Uturbić 1.5 na osprzęcie 1.3T
-
Karusek
- Obserwator
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:33 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Uturbić 1.5 na osprzęcie 1.3T
Witam! Czy bedzie jakiś wiekszy problem z takim zabiegiem? czy trzeba odpreżyć zwykły 1.5 (jeśli tak to nich ktos wytlumaczy po co to sie robi
) Nie wiem czy nie bede miał problemu z elektronika bo moja jest chyba troche nie na chodzie
(UT z 86roku) wiec od razu pytanie czy ktos nie ma czegoś takiego dla mnie w razie gdyby nie działała
.Turbo mam seryjne; jesli bedzie za mała wydajność to co włożyć. Z wyregulowaniem elektroniki przez oszukanie czujników nie bedzie wiekszych problemów, ale np. jaki wałek włozyć bo mam i od 1.3T i od 1.5 drugi ma wiekszy wznios krzywek na wydechu wiec moze ten...
Jak ktos ma jakieś złote myśli to niech wali śmiało ja sie nie obraze 
Szalony projekt.
-
ziuzio
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Po pierwsze musisz skądś wziąść smarowanie i chłodzenie turbiny(jak będziesz montował chłodnicę oleju to bezproblemu się znajdzie jakieś "źródełko" oleju, chłodzenie możesz odpuścić,ewentualnie możesz wpiąc się w któryś przewód od ogrzewania, w zimie jest wtedy zajefajne ogrzewanko od początku:]).
Kolektory przełożysz bez problemu, pamiętając jednak o "jajkowatych" kształtach kanałów dolotowych w głowicy.
Wałek od 1.5 zostaw.
Jeżeli planujesz dmuchać więcej niż ~0.4 to odpręż silnik, np. przez włożenie grubszej uszczelki pod głowicę.
Przy mniejszych doładowaniach nie ma sensu odprężać, bo stracisz "dół".
Elektronikę z UTa lepiej sobie uruchom, bo ciężko będzie Ci to stroić od zera na innym ECU.
Poza tym, lepiej/prościej,taniej chyba wsadzić cały silnik 1.3T, nawet robiąc jego remont
.
Kolektory przełożysz bez problemu, pamiętając jednak o "jajkowatych" kształtach kanałów dolotowych w głowicy.
Wałek od 1.5 zostaw.
Jeżeli planujesz dmuchać więcej niż ~0.4 to odpręż silnik, np. przez włożenie grubszej uszczelki pod głowicę.
Przy mniejszych doładowaniach nie ma sensu odprężać, bo stracisz "dół".
Elektronikę z UTa lepiej sobie uruchom, bo ciężko będzie Ci to stroić od zera na innym ECU.
Poza tym, lepiej/prościej,taniej chyba wsadzić cały silnik 1.3T, nawet robiąc jego remont
-
Lui
- Spamer :P
- Posty: 1445
- Rejestracja: pn maja 09, 2005 1:46 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: opole
- Kontakt:
było kiedyś o tym
poszukaj niby taki problem że 1.5 ma za cienkie ścianki i może cylindry rozdymać
poszukaj niby taki problem że 1.5 ma za cienkie ścianki i może cylindry rozdymać
Fiat Grande Uno
www.uno-racing.prv.pl
www.uno-racing.prv.pl
a co jak mam silnik 1,3 do remontu i 1,5 w super stanie może lepiej przezbroić cały osprzęt z 1,3 niż go remontować
KLIMATYZACJA WENTYLACJA CHŁODNICTWO luknij na moje aukcje http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4272123" target="_blank
-
ziuzio
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
To odrazu lepiej przerzucić ten osprzęt na jakiś 1.6SOHC
Wszystko zależy ile chcesz wyciągnąć km z tego silnika, bo tłoki od n/a są słabsze niż te w 1.3T, które są bardzo wytrzymałe. Dochodzi potem jeszcze kwestia uszczelki pod głowicę, bo te z wersji n/a są mniej odporne na doładowanie niż te od T(a T mają średnicę 80.5mm, zaś 1.5 czy 1.6 mają po 86.4mm).
Chyba, że zakujesz sobie to 1.5/1.6 tłokami z silnika C20LET lub z SR20DET - obydwa silniki te mają w serii kute tłoki oraz mają po 86mm w nominale(tu masz np. takie tłoczki, nówki
http://motoallegro.pl/show_item.php?item=80867532)
Wszystko zależy ile chcesz wyciągnąć km z tego silnika, bo tłoki od n/a są słabsze niż te w 1.3T, które są bardzo wytrzymałe. Dochodzi potem jeszcze kwestia uszczelki pod głowicę, bo te z wersji n/a są mniej odporne na doładowanie niż te od T(a T mają średnicę 80.5mm, zaś 1.5 czy 1.6 mają po 86.4mm).
Chyba, że zakujesz sobie to 1.5/1.6 tłokami z silnika C20LET lub z SR20DET - obydwa silniki te mają w serii kute tłoki oraz mają po 86mm w nominale(tu masz np. takie tłoczki, nówki
http://motoallegro.pl/show_item.php?item=80867532)
-
ziuzio
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania padły, tylko najwyraźnej nie są zgodne z Twoimi oczekiwaniami/planamiKarusek pisze:ile czasu wytrzymaja te seryjne tłoki z 1.5czy moze ktokolwiek wie
jaka uszczelke włozyc zeby go odprezyc bo chce dmuchać koło 1 bara? Z góry dzieki za odpowiedź
Odnośnie przedostatniego Twego postu:
-Konkret może być o uszczelce: http://www.standruk.pl/ (obecnie strona w remoncie i nie wszystkie zakładki działają, m.in. ta z uszczelkami)- zamów u nich grubszą o 1mm w stosunku do serii i módl się żeby nie wywaliło jej;).
-Co do tłoków nikt wróżką nie jest
Poza tym dużo(a wręcz prawie wszystko, bo jest jeszcze zmęczenie i udarność materiału) zależy od AFRu i EGT!!
-
Yaninnya
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
Myślę, ze po takich uwagach, wszyscy się rzucą jeden przez drugiego, żeby Ci pomóc.Karusek pisze:widze ze na tym forum jest duzo ludzi, lecz nie wiele tych ktory moga posluzyc rada.temat umarł a ja juz wyspawałem mojego rdzawka.PROSZE O JAKIEŚ KONKRETY!!
Jeśli chcesz mieć sensowny CR (poniżej 7.5:1), to możesz zapomnieć o odprężaniu uszczelką. Zapominasz, że przy wyższej pojemności musisz powiększyć komorę spalania, żeby mieć taki sam stopień sprężania. Co dopiero, kiedy musz zejść ponad 2 stopnie niżej.
Wbrew temu, co piszą tu niektórzy, tłoki nie są znacząco słabsze (jeśli wogóle), ale musisz sprawdzić, czy 1.5 ma natrysk oleju na tłoki (przez oil-jet'y i otwory w korbach). Jeśli nie, możesz zapomnieć o tej modyfikacji.
-
Karusek
- Obserwator
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:33 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
moisz natryk na tłoki? jak to dokladnie ma wygladać czy podobnie jak w renault 19 z silnikiem williamsa?? tz. tłoki sa chłodzone przez olej natryskiwany na nie przez dysze(rurki) przymocowane na stałe do blokui skierowane ku doowi denka?? czy moze chodzi o kanał przez korbowód i chyba 4 otworki w dole tłolka?? jak dokładnie ma to wygladac?? Jaki widzicie najsensowniejszy sposób odpreżenia tego silniczka? bo planowanie czy tez frezowanie tłoka jest nie wskazane w tym przypadku a uszczelka to dość gruba by musiała byc zeby zmienic stopien sprezania do normalnej wartosci. jesli chodzi o kontrole składu mieszanki to takowa bedzie by nie było za ubogo. Siedze w gazach i wiem mniej wiecej czym to grozi:) Z góry dzieki za jakąkolwiek pomoc:) narazie jestem na etapie przeróbek blacharskich bo wyspawanie dzór juz za mna, jesli ktos chce moge kilka fotek rzucic:D
Szalony projekt.
-
marcin77
- Spamer :P
- Posty: 553
- Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Białystok
wrzucaj fotoKarusek pisze:moisz natryk na tłoki? jak to dokladnie ma wygladać czy podobnie jak w renault 19 z silnikiem williamsa?? tz. tłoki sa chłodzone przez olej natryskiwany na nie przez dysze(rurki) przymocowane na stałe do blokui skierowane ku doowi denka?? czy moze chodzi o kanał przez korbowód i chyba 4 otworki w dole tłolka?? jak dokładnie ma to wygladac?? Jaki widzicie najsensowniejszy sposób odpreżenia tego silniczka? bo planowanie czy tez frezowanie tłoka jest nie wskazane w tym przypadku a uszczelka to dość gruba by musiała byc zeby zmienic stopien sprezania do normalnej wartosci. jesli chodzi o kontrole składu mieszanki to takowa bedzie by nie było za ubogo. Siedze w gazach i wiem mniej wiecej czym to grozi:) Z góry dzieki za jakąkolwiek pomoc:) narazie jestem na etapie przeróbek blacharskich bo wyspawanie dzór juz za mna, jesli ktos chce moge kilka fotek rzucic:D
lancia dedra 2.0t
-
Yaninnya
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
Mam.Karusek pisze: moisz natryk na tłoki?
Tak między wierszami, to nie było 19 Williams (a silnik nawet nie przejeżdzał obok siedziby Williamsa).Karusek pisze: jak to dokladnie ma wygladać czy podobnie jak w renault 19 z silnikiem williamsa??
Tłoki są chłodzone na dwa sposobu: pierwszy, to w bloku są specjalne dysze, skierowane w kierunku denka tłoka; drugi, to w korbie (przy czopie) są dwa otwory, przez które olej jest natryskiwanu na tłok i cylinder.Karusek pisze: tz. tłoki sa chłodzone przez olej natryskiwany na nie przez dysze(rurki) przymocowane na stałe do blokui skierowane ku doowi denka?? czy moze chodzi o kanał przez korbowód i chyba 4 otworki w dole tłolka?? jak dokładnie ma to wygladac??
Poprzez obróbkę komory spalania i tłoków. Jeśli będziesz potrafił ustawić całość na bogato (co wcale nie jest takie łatwe nie robiąc drutu), nie widzę najmniejszego powodu, by popłynęły tłoki (nawet po ich obróbce). Moje tłoki po obróbce mają w najcieńszym miejscu 8 mm grubości.Karusek pisze: Jaki widzicie najsensowniejszy sposób odpreżenia tego silniczka? bo planowanie czy tez frezowanie tłoka jest nie wskazane w tym przypadku a uszczelka to dość gruba by musiała byc zeby zmienic stopien sprezania do normalnej wartosci.
-
Karusek
- Obserwator
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:33 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
nie no spox nic sie nie stało, a ten silniczek ma natrysk na tłoki wiec bedziemy turbic :) Jak wrzucić fotki na tego posta bo moze jestem ciemna masa ale nie wiem jak ;)[/url]
Ostatnio zmieniony czw lut 16, 2006 10:01 pm przez Karusek, łącznie zmieniany 1 raz.
Szalony projekt.