Jest to różnica między ciśnieniem w kolektorze, a cisnieniem w listwie paliwowej. Jakby nie było różnicy to paliwo by nie wytrysnęło z wtryskiwaczaKYS pisze:a co to jest różnica ciśnień na końcach wtryskiwacza??
Regulator ciśnienia paliwa
Re: Regulator ciśnienia paliwa
- KYS
- ' TDI '
- Posty: 310
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
- Miejscowość: Warszawa / Julianów
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Regulator ciśnienia paliwa
dzięki za pełną odpowiedź...MadMaR pisze:Jest to różnica między ciśnieniem w kolektorze, a cisnieniem w listwie paliwowej. Jakby nie było różnicy to paliwo by nie wytrysnęło z wtryskiwaczaJezeli jedziesz szybko to w kolektorze jest wieksze cisnienie niz przy spokojnej jezdzie. Jak odpuszczasz gaz to cisnienie w kolektorze spada, wtedy regulator cisnienia paliwa zmniejsza cisnienie na listwie paliwowej dla zachowania stalej roznicy cisnien co zapobieganiu zalewaniu silnika.
-
Yaninnya
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
Re: Regulator ciśnienia paliwa
Rezystorami w AFM.ziuzio pisze:Jaki??poza sprężyną, czujnikiem temperatury??
Poza tym nie chcę mi się po raz kolejny pisać, że nie jest to zabieg konserwujący dla wtryskiwaczy.ziuzio pisze:Poza tym podniesienie ciśnienia paliwa do 3.3 bar jest wielkim obniżeniem AFR-zmierzone sondą szerokopasmową, zeszło z 14.3 na 13.5.
-
Yaninnya
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
No, kolejne rezystory. Bez cienia złośliwości: jeśli nie wiesz które, to znaczy, że nie jesteś biegły w budowie AFM i raczej nic tam nie zmieniaj, bo przestanie wogóle działać. A wartości są zależne od efektu, jaki chcesz uzyskać. Przy różnym dłubnięciu silnika będą różne wartości.ziuzio pisze:Które rezystory masz na myśli i na jakie wartości podmieniać??
-
Yaninnya
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
Pozostwię to bez komentarza. Wiesz jak zbudowany jest przepływomierz? Nie wiesz, bo ślepy by zauważył, napylone na płytę główną przepływomierza, rezystory modulujące sygnał do ECU.
A teraz życzę powodzenia w korekcie ich rezystancji. Bo już mi się odechciało pomagać komuś, kto myśli, że jest cwańszy od innych. Zepsujesz z pół tuzina AFM, to docenisz koszty zdobywania doświadczenia.
A teraz życzę powodzenia w korekcie ich rezystancji. Bo już mi się odechciało pomagać komuś, kto myśli, że jest cwańszy od innych. Zepsujesz z pół tuzina AFM, to docenisz koszty zdobywania doświadczenia.
Ostatnio zmieniony czw maja 12, 2005 2:44 pm przez Yaninnya, łącznie zmieniany 1 raz.
-
ziuzio
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
I właśnie o to chodzi, że metodą "zmiany" rezystancji jest naciąg sprężyny lub zmiana jej charakterystyki-chyba że masz możliwość wyprodukowania takiej płytki o innych własnościach "oporowych". Metodą inną jest kalibracja od nowa całego układu przez wolny pin lub wpięcie się z opornikami gdzieś na sygnale wychodzącym
,ewentualnie wpięcie się z jakąś świnią i wogóle wywalenie przepływki i przejście na MAPa
- ale jeszcze się do tego stopnia nie "doświadczyłeś" aby to zrobić
.
-
Yaninnya
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
ziuzio pisze:I właśnie o to chodzi, że metodą "zmiany" rezystancji jest naciąg sprężyny lub zmiana jej charakterystyki-chyba że masz możliwość wyprodukowania takiej płytki o innych własnościach "oporowych".
To bardzo mało wiesz. Można zmieniać oporność już napylonych rezystorów. I ciekaw jestem co zrobisz, kiedy określony naciąg sprężyny będzie właściwy dla ilości zasysanego powietrza (zakres pracy klapy AFM), a rezystancje będą miały niewłaściwe wartości dla wymaganych czasów wtrysku.
Jedyną nie druciarską metodą jest wypieprzenie całego Bosch'a LE-2 Jetronic'a, który jest starszy od węgla, i montaż elektroniki, która pozwala na pełne programowanie i nie ma wogóle jakiegokolwiek przepływomierza (zaczynając od podstarzałego Webera-Marellii, poprzez Emeralda czy DTA, na MoTeC'u kończąc) - ale jeszcze się do tego stopnia nie "doświadczyłeś", aby to zrobić.ziuzio pisze:Metodą inną jest kalibracja od nowa całego układu przez wolny pin lub wpięcie się z opornikami gdzieś na sygnale wychodzącym,ewentualnie wpięcie się z jakąś świnią i wogóle wywalenie przepływki i przejście na MAPa
- ale jeszcze się do tego stopnia nie "doświadczyłeś" aby to zrobić
.
-
ziuzio
- Spamer :P
- Posty: 1343
- Rejestracja: wt gru 07, 2004 9:20 pm
- Miejscowość: krakooff
- Auto: Uno 1.4T
- Lokalizacja: krakooff
Yaninnya pisze: To bardzo mało wiesz. Można zmieniać oporność już napylonych rezystorów. I ciekaw jestem co zrobisz, kiedy określony naciąg sprężyny będzie właściwy dla ilości zasysanego powietrza (zakres pracy klapy AFM), a rezystancje będą miały niewłaściwe wartości dla wymaganych czasów wtrysku.
Założę świnkę i przejdę na MAPa oraz założę większe wtryskiwacze bo cykl pracy tych już dawno by wyszedł poza zakres i nie będę miał problemów z oporami przepływu na dolocie.
A jak zmienisz rezystancję napylonej płytki(oprócz ponownego napylenia) to postawię Ci ołtarzyk z mojej starej turbiny
Przecinasz sciezke i robisz mostek zawierajacy albo rezystor albo potencjometr. Mozna zrobic na kazdej sekcji chyba o tym sposobem za pomoca osmiu (chyba tyle bylo sekcji) potencjometrow mozna w kazdym zakresie dawka sterowac. Troche druciarstwem pachnie ale dzialac powinnoziuzio pisze:Yaninnya pisze: To bardzo mało wiesz. Można zmieniać oporność już napylonych rezystorów. I ciekaw jestem co zrobisz, kiedy określony naciąg sprężyny będzie właściwy dla ilości zasysanego powietrza (zakres pracy klapy AFM), a rezystancje będą miały niewłaściwe wartości dla wymaganych czasów wtrysku.
Założę świnkę i przejdę na MAPa oraz założę większe wtryskiwacze bo cykl pracy tych już dawno by wyszedł poza zakres i nie będę miał problemów z oporami przepływu na dolocie.
A jak zmienisz rezystancję napylonej płytki(oprócz ponownego napylenia) to postawię Ci ołtarzyk z mojej starej turbiny
Takie drutowanie na ostatniej sekcji z potencjometrem od rubina (tfu... przepraszam to sie nazywa vtech redbox czy blubox czy costam) na seryjnym turbo pozwolilo zrobic 13.4 na 400m wiec chyba zle nie ma.ziuzio pisze:Masz u mnie ołtarzyk, konstrukcję rozpoczynam od zaraz. Choć sposób trochę faktycznie druciarski
.
Teraz jest nowsza wersja blubox standalone i ma juz opcje robienia dziur w tulejach