Wałek rozrządu od światka 276/260

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

Yannick
Aktywny użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Yannick »

2, jeżeli tak to po co zmieniać skoro orginał spokojnie pompuje 1 bar a w piku 1.2
Dla większej turbiny te 0.9b leży w optymalnym miejscu charakterystyki sprawnościowej, a co za tym idzie turbina mniej nagrzewa sprężone powietrze, czyli jest więcej tlenu w tej samej objętości. Seria osiąga 0.9 przy niższej sprawności. No i większa turbina to większy potencjał na przyszłość ;)
UT 1.3 T 88'
colin
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: czw sty 20, 2005 12:58 am

Post autor: colin »

hz10 pisze:
Zibi122 pisze:Aktualnie około 0,9 b
to juz całkiem zgłupiałem :?
1. czy to jest "większa" turbina od orginału ?
2, jeżeli tak to po co zmieniać skoro orginał spokojnie pompuje 1 bar a w piku 1.2 :roll:
Bo cisnienie doladowania nie decyduje o mocy. Silnik to cos wiecej niz kobieta - nie wystarczy tylko dmuchac ;)
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

colin pisze:
hz10 pisze:
Zibi122 pisze:Aktualnie około 0,9 b
to juz całkiem zgłupiałem :?
1. czy to jest "większa" turbina od orginału ?
2, jeżeli tak to po co zmieniać skoro orginał spokojnie pompuje 1 bar a w piku 1.2 :roll:
Bo cisnienie doladowania nie decyduje o mocy. Silnik to cos wiecej niz kobieta - nie wystarczy tylko dmuchac ;)
Hehe , wkoncu majac mape np ladujac 1 bar przy 5tys obr jakis tam silnik potrzebuje 20lbs/min , jednak aby nie wyjsc poza mape to przy 6tys ladujac 0.8bara moze dac 25lbs/min . Chyba lepiej jak sprezarka daje tyle lbs powietrza ile moze , bo co z tego ,ze damy 1.5 bara , jesli przy 6tys obr bedzie potrzebowac z 40lbs/min , a turbina max da 30... Tak pogladowo napisalem ;)
PS: im wiecej powietrza (lbs) tym wiecej mocy , doladowanie pomaga nam tylko poruszac sie po mapie ,tak by bylo cacy :wink: Liczylem sobie idealny przebieg doladowania,w obrotach oraz w przeplywie , trwa to 30-40 minut , zalezy czy ktos umie obluzyc excela
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Różnica jest taka ze ten garret T25 powinien dać rade utrzymać 1b czy nawet wiecej w całym zakresie obrotów czyli od 3500-6700 czego IHI fabryczna nie da rady.
Po za tym wydajność T25 jest wieksza niż wydajność IHI w 1,3T
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

Yannick pisze:
2, jeżeli tak to po co zmieniać skoro orginał spokojnie pompuje 1 bar a w piku 1.2
Dla większej turbiny te 0.9b leży w optymalnym miejscu charakterystyki sprawnościowej, a co za tym idzie turbina mniej nagrzewa sprężone powietrze, czyli jest więcej tlenu w tej samej objętości. Seria osiąga 0.9 przy niższej sprawności. No i większa turbina to większy potencjał na przyszłość ;)
pewnie tak bo charakterystyki warstwicowej jej nie znalazłem :wink: a nagrzewaniem powietrza sie nie marwie bo ic jest rozmiarów hm ciężarówki :lol: co do potencjału to fakt to jest max tej turbiny i myśle o czymś większym :wink: (oczywiście razem z całym potrzebnym osprzętem) mam jeszcze jedno pytanie przy wylocie z turbiny mam dwie rury jedną cienką ok 1/2 cala a druga to 2/5 cala ta cienka po ok 20cm wchodzi do tej grubej :roll: o zzo chozii z tą cienką rurką
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

bo w 1.3 tak jest :P
ta cieńka rurka to od wastegate


a jeśli chodzi o większe turbo to trzeba też wspomnieć o dużym wpływie częśći gorącej na osiąganąc, im większa tym mniejszy backpressure - więcej KM - większa turbo dziura i lag
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

Lui pisze:bo w 1.3 tak jest :P
ta cieńka rurka to od wastegate

to zauważyłem tylko po co ona tam jest przecież to jest bez sensu :roll: ten zawór przecież nie otwiera sie całkowicie :roll: co do reszty to masz racje ale ja kupiłem auto troszki do innego celu (jest to 3-ci samochód) mianowicie u nas odbywają sie wyścigi na 1/4 mili oraz takie małe kjs-y :wink:
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

nie rozumiem co w tym bezsensownego?? :roll:
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

Lui pisze:nie rozumiem co w tym bezsensownego?? :roll:
no patrząc na to inaczej to i tak spaliny z wg leca przez główna rure a nie przez tą rureczke dlatego że jak zawór sie otwiera to przytyka tą rurke :lol:
Lui
Spamer :P
Posty: 1445
Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: opole
Kontakt:

Post autor: Lui »

hmm a to się nie popatrzyłem, jutro sprawdze :) ale nie wydawało mi się klapka WG to zamyka :)
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

Lui pisze:hmm a to się nie popatrzyłem, jutro sprawdze :) ale nie wydawało mi się klapka WG to zamyka :)
nie chodziło mi oto że go zamyka ale sprawdź ile sie ona otwiera :wink: wracając do tematu to czy posiadacze wałka kupili by go jeszcze raz gdyby mieli wybór :?: chodzi mi głównie czy są odczucia na + poparwy charakterystyki silnika
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Powiem tak:
nigdy nie miałem w UT dobrego wałka, jak kupiłem silnik to wpierw go remontowałem i m.in. zrobiłem wałek u Heinricha.
Jeździł ale nie mam porówniania z serią.
Teraz mam ten i moge powiedzieć ze załuję ze nie zrobiłem wałka odrazu u światka.

Reasumując: Tak, kupił bym ponownie taki wałek
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
Awatar użytkownika
DeviL
Punto2 killer
Posty: 1332
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
Miejscowość: Kraków
Auto: Inne

Post autor: DeviL »

Zibi122 pisze:Powiem tak:
nigdy nie miałem w UT dobrego wałka, jak kupiłem silnik to wpierw go remontowałem i m.in. zrobiłem wałek u Heinricha.
Jeździł ale nie mam porówniania z serią.
Teraz mam ten i moge powiedzieć ze załuję ze nie zrobiłem wałka odrazu u światka.

Reasumując: Tak, kupił bym ponownie taki wałek
Szkoda ,ze nie byles na hamowni przed i po , bylo by pojecie jak walek wplywa na przebieg krzywej momentu itp
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a ;)
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Byłem na hamowni z wałkiem heinricha. :D

http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?t=361
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
hz10
Spamer :P
Posty: 968
Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hz10 »

a czy możliwe jest aby z dużym ic i wydechem 2,5 " doładowaniu 0.74 bar wyszło 127ps? bo patrząc na twój wykres to jakoś mało tych ps albo mnie poprzedni właściciel lekko przerobił :roll:
ODPOWIEDZ