Regulacja składu mieszanki ??

turbo, głowica, dolot, układ paliwowy, itp.

Moderatorzy: KYS, ZibiUT

rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Regulacja składu mieszanki ??

Post autor: rosssssa »

Mam punto GT i przy samo diagnozie wyskakuje mi kod błędu 1223- "Regulacja składu mieszanki".

Czy wiecie może jak to poprawić i co za to jest odpowiedzialne. Z tego co wiem to przepływomierz jest odpowiedzialny tak pośrednio za ilość mieszanki, ale co jeszcze. Czy musze się z tym zgłosić do elektryka czy da rade to samemu poprawić.

Błąd nie świeci się cały czas tylko przy ostrzejszej jeździe, chociaż pod koniec wczorajszej przejażdzki nawet przy 2,5RPM się świecił.
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Nie mam Punto GT ale na sklad mieszanki wpływa:
- przeplywka
- sonda lambda
- wtryski
- pompa
itd

Spavatch cos mi pisal niedawno ze mozna na waszych kompach odczytac
jak komp reguluje skład mieszanki na podstawie wskazań sondy lambda.

1. Moze wiec byc tak ze sonda pada i źle podaje skład mieszanki a komp juz nie daje rady z tym wyrobić. - sprawdz gdzies AFR

2. Pada pompa paliwa i jest za malo paliwa - jw

3. Przepływomierz pada i podaje złe dane do kompa lub masz moze gdzieś nieszczelność między przepływka a turbiną i zasysa dzikie powietrze co powodujemniejsze wychylenie przepływki i zle dane - sprawdz dolot miedzy turbo a przeplywka.

Tyle mi przychodzi do glowy
Niech jeszcze oledzy co GT maja cos powiedzą.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

Dziury załatane, jeden przewodzik gumowy puszczał troszke powietrza.

Ale teraz wyskakuje błąd 1256- Czujnik prędkości obrotowej silnika

Gdzie to jest, jak wyglada :?: :?: i czy da się załatać ;) :wink:
No chyba ze to jest czujnik położenia wału to wtedy to wszystko jasne, ale jak nie to juz nic nie wiem. :roll:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
ZibiUT
"FireStarter"
Posty: 2098
Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
Miejscowość: Kampinos
Auto: Uno 1.3T
Kontakt:

Post autor: ZibiUT »

Moga być dwa.

Jeden na kole pasowym a drugi na kole zamachowym.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

A jeśli można prosić jakiś poglądowy ryssunek. :oops: :oops:
gdzie to jest przy kole zamachowym??? bo to chyba gdzieś od strony skrzyni, ale nie wiem gdzie dokładnie.
Bo przy pasowym to wiem gdzie.
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

No i znowu :x :x
Błąd Regulacja składu mieszanki

Nie wiem jak się za to zabrać czy tylko przeczyścić sonde czy od razu ją wymienić???? Bo już sam ku**cze nie wiem.

Spróbuje jeszcze większą pompe założyć bo mam takową tyle że z połamaną obódową. Noramlnie leci ładuje 0,9, a tu kontrolka się zapala i łąduje tylko 0,5 :x :x Później gaśnie i znowu się zapala i tak w kólko szkoda gada :cry: :cry:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Awatar użytkownika
jugo500
Zaawansowany użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 9:51 pm
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jugo500 »

Nasze auta do najmniej awaryjnych sie nie zaliczają :roll:
wiedząc ,że GT ma bardziej rozbudowaną elektronike to zacznij sie z tym oswajać ,że będą wyskakiwały zonki tymbardziej ,że po wtoich postach widać dość mocno eksploatowane auto przez poprzedniego właściciela :wink:
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

jugo500 pisze:Nasze auta do najmniej awaryjnych sie nie zaliczają :roll:
wiedząc ,że GT ma bardziej rozbudowaną elektronike to zacznij sie z tym oswajać ,że będą wyskakiwały zonki tymbardziej ,że po wtoich postach widać dość mocno eksploatowane auto przez poprzedniego właściciela :wink:
Dziękuje za wyjaśnienie :D :D
Wiem dobrze o tym ale się nie poddam. Zrobie to żeby to jeździło i to nie jak seria :wink:
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
rosssssa
Zaawansowany użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
Auto: Uno 1.3T
Lokalizacja: Mysiadłowo

Post autor: rosssssa »

No i nie ma błędu :D :D :D
Byłem na jeździ próbnej i chyba już jest dobrze :yay: :yay: :yay:
A wina tkwiła w takiej malulkie pompce paliwa. Teraz jest taka pompa i jest jak trzeba.
Wyjade dzisiaj na dłużej wieczorkiem to się okaże na 100%.
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
ODPOWIEDZ