Dla większej turbiny te 0.9b leży w optymalnym miejscu charakterystyki sprawnościowej, a co za tym idzie turbina mniej nagrzewa sprężone powietrze, czyli jest więcej tlenu w tej samej objętości. Seria osiąga 0.9 przy niższej sprawności. No i większa turbina to większy potencjał na przyszłość2, jeżeli tak to po co zmieniać skoro orginał spokojnie pompuje 1 bar a w piku 1.2
Wałek rozrządu od światka 276/260
-
Yannick
- Aktywny użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 9:31 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Brzesko
- Kontakt:
UT 1.3 T 88'
Bo cisnienie doladowania nie decyduje o mocy. Silnik to cos wiecej niz kobieta - nie wystarczy tylko dmuchachz10 pisze:to juz całkiem zgłupiałemZibi122 pisze:Aktualnie około 0,9 b![]()
1. czy to jest "większa" turbina od orginału ?
2, jeżeli tak to po co zmieniać skoro orginał spokojnie pompuje 1 bar a w piku 1.2
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Hehe , wkoncu majac mape np ladujac 1 bar przy 5tys obr jakis tam silnik potrzebuje 20lbs/min , jednak aby nie wyjsc poza mape to przy 6tys ladujac 0.8bara moze dac 25lbs/min . Chyba lepiej jak sprezarka daje tyle lbs powietrza ile moze , bo co z tego ,ze damy 1.5 bara , jesli przy 6tys obr bedzie potrzebowac z 40lbs/min , a turbina max da 30... Tak pogladowo napisalemcolin pisze:Bo cisnienie doladowania nie decyduje o mocy. Silnik to cos wiecej niz kobieta - nie wystarczy tylko dmuchachz10 pisze:to juz całkiem zgłupiałemZibi122 pisze:Aktualnie około 0,9 b![]()
1. czy to jest "większa" turbina od orginału ?
2, jeżeli tak to po co zmieniać skoro orginał spokojnie pompuje 1 bar a w piku 1.2
PS: im wiecej powietrza (lbs) tym wiecej mocy , doladowanie pomaga nam tylko poruszac sie po mapie ,tak by bylo cacy
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Różnica jest taka ze ten garret T25 powinien dać rade utrzymać 1b czy nawet wiecej w całym zakresie obrotów czyli od 3500-6700 czego IHI fabryczna nie da rady.
Po za tym wydajność T25 jest wieksza niż wydajność IHI w 1,3T
Po za tym wydajność T25 jest wieksza niż wydajność IHI w 1,3T
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
hz10
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
pewnie tak bo charakterystyki warstwicowej jej nie znalazłemYannick pisze:Dla większej turbiny te 0.9b leży w optymalnym miejscu charakterystyki sprawnościowej, a co za tym idzie turbina mniej nagrzewa sprężone powietrze, czyli jest więcej tlenu w tej samej objętości. Seria osiąga 0.9 przy niższej sprawności. No i większa turbina to większy potencjał na przyszłość2, jeżeli tak to po co zmieniać skoro orginał spokojnie pompuje 1 bar a w piku 1.2
-
Lui
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
bo w 1.3 tak jest
ta cieńka rurka to od wastegate
a jeśli chodzi o większe turbo to trzeba też wspomnieć o dużym wpływie częśći gorącej na osiąganąc, im większa tym mniejszy backpressure - więcej KM - większa turbo dziura i lag
ta cieńka rurka to od wastegate
a jeśli chodzi o większe turbo to trzeba też wspomnieć o dużym wpływie częśći gorącej na osiąganąc, im większa tym mniejszy backpressure - więcej KM - większa turbo dziura i lag
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
hz10
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
to zauważyłem tylko po co ona tam jest przecież to jest bez sensuLui pisze:bo w 1.3 tak jest![]()
ta cieńka rurka to od wastegate
-
Lui
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
hmm a to się nie popatrzyłem, jutro sprawdze
ale nie wydawało mi się klapka WG to zamyka 
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
-
hz10
- Spamer :P
- Posty: 968
- Rejestracja: czw lis 30, 2006 9:11 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Starachowice
nie chodziło mi oto że go zamyka ale sprawdź ile sie ona otwieraLui pisze:hmm a to się nie popatrzyłem, jutro sprawdzeale nie wydawało mi się klapka WG to zamyka
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Powiem tak:
nigdy nie miałem w UT dobrego wałka, jak kupiłem silnik to wpierw go remontowałem i m.in. zrobiłem wałek u Heinricha.
Jeździł ale nie mam porówniania z serią.
Teraz mam ten i moge powiedzieć ze załuję ze nie zrobiłem wałka odrazu u światka.
Reasumując: Tak, kupił bym ponownie taki wałek
nigdy nie miałem w UT dobrego wałka, jak kupiłem silnik to wpierw go remontowałem i m.in. zrobiłem wałek u Heinricha.
Jeździł ale nie mam porówniania z serią.
Teraz mam ten i moge powiedzieć ze załuję ze nie zrobiłem wałka odrazu u światka.
Reasumując: Tak, kupił bym ponownie taki wałek
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
- DeviL
- Punto2 killer
- Posty: 1332
- Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:58 pm
- Miejscowość: Kraków
- Auto: Inne
Szkoda ,ze nie byles na hamowni przed i po , bylo by pojecie jak walek wplywa na przebieg krzywej momentu itpZibi122 pisze:Powiem tak:
nigdy nie miałem w UT dobrego wałka, jak kupiłem silnik to wpierw go remontowałem i m.in. zrobiłem wałek u Heinricha.
Jeździł ale nie mam porówniania z serią.
Teraz mam ten i moge powiedzieć ze załuję ze nie zrobiłem wałka odrazu u światka.
Reasumując: Tak, kupił bym ponownie taki wałek
Potrzebujesz części do swojego włocha wal z vin-em na priv-a 
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki