie tyle.
Jakby ktos miał odpowiedni egzempalrz ze zdrowym silniczkiem to info na PW albo GG 1473418.
Wiem ze to nie forum seja ale może ktoś wie/spotkał sie. EWentualnie prosze o linki, namiary.
Pozdro for All.
W prawdzie nie mam Una ale przymierzam sie do montażu silniczka z una 1.3T do Seicenta.
Mam pytanko:
1.Czy silniczek wejdzie bez wiekszych problemów?
2.Trzeba ciąć podłużnice?
3.Co ze skrzynią ?zostawić orginał z seja 1.1SPi czy wsadzić z turba?
4.Co ze długością półosi? (rozstaw kół sej i uno).
5. Na co jeszcze wziąć namiar przy tej przeróbce?
To na razie tyle.
Jakby ktos miał odpowiedni egzempalrz ze zdrowym silniczkiem to info na PW albo GG 1473418.
Wiem ze to nie forum seja ale może ktoś wie/spotkał sie. EWentualnie prosze o linki, namiary.
Pozdro for All.
z tego co czytalem do sc nie trzeba maski podnosic, do cc trzeba bylo garba robic, chociaz Yaninnya dal dol z 1.6 a gore z osprzetem z 1.3 i nie bylo garba, wszytsk ozalezy od lap silnikaSeweryno pisze:ale dokładniej niewiesz ile trzeba zwęzyć podłużnice / podnieść maske?DeviL pisze:Trzeba cos tam pociac , chyba maske tez , ale wejdzie , yankee ma do sprzedania chyba 1.3t z osprzetem (do obejrzenia w bielsku bodajze)
Re: 1.3T do Seicenta??
dobrze trafiłes bo ja mam wlasnie na ukonczeniu cc z tym silnikiem;Seweryno pisze:Witam wszystkich maniaków UT.
W prawdzie nie mam Una ale przymierzam sie do montażu silniczka z una 1.3T do Seicenta.
Mam pytanko:
1.Czy silniczek wejdzie bez wiekszych problemów?
2.Trzeba ciąć podłużnice?
3.Co ze skrzynią ?zostawić orginał z seja 1.1SPi czy wsadzić z turba?
4.Co ze długością półosi? (rozstaw kół sej i uno).
5. Na co jeszcze wziąć namiar przy tej przeróbce?
To na razie tyle.
Jakby ktos miał odpowiedni egzempalrz ze zdrowym silniczkiem to info na PW albo GG 1473418.
Wiem ze to nie forum seja ale może ktoś wie/spotkał sie. EWentualnie prosze o linki, namiary.
Pozdro for All.
ad1-silnik wejdzie ale trzeba troche poprzerabiac komore silnika
ad2- trzeba ciac prawa podluznice,bo jest tam za wasko
ad3- zostaw skrzynie od uno
ad4- ja skracałem jedna półos chyba o 4,5cm [lewa]
dojdzie ci jeszcze przeróbka biegow,wydechu a dokładnie DOWNPIPE,oczywiscie łapy silnika i skrzyni,musisz tez upchnac jakos chlodnice [od cc lub sc] bo od uno nie wejdzie,chlodnice oleju i intercooler,takze roboty jest troche ale mysle ze efekt koncowy bedzie zadowalajacy.
-
- Obserwator
- Posty: 6
- Rejestracja: pt cze 01, 2007 10:18 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: ŚLĄSK/MIKOŁÓW
telo:
Czy byłby problem jakbyś zapodał mi fotki tego cc co tworzysz?
chodzi o dokładne foty komory silnika.
abc.golasz@neostrada.pl
Na razie mój sejek przechodzi naprawe powypadkową ze zmianą koloru i innymi modami:) wiec turbo jeszcze musi troche poczekać.
Jakby co to będe wam zawracał tu dupe dalej.
Skoro jestes z Opola to miło by było przy jakiejś okazji spojrzeć pod maske twojego bolidu bo przyznam z UT niemiałem dokładnego kontaktu.
Pozdrawiam i niech moc będzie z wami.
Czy byłby problem jakbyś zapodał mi fotki tego cc co tworzysz?
chodzi o dokładne foty komory silnika.
abc.golasz@neostrada.pl
Na razie mój sejek przechodzi naprawe powypadkową ze zmianą koloru i innymi modami:) wiec turbo jeszcze musi troche poczekać.
Jakby co to będe wam zawracał tu dupe dalej.
Skoro jestes z Opola to miło by było przy jakiejś okazji spojrzeć pod maske twojego bolidu bo przyznam z UT niemiałem dokładnego kontaktu.
Pozdrawiam i niech moc będzie z wami.
-
- Obserwator
- Posty: 21
- Rejestracja: śr wrz 20, 2006 1:15 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
z dotychczasowej wiedzy i tego co napisal telo
IMO zakres przerobek wychodzi na tyle ogromny ze przekracza to wszelkie okreslenie typu "oplacalnosc"
DUUZO taniej i latwiej zrobic 200km z 1.2 ktore wchodzi jak klocki lego i wieeeele takich juz jezdzi, tylko nie kazdego stac na zrobienie 2jki z przodu.
podluznica bedzie niepocieta, wszystko bedzie mniej awaryjne z racji mniejszej rzezby, a blok 1.2 jest lzejszy
a czy zrobic 200km z 1.3 czy z 1.2 to zacieraja sie roznice w kosztach na pierwszy plan wypychajac wlasnie koszty swapa
IMO zakres przerobek wychodzi na tyle ogromny ze przekracza to wszelkie okreslenie typu "oplacalnosc"
DUUZO taniej i latwiej zrobic 200km z 1.2 ktore wchodzi jak klocki lego i wieeeele takich juz jezdzi, tylko nie kazdego stac na zrobienie 2jki z przodu.
podluznica bedzie niepocieta, wszystko bedzie mniej awaryjne z racji mniejszej rzezby, a blok 1.2 jest lzejszy
a czy zrobic 200km z 1.3 czy z 1.2 to zacieraja sie roznice w kosztach na pierwszy plan wypychajac wlasnie koszty swapa
"(...) Jedz tak by kibicom zadrzalo serducho, wszystko z siebie daj byleby nie bylo glucho.
Bokami dla ludzi, dla ziomkow dla wszystkich prawdziwych, uwierz mi nie ma rzeczy niemozliwych ! (...)"
Bokami dla ludzi, dla ziomkow dla wszystkich prawdziwych, uwierz mi nie ma rzeczy niemozliwych ! (...)"
- Pumba_bielsko
- Aktywny użytkownik
- Posty: 180
- Rejestracja: ndz gru 11, 2005 12:26 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
macie chłopaki zacięcie (nasówa sie pytanie po co to wszytko)
bo i tak jak to skończycie pojeźdezicie troche i to sprzedacie wiec lepiej kasu odłozyci kuic juz uno albo punto albo golfa II 1.8 t 220 kucy na alegro jest z klatka za 11 tys zł i po co to wszystko a i szpera jest w golfie
wiec prawie zadne cc/sc nie ma szans z takim dumkiem i to 11tys zł pewnie i tak wsadzisz by cc i sc doprowadzic do takiego stanu by jeździło ... nie zniechęcam was tylko wyrazam swoją opienie na ten temat
cc 1.3t by opole (tyle składania nerwów i sprzedaje)nie rozumiem...moze by odrestaurowac jakies uno turbo ?
bo i tak jak to skończycie pojeźdezicie troche i to sprzedacie wiec lepiej kasu odłozyci kuic juz uno albo punto albo golfa II 1.8 t 220 kucy na alegro jest z klatka za 11 tys zł i po co to wszystko a i szpera jest w golfie

cc 1.3t by opole (tyle składania nerwów i sprzedaje)nie rozumiem...moze by odrestaurowac jakies uno turbo ?
-
- Obserwator
- Posty: 21
- Rejestracja: śr wrz 20, 2006 1:15 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
Najprosciej by jezdzilo
CC + 1.2 8v z Punto I 72/75km + uturbienie
jezdzi jedno SC rozwiercone z 1242 do 13xx
piekna buda Uno chocby 1.0 a nawet 0.9
silnik z Punto GT
klateczka i skladanie klocuszkow od podstaw, bo i tak nie ma sensu czegokolwiek zostawiac z serii UT, poza takimi gratami jak belka ktore moga sie troszke roznic
obie opcje beda bardziej bezawaryjne, tansze i pewniejsze niz rzezbienie na sile.
CC + 1.2 8v z Punto I 72/75km + uturbienie
jezdzi jedno SC rozwiercone z 1242 do 13xx
piekna buda Uno chocby 1.0 a nawet 0.9
silnik z Punto GT
klateczka i skladanie klocuszkow od podstaw, bo i tak nie ma sensu czegokolwiek zostawiac z serii UT, poza takimi gratami jak belka ktore moga sie troszke roznic
obie opcje beda bardziej bezawaryjne, tansze i pewniejsze niz rzezbienie na sile.
"(...) Jedz tak by kibicom zadrzalo serducho, wszystko z siebie daj byleby nie bylo glucho.
Bokami dla ludzi, dla ziomkow dla wszystkich prawdziwych, uwierz mi nie ma rzeczy niemozliwych ! (...)"
Bokami dla ludzi, dla ziomkow dla wszystkich prawdziwych, uwierz mi nie ma rzeczy niemozliwych ! (...)"
Kwestia podejścia do tematu.Pele pisze:Najprosciej by jezdzilo
CC + 1.2 8v z Punto I 72/75km + uturbienie
[...]
obie opcje beda bardziej bezawaryjne, tansze i pewniejsze niz rzezbienie na sile.
Z moich obserwacji (na żywo, u znajomych i po firmach które się tym zajmują, nie z opisów w necie) nie ma taniego i bezawaryjnego uturbienia, zwłaszcza jak to robisz w ogromnej większości sam i to pierwszy raz.
Ja wolę się pomęczyć w wciśnięciem 1.4t pod maskę i mieć SERYJNY silnik, z orginalnym osprzętem, seryjną elektroniką, przystosowaną do tego skrzynią i niezłą mocą wyjściową. Mam nadzieję że będzie to oznaczać również seryjną bezawaryjność i trwałość - bo silnik będzie po kapitalce. Jak mi będzie mało - te silniki stosunkowo łatwo się podciąga w okolice 160KM.
Z drugiej strony masz bezproblemowo pasujący 1.2 (8 lub 16V do wyboru), ale każde dodatkowe konie to już rzeźba (przy uturbianiu - odprężanie, kolektory, elektronika, smarowanie turbiny; albo przy dłubaniu N/A - koszty i zawężanie użytecznego zakresu obrotów). Weź pod uwagę że ludzie opisujący uturbianie silnika N/A zazwyczaj nie piszą szczegółowo o problemach na jakie się natknęli - chwalą się że skończyli i działa. Jak z nimi porozmawiasz na żywo, to często opowiadają ile to zajęło czasu, nerwów i pieniędzy.
A poza tym, wolę mieć coś czego jest w PL niewiele

btw Telo -> dorabiałeś wszystkie łapy, czy któreś zostają orginalne od UT albo CC ??
-
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
tak ze wszystkim jest, ile mi zajela niby bolt on zmiana na turbo T25, wszedzie pisza panie pasuje, a tu lipa a to akurator za duzy, a to przewodu w calym miescie nikt nie dorobi, a to ciezko to wlozyc itp itdDavid_KRK pisze: Weź pod uwagę że ludzie opisujący uturbianie silnika N/A zazwyczaj nie piszą szczegółowo o problemach na jakie się natknęli - chwalą się że skończyli i działa. Jak z nimi porozmawiasz na żywo, to często opowiadają ile to zajęło czasu, nerwów i pieniędzy.

Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl