1 pytanie: Czy zastapienie katalizatora rura (o srednicy 50 mm ?
Wydech - jak ulepszyc..?
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
Wydech - jak ulepszyc..?
Chodzi oczywiscie o przerobke we wlasnym zakresie, nie mam niestety funduszy na calkiem nowy wydech wykonany w profesjonalnym warsztacie.
1 pytanie: Czy zastapienie katalizatora rura (o srednicy 50 mm ?
) cos daje? Ma ktos z Was wywalonego kata? Nie powoduje to jakis bledow na kompie - sonda lambda. U mnie silnik poprzez uszkodzone uszczelniacze zaworowe spalal dosc duze ilosci oleju, teraz jest juz ok (chociaz rano w pierwszej sekindzie zawsze serwuje kopcia z wydechu) ale nie wiem jak dlugo poprzedni wlasciciel jezdzil z takim silnikiem, wiec jest mozliwosc ze katalizator jest przytkany/zasyfialy w srodku - na wyzszych obrotach silnik cos muli
Pomijam fakt, ze wydech w okolicach down pipe i kata jest cholernie nisko, wiec sama rura jest troche pognieciona
Prawdopodobnie przydalo by sie tuz przy dolnym zagieciu uciac downpipe i przyspawac rure o odpowiedniej srednicy (nie pogieta) bez kata az do miejsca laczenia z czescia tylna. Myslalem tez nad podniesieniem wydechu, ewentualnie jakiejs plecionce wspawanej, aby rura byla bardziej podatna - wszystko po to aby wydech byl wyzej. Jesli tylko mozliwosci finansowe pozwola chcialbym kupic nizsze sprezyny, ale jesli juz teraz na std wysokosci szoruje wydechem po progach zwalniajacych...
Reszta czesc wydechu to dwa tlumiki bossala. Niestety nie rozbieralem tego i nie wiem jaka one maja charakterystyke (tlumiaca, przelot) ? Moze tam tez mozna by bylo cos pokombinowac aby auto jezdzilo lepiej
Jesli ktos ma jakies doswiadczenia z tym zwiazane prosze o pomoc.
1 pytanie: Czy zastapienie katalizatora rura (o srednicy 50 mm ?
-
ziuzio
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Zastąpienie kata rurą nie spowoduje błedow w kompie(przynajmniej u mnie nic takiego sie nie dzieje mimo, że nie przesunąłem sondy lambda bliżej turbiny,bo w sumie ma swoje własne podgrzewanie
). Tłumik "środkowy" jest przelotowy,a końcowy nie.
Jako tanie rozwiązanie mogę Ci polecić zakupienie rury kwasoodpornej(kupisz albo na ul.Golikowka 10 w Krakowie albo w Świątnikach Gornych w BTH) o średnicy 63mm i z niej zrobienie tego pogiętego kawałka od downpipe aż do końca + jakiś fajny tłumik końcowy(zrobią Ci taki np.na Siemaszki w Krakowie).
Jako tanie rozwiązanie mogę Ci polecić zakupienie rury kwasoodpornej(kupisz albo na ul.Golikowka 10 w Krakowie albo w Świątnikach Gornych w BTH) o średnicy 63mm i z niej zrobienie tego pogiętego kawałka od downpipe aż do końca + jakiś fajny tłumik końcowy(zrobią Ci taki np.na Siemaszki w Krakowie).
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
Dzieki za pomoc
PS: czy na siemaszki beda w stanie wykonac (odpowiednio na gientarce wyprofilowac) ta dluuuuuuuuuuga rure od downpipe az do ostatniego tlumika? Ewentualnie kto w krk mogl by to zrobic dobrze ?
Jaki tlumik koncowy mogl bys zaproponowac? - pelny przelot ? Nie chodzi mi o to aby bylo glosno, ale o to aby bylo szybko
No chyba ze jedno idze w parze z drugim 
PS: czy na siemaszki beda w stanie wykonac (odpowiednio na gientarce wyprofilowac) ta dluuuuuuuuuuga rure od downpipe az do ostatniego tlumika? Ewentualnie kto w krk mogl by to zrobic dobrze ?
Jaki tlumik koncowy mogl bys zaproponowac? - pelny przelot ? Nie chodzi mi o to aby bylo glosno, ale o to aby bylo szybko
-
ziuzio
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Niestety chłopki nie zrobią Ci tego na gientarce
. Przeważnie wycinają kąty zespawują to
, ale niestety w Krk jest mało firm(o ile wogole są) ktore "pogną" rurę powyżej 50mm. Za to jest koleś koło N.Sącza ktory podobno by to pogiął,ale tylko słyszałem:http://rattelhead.webpark.pl/center.html
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
Jesli powyzej 50mm jest problem, to moze dac rure 50mm przez calosc (czyli tyle co ma downpipe -jesli sie nie myle). Musze popytac w warsztatach zajmujacych sie wydechami. Na razie wytne kata, zobacze czy auto bedzie jezdzic lepiej, a na wiosne moze uda sie przebudowac caly wydech.
PS: czy miezyles auto przed/ po zmianie wydechu? Ewentualnie jakies odczycia?
to malo miarodajne, ale chociaz to 
PS: czy miezyles auto przed/ po zmianie wydechu? Ewentualnie jakies odczycia?
-
ziuzio
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Niestety nie mierzyłem,bo już kupiłem UTa bez kata, i muszę powiedzieć że już na samym początku jak go kupiłem był dużo żwawszy od poprzednika(też UTa),ale to były zupełnie inne auta
(przebiegowo),ale po zmianie na 63mm dało się odczuć rożnicę na lepsze
, słyszałem że szczegolnie ważny jest downpipe 
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
Tak jeszcze zapytam, ile tej rury moze byc potrzebne? Jaki jest koszt powiedzmy za metr?
Wiec docelowo z tego co widze powinienem kupic rure 63mm, jesli nie dam rady tego pogiac to przynajmniej kolankami polaczyc i zastapic caly wydech, razem z downpipe (z ktorej zostala by tylko krotka czesc przykrecana do turbiny), na sam koniec zainwestowac w jakis przelot i idealny wydech gotowy
- przynajmniej do silnika turbodoladowanego
Sonda mogla by byc wtedy blizej, powiedzm dwa razy blizszej turbiny niz jest teraz - kwestia wywiercenia dziury i wspawania jakiejs nakretki na zewnatrz or sth. Moze byc tylko "troche" glosny... 
Wiec docelowo z tego co widze powinienem kupic rure 63mm, jesli nie dam rady tego pogiac to przynajmniej kolankami polaczyc i zastapic caly wydech, razem z downpipe (z ktorej zostala by tylko krotka czesc przykrecana do turbiny), na sam koniec zainwestowac w jakis przelot i idealny wydech gotowy
- KYS
- ' TDI '
- Posty: 310
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
- Miejscowość: Warszawa / Julianów
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wydech - jak ulepszyc..?
hmmm a dlaczego sonda lambda miała by przekazywać jakieś błędy po wycięciu katalizatora?apac pisze:Nie powoduje to jakis bledow na kompie - sonda lambda.
to nie system OBD, który "widzi" katalizator
Towarzyszu ziuzio - a jak u Was z toksycznością spalin przy pomiarach na przeglądach technicznych?
-
ziuzio
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Re: Wydech - jak ulepszyc..?
Jest taka śrubka z "tyłu" przepływki i jakieś jedno skrzyżowanie przed stacją połtora obrotu ją wykręcamy Towarzyszu KYSKYS pisze:
Towarzyszu ziuzio - a jak u Was z toksycznością spalin przy pomiarach na przeglądach technicznych?Wszystko dobrze?
Rury potrzeba ok.2-2.5m, za mb ok. 30 zł, kolanko z kwasowki też chyba ok. 30 zł za sztukę(a wstępnie potrzeba 3), kupisz takie kolanka np. w Instalu(czy jakiejś takiej firmie na Rybitwach, niedaleko ul.Golikowka)
-
Eagle
- Aktywny użytkownik
- Posty: 184
- Rejestracja: śr mar 15, 2006 1:48 am
- Miejscowość: Gdansk
- Lokalizacja: Gdańsk
zwykla kwasowka wytrzyma od DP nie potrzeba wysokotemp??ziuzio pisze:Zastąpienie kata rurą nie spowoduje błedow w kompie(przynajmniej u mnie nic takiego sie nie dzieje mimo, że nie przesunąłem sondy lambda bliżej turbiny,bo w sumie ma swoje własne podgrzewanie). Tłumik "środkowy" jest przelotowy,a końcowy nie.
Jako tanie rozwiązanie mogę Ci polecić zakupienie rury kwasoodpornej(kupisz albo na ul.Golikowka 10 w Krakowie albo w Świątnikach Gornych w BTH) o średnicy 63mm i z niej zrobienie tego pogiętego kawałka od downpipe aż do końca + jakiś fajny tłumik końcowy(zrobią Ci taki np.na Siemaszki w Krakowie).
jaka tam jest temp??
Punto GT 2.0 8VT