Jaka jest różnica w budowie silnika 1.6 w stosunku do 1.4. Co będzie trzeba zrobić z tym 1.6 aby chodził z turbo. Wystarczy podmianka???
[PGT] 1.4 - 1.6
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
[PGT] 1.4 - 1.6
Witam
Jaka jest różnica w budowie silnika 1.6 w stosunku do 1.4. Co będzie trzeba zrobić z tym 1.6 aby chodził z turbo. Wystarczy podmianka???
widziałem ze są gt z silnikiem 1.6 wiec liczę że się dowiem co jest potrzebne aby założyć ten silniczek. Nie jestem za dobry w tych sprawach i liczę na pomoc 
Jaka jest różnica w budowie silnika 1.6 w stosunku do 1.4. Co będzie trzeba zrobić z tym 1.6 aby chodził z turbo. Wystarczy podmianka???
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Niestety tylko po niemiecku ale da się to jakoś przetłumaczyć
Frage:
Aus welchen Teilen besteht der 1.6 Turbo - Motor?
Antwort:
-Block und Kopf vom Tipo 1.6 (78 PS), Blocknr. 159 A 3.046
-Kolben müssen abgedreht werden, um Verdichtung zu reduzieren (Tipo 1.6 9,2:1, Uno Turbo 1.4 7,8:1)
-restliche Anbauteile (wie Ansaug- u. Abgaskrümmer, Einspritzung) vom Uno Turbo 1.4
-für das Thermostat muss ein Flansch angefertigt werden
-Öl- und Wasserleitung zum Lader mussen angepasst werden
-zusätzliche Einspritzdüse auf der Ansaugbrücke ab 0,7bar (angesteuert über Schutzschalter)
-grösserer Lader von Novitec (Garret), Ladedruck einstellbar bis max. 1bar
-Sportnockenwelle
-wassergekühlter Ladeluftkühler
Frage:
Aus welchen Teilen besteht der 1.6 Turbo - Motor?
Antwort:
-Block und Kopf vom Tipo 1.6 (78 PS), Blocknr. 159 A 3.046
-Kolben müssen abgedreht werden, um Verdichtung zu reduzieren (Tipo 1.6 9,2:1, Uno Turbo 1.4 7,8:1)
-restliche Anbauteile (wie Ansaug- u. Abgaskrümmer, Einspritzung) vom Uno Turbo 1.4
-für das Thermostat muss ein Flansch angefertigt werden
-Öl- und Wasserleitung zum Lader mussen angepasst werden
-zusätzliche Einspritzdüse auf der Ansaugbrücke ab 0,7bar (angesteuert über Schutzschalter)
-grösserer Lader von Novitec (Garret), Ladedruck einstellbar bis max. 1bar
-Sportnockenwelle
-wassergekühlter Ladeluftkühler
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
Szybkie tłumaczenie z neta:
Które części z 1,6 turbo - silników?
Odpowiedź:
Blokowanie i szef Tipo 1,6 (78 KM), Blocknr. 159 jeden 3046
Tłoki do startu muszą być ograniczenie zagęszczanie (1,6 9,2:1 Tipo, Uno Turbo 1,4 7,8:1)
-reszta załączniki (np. wlot i wydechowego, wstrzyknięcia) z Uno Turbo 1.4
-dla termostat muszą być wykonane kołnierza
Olej-ładowarki i wodnej muszą być dostosowane
extra-wtryskiwacz na wlocie-Głowice od 0,7 bar (kontrolowane przez ochronę przełącznik)
większą od ładowarki Novitec (Garret), regulowany zwiększenia max. 1bar
Sport-wałka krzywkowego
Chłodzony wodą intercoolers
tylko że tu jest motor z tipo a ja myślałem że ten z punto podchodzi??
Które części z 1,6 turbo - silników?
Odpowiedź:
Blokowanie i szef Tipo 1,6 (78 KM), Blocknr. 159 jeden 3046
Tłoki do startu muszą być ograniczenie zagęszczanie (1,6 9,2:1 Tipo, Uno Turbo 1,4 7,8:1)
-reszta załączniki (np. wlot i wydechowego, wstrzyknięcia) z Uno Turbo 1.4
-dla termostat muszą być wykonane kołnierza
Olej-ładowarki i wodnej muszą być dostosowane
extra-wtryskiwacz na wlocie-Głowice od 0,7 bar (kontrolowane przez ochronę przełącznik)
większą od ładowarki Novitec (Garret), regulowany zwiększenia max. 1bar
Sport-wałka krzywkowego
Chłodzony wodą intercoolers
tylko że tu jest motor z tipo a ja myślałem że ten z punto podchodzi??
Punto GT >1.4 >> 1.4 k14 >>> 1.4 GT20s >>>> 2.0 16vt >>>>> 1.6 GT20s>>>>>>Coupe 20vt
.....psss......pssss.....pssssss
.....psss......pssss.....pssssss
- dj_o
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
- Miejscowość: Opole
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Opole
Może nie jest to zbyt trudne do rozszyfrowania,ale wyjaśniam:
-Blok silnika i głowica pochodzi od tipo 1.6 - nr silnika 156 A 3.046
-tłoki muszą być sfrezowane, zeby zmniejszyć stopień sprężania z 9,2 do 7,8:1
- pozostałe częśći typu kolektor dolotowy i wydechowy, ukł wtryskowy zostaje z UT
-pod termostat trzeba wykonać flanszę
-przewody olejowe i wodne do turbiny trzeba dopasować
-dodatkowy wtryskiwacz w kolektorze dolotowym (od 0,7 bara - ustawiany wyłącznikiem ochronnym)
-większe turbo od Noviteca (garrett) - doładowanie ustawiane do max 1bara
-sportowy wałek rozrządu
-intercooler chłodzony wodą
-Blok silnika i głowica pochodzi od tipo 1.6 - nr silnika 156 A 3.046
-tłoki muszą być sfrezowane, zeby zmniejszyć stopień sprężania z 9,2 do 7,8:1
- pozostałe częśći typu kolektor dolotowy i wydechowy, ukł wtryskowy zostaje z UT
-pod termostat trzeba wykonać flanszę
-przewody olejowe i wodne do turbiny trzeba dopasować
-dodatkowy wtryskiwacz w kolektorze dolotowym (od 0,7 bara - ustawiany wyłącznikiem ochronnym)
-większe turbo od Noviteca (garrett) - doładowanie ustawiane do max 1bara
-sportowy wałek rozrządu
-intercooler chłodzony wodą
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Trzeba sprawdzić jaki stopień kompresji ma silnik z punot i jakiej wielkosci tłoki. Mozliwe, ze trzeba właśnie zfrezować tłoki.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- dj_o
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
- Miejscowość: Opole
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Opole
9,5:1
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
- dj_o
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
- Miejscowość: Opole
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Opole
Właśnie też swego czasu się zastanawiałem, dlaczego novitec brał akurat 3.046. Bloki sohców są świetne, naprawdę, to co sie da z tego wykrzesać robi wrażenie i myślę, że ci nic nie odpłynie jeśli tylko nie będzie stukowego albo dzikiego afr-u.
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
- dj_o
- Aktywny użytkownik
- Posty: 223
- Rejestracja: ndz lut 10, 2008 11:21 pm
- Miejscowość: Opole
- Auto: Punto GT
- Lokalizacja: Opole
Novitec zmieniał w PGT i UT tylko blok silnika i głowicę (no i oczywiście frezowanie), a reszta zostawała z UT/PGT.
Kolektory zostają z 1.4T, skrzynie mozna sobie zasadzić dowolną, ale ja polecam tą z PGT
Kolektory zostają z 1.4T, skrzynie mozna sobie zasadzić dowolną, ale ja polecam tą z PGT
L'ultima berlinetta Turbo ! - Punto GT Stage IV
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
Przebudowy, chiptuning, strojenie, diagnostyka, autoryzowany montaz DET, EMU
Kanal YT
- BARTEKcoupe
- Spamer :P
- Posty: 793
- Rejestracja: pn lis 03, 2008 7:32 pm
- Miejscowość: Skarżysko Kamienna
- Auto: Inne
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Frezowanie i dodatkowy wtryskiwacz jest dlatego ze z tego 1,6 NOVITEC robił 200 KM a tyle nie dasz rady zrobbić na seryjnych wtryskach. Zreszta jest napisane ze wieksze turbo itd.
Przy stopniu sprezania 9,2 mozna smigać na około 0,8 bara i bedzie dobrze ale przy wiekszym doładowaniu moze być juz kiepsko z uszczelką itd.
Przy stopniu sprezania 9,2 mozna smigać na około 0,8 bara i bedzie dobrze ale przy wiekszym doładowaniu moze być juz kiepsko z uszczelką itd.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Ale po co dodatkowy wtryskiwacz? Nie lepiej wymienić wtryski na odpowiednio większe i wystroić świnką? Na moje na serii sprężarce w Punto przy tym sprężaniu będzie git.Zibi122 pisze:Frezowanie i dodatkowy wtryskiwacz jest dlatego ze z tego 1,6 NOVITEC robił 200 KM a tyle nie dasz rady zrobbić na seryjnych wtryskach. Zreszta jest napisane ze wieksze turbo itd.
Przy stopniu sprezania 9,2 mozna smigać na około 0,8 bara i bedzie dobrze ale przy wiekszym doładowaniu moze być juz kiepsko z uszczelką itd.
Fiat Marea Weekend SX 1,6 16V