większa turbina, ale od ducato
-
marcin77
- Spamer :P
- Posty: 553
- Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Białystok
większa turbina, ale od ducato
podobnow w starszym modelu ducato (TD), jest turbina bez zmiennej geometrii łopatek
, mechanik mówił że można podpasować do uniaka, tylko dorobić króćce do mocowania kolektora, czy prawdą jest że działała by ona z niższych obrotów (wiadomo jak diesle mają) moim zdaniem w benzynie to inna bajka
, jak jest ze sterowaniem turbiny
, komputer chyba steruje tylko dawką paliwa a nie szybszym działaniem turbiny (a turbina kręci się od wydalanych gazów)
lancia dedra 2.0t
-
ziuzio
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Moment zaczęcia wytwarzania przez turbinę nadciśnienia(czyli kiedy odczujemy "kopa") jest zależny wyłącznie od wielkości wirnika na częsci zimnej i gorącej(oraz ich kombinacji;)), ewentualnie od kąta ustawienia "płatków"/skrzydełek/... wirnika(ale z reguły wszystkie turbiny mają zbliżone kąty, no chyba że ze zmienną geometrią oczywiście). Więc im większe turbo tym większy lag.
W UTcie komputer faktycznie steruje tylko dawką paliwa w zależności od ilości powietrza przechodzącego przez przepływkę.
Jeżeli chodzi o pasowanie turbin, to skoro coś trzeba przerabiać to lepiej już wrzucić jakąś porządną turbinę, a nie z przelatanego TD(poza tym turbin z TD lepiej nie stosować na tak krótkim kolektorze jaki jest w UTcie, podobno mają mniejszą wytrzymałość na tak gorące spaliny jakie są w benzyniaku).
W UTcie komputer faktycznie steruje tylko dawką paliwa w zależności od ilości powietrza przechodzącego przez przepływkę.
Jeżeli chodzi o pasowanie turbin, to skoro coś trzeba przerabiać to lepiej już wrzucić jakąś porządną turbinę, a nie z przelatanego TD(poza tym turbin z TD lepiej nie stosować na tak krótkim kolektorze jaki jest w UTcie, podobno mają mniejszą wytrzymałość na tak gorące spaliny jakie są w benzyniaku).