Regulacja składu mieszanki ??
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 446
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysiadłowo
Regulacja składu mieszanki ??
Mam punto GT i przy samo diagnozie wyskakuje mi kod błędu 1223- "Regulacja składu mieszanki".
Czy wiecie może jak to poprawić i co za to jest odpowiedzialne. Z tego co wiem to przepływomierz jest odpowiedzialny tak pośrednio za ilość mieszanki, ale co jeszcze. Czy musze się z tym zgłosić do elektryka czy da rade to samemu poprawić.
Błąd nie świeci się cały czas tylko przy ostrzejszej jeździe, chociaż pod koniec wczorajszej przejażdzki nawet przy 2,5RPM się świecił.
Czy wiecie może jak to poprawić i co za to jest odpowiedzialne. Z tego co wiem to przepływomierz jest odpowiedzialny tak pośrednio za ilość mieszanki, ale co jeszcze. Czy musze się z tym zgłosić do elektryka czy da rade to samemu poprawić.
Błąd nie świeci się cały czas tylko przy ostrzejszej jeździe, chociaż pod koniec wczorajszej przejażdzki nawet przy 2,5RPM się świecił.
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Nie mam Punto GT ale na sklad mieszanki wpływa:
- przeplywka
- sonda lambda
- wtryski
- pompa
itd
Spavatch cos mi pisal niedawno ze mozna na waszych kompach odczytac
jak komp reguluje skład mieszanki na podstawie wskazań sondy lambda.
1. Moze wiec byc tak ze sonda pada i źle podaje skład mieszanki a komp juz nie daje rady z tym wyrobić. - sprawdz gdzies AFR
2. Pada pompa paliwa i jest za malo paliwa - jw
3. Przepływomierz pada i podaje złe dane do kompa lub masz moze gdzieś nieszczelność między przepływka a turbiną i zasysa dzikie powietrze co powodujemniejsze wychylenie przepływki i zle dane - sprawdz dolot miedzy turbo a przeplywka.
Tyle mi przychodzi do glowy
Niech jeszcze oledzy co GT maja cos powiedzą.
- przeplywka
- sonda lambda
- wtryski
- pompa
itd
Spavatch cos mi pisal niedawno ze mozna na waszych kompach odczytac
jak komp reguluje skład mieszanki na podstawie wskazań sondy lambda.
1. Moze wiec byc tak ze sonda pada i źle podaje skład mieszanki a komp juz nie daje rady z tym wyrobić. - sprawdz gdzies AFR
2. Pada pompa paliwa i jest za malo paliwa - jw
3. Przepływomierz pada i podaje złe dane do kompa lub masz moze gdzieś nieszczelność między przepływka a turbiną i zasysa dzikie powietrze co powodujemniejsze wychylenie przepływki i zle dane - sprawdz dolot miedzy turbo a przeplywka.
Tyle mi przychodzi do glowy
Niech jeszcze oledzy co GT maja cos powiedzą.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 446
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysiadłowo
Dziury załatane, jeden przewodzik gumowy puszczał troszke powietrza.
Ale teraz wyskakuje błąd 1256- Czujnik prędkości obrotowej silnika
Gdzie to jest, jak wyglada
i czy da się załatać

No chyba ze to jest czujnik położenia wału to wtedy to wszystko jasne, ale jak nie to juz nic nie wiem.
Ale teraz wyskakuje błąd 1256- Czujnik prędkości obrotowej silnika
Gdzie to jest, jak wyglada




No chyba ze to jest czujnik położenia wału to wtedy to wszystko jasne, ale jak nie to juz nic nie wiem.

Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
- ZibiUT
- "FireStarter"
- Posty: 2098
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:49 pm
- Miejscowość: Kampinos
- Auto: Uno 1.3T
- Kontakt:
Moga być dwa.
Jeden na kole pasowym a drugi na kole zamachowym.
Jeden na kole pasowym a drugi na kole zamachowym.
http://www.zibisoft.pl - Hamownia podwoziowa - Ożarów Mazowiecki
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 446
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysiadłowo
A jeśli można prosić jakiś poglądowy ryssunek.
gdzie to jest przy kole zamachowym??? bo to chyba gdzieś od strony skrzyni, ale nie wiem gdzie dokładnie.
Bo przy pasowym to wiem gdzie.


gdzie to jest przy kole zamachowym??? bo to chyba gdzieś od strony skrzyni, ale nie wiem gdzie dokładnie.
Bo przy pasowym to wiem gdzie.
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 446
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysiadłowo
No i znowu
Błąd Regulacja składu mieszanki
Nie wiem jak się za to zabrać czy tylko przeczyścić sonde czy od razu ją wymienić???? Bo już sam ku**cze nie wiem.
Spróbuje jeszcze większą pompe założyć bo mam takową tyle że z połamaną obódową. Noramlnie leci ładuje 0,9, a tu kontrolka się zapala i łąduje tylko 0,5
Później gaśnie i znowu się zapala i tak w kólko szkoda gada



Błąd Regulacja składu mieszanki
Nie wiem jak się za to zabrać czy tylko przeczyścić sonde czy od razu ją wymienić???? Bo już sam ku**cze nie wiem.
Spróbuje jeszcze większą pompe założyć bo mam takową tyle że z połamaną obódową. Noramlnie leci ładuje 0,9, a tu kontrolka się zapala i łąduje tylko 0,5




Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 446
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysiadłowo
Dziękuje za wyjaśnieniejugo500 pisze:Nasze auta do najmniej awaryjnych sie nie zaliczają![]()
wiedząc ,że GT ma bardziej rozbudowaną elektronike to zacznij sie z tym oswajać ,że będą wyskakiwały zonki tymbardziej ,że po wtoich postach widać dość mocno eksploatowane auto przez poprzedniego właściciela


Wiem dobrze o tym ale się nie poddam. Zrobie to żeby to jeździło i to nie jak seria

Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
-
- Zaawansowany użytkownik
- Posty: 446
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 11:40 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Mysiadłowo
No i nie ma błędu

Byłem na jeździ próbnej i chyba już jest dobrze
A wina tkwiła w takiej malulkie pompce paliwa. Teraz jest taka pompa i jest jak trzeba.
Wyjade dzisiaj na dłużej wieczorkiem to się okaże na 100%.



Byłem na jeździ próbnej i chyba już jest dobrze



A wina tkwiła w takiej malulkie pompce paliwa. Teraz jest taka pompa i jest jak trzeba.
Wyjade dzisiaj na dłużej wieczorkiem to się okaże na 100%.
Grzegorz Tereba - Fotografia motoryzacyjna
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa
Fotografia motoryzacyjna, reklamowa, portretowa, okolicznościowa