http://www.student.kun.nl/p.oonincx/Intercooler.html
dla chcących zmienić IC na większy itp.
-
marcin77
- Spamer :P
- Posty: 553
- Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Białystok
dla chcących zmienić IC na większy itp.
fajna stronka poglądowa jak wyglądają i gabarytowo różnych modeli IC, pare sztuk nawet podchodzi po UT , mi podoba się najbardziej od sierry cossworth
, od lanci delta integr. nawet podobny, zresztą patrzyć i szukać
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/Intercooler.html
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/Intercooler.html
lancia dedra 2.0t
-
Bini0
- Aktywny użytkownik
- Posty: 218
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
- Kontakt:
Re: dla chcących zmienić IC na większy itp.
Ja ostatnio ogladalem IC z cromy, albo tempry czy czegos podobnego (raczej TD) - wysokosc i grubosc taka sama jak seryjny z UT roznu sie natomiast dlugoscia - jest dluzszy o jakies 50 mm tak na oko.
Pozdrawiam - Binio


-
Bini0
- Aktywny użytkownik
- Posty: 218
- Rejestracja: czw kwie 21, 2005 7:15 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Panki, Śląskie, PL
- Kontakt:
Z tego co mi wiadomo wieksza wydajnosc maja grubsze IC niz te z wieksza powierzchnia czolowa.
Dobrym rozwiazaniem bylo by cos takeigo:
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/var ... %2063).jpg
Dobrym rozwiazaniem bylo by cos takeigo:
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/var ... %2063).jpg
Pozdrawiam - Binio


-
marcin77
- Spamer :P
- Posty: 553
- Rejestracja: czw lut 17, 2005 9:48 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Białystok
to teoria czy praktykaBini0 pisze:Z tego co mi wiadomo wieksza wydajnosc maja grubsze IC niz te z wieksza powierzchnia czolowa.
Dobrym rozwiazaniem bylo by cos takeigo:
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/var ... %2063).jpg
lancia dedra 2.0t
- KYS
- ' TDI '
- Posty: 310
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
- Miejscowość: Warszawa / Julianów
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
a co teoria mówi na temat intercoolera chłodzonego wodą?Bini0 pisze:Teoria na podstawie ksiazki o zblizonym tytule "Superturbo chargers"
lepszy natrysk wody na seryjny IC, czy większy IC bez chłodzenia wodą?
ps. wyczytałem, że ostatni "krzyk mody" to chłodzenie intercoolera rozprężanym dwutlenkiem węgla...
-
Yaninnya
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
Zmiana IC jest zdecydowanie mniej kłopotliwa i dodatkowo jest w eksploatacji bezobsługowa. Zresztą popatrz na wyczynowe auta: IC króluje prawie niepodzielnie. Jedynie w autach, gdzie konstrukcyjnie nie można zmieścić odpowiednio doużego IC stosuje się natrysk. Chyba, że masz na myśli przerobienie seryjnego IC na chargecooler, ale to również jest dość kłopotliwa modyfikacja.KYS pisze:zastanawiam się co bardziej polepszy 'napełnianie' cylindrów:
1) zwiększenie powierzchni IC czy
2) chłodzenie wodą seryjnego IC...