PS: mam zle opisana kopulke (od Cromy prawdopodobnie) i ostatnio byl problem z praca na 2 cylindry, dwa kable trzeba bylo zamienic, wiec kilka razy odpalalem auto i kombinowalem, niespalona benzyna sciekala po scianakach cylindrow ale chyba przy kilku probach nie moglo sie to zle odbic na stanie gladzi cylindrow
Ubywajacy olej
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
Ubywajacy olej
Pod koniec 2004 wlalem po remoncie glowicy Castrola RS 10w60, pomimo dosc malego cisnienia na wolnych (1 bar) bylo ok, prawie zero zuzycia oleju. Ostatnio zauwazylem ze gdy temp sie podniosla na zewnatrz olej zaczxal spadac, jest juz w polowie miarki
a nie jezdze autem zbyt duzo. Przy odpaleniu zawsze zadymi, obstawiam uszczelniacze na turbinie, ale czy jest mozliwe ze az w takim stopniu? Mozna do takiego oleju wlac jakiegos minerala aby zobaczyc czy nie bedzie lepiej? Turbina niedlugo bedzie zmieniona na inna.
PS: mam zle opisana kopulke (od Cromy prawdopodobnie) i ostatnio byl problem z praca na 2 cylindry, dwa kable trzeba bylo zamienic, wiec kilka razy odpalalem auto i kombinowalem, niespalona benzyna sciekala po scianakach cylindrow ale chyba przy kilku probach nie moglo sie to zle odbic na stanie gladzi cylindrow
W kazdym razie dzieki ziuzio za pomoc 
PS: mam zle opisana kopulke (od Cromy prawdopodobnie) i ostatnio byl problem z praca na 2 cylindry, dwa kable trzeba bylo zamienic, wiec kilka razy odpalalem auto i kombinowalem, niespalona benzyna sciekala po scianakach cylindrow ale chyba przy kilku probach nie moglo sie to zle odbic na stanie gladzi cylindrow
Bylo UT, jest Bravo GT.
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
Uszczelniacze corteco z tego co pamietam, maja bardzo maly przebieg, powinny byc ok. silnik nie jest idealnie suchy, ale nie zaobserwowalem zaznaczania terenu w miejscach w ktorych sie zwykle zatrzymujeziuzio pisze:A jakie miałeś zamontowane uszczelniacze zaworowe??Może już się zużyły![]()
Na pewno nie masz żadnych wycieków
Bylo UT, jest Bravo GT.
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
oczywiscie jestem jak najbardziej chetnyziuzio pisze:Jak trzeba pomocy w mierzeniu to mogę pomóc:).
Ale na pewno gdzieś musi pluć olejem skoro tak szybko ubywa:|
Bylo UT, jest Bravo GT.
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
Tak, sa nowe, czekalem na nie 3 tygodnie. Ponawiam pytanie: czy mozna dolac do tego oleju (Castrol RS 10W60) jakiegos innego oleju?Yaninnya pisze:A sprawdzałeś przy wymianie uszczelniaczy jaki jest luz na prowadnicach? Przy dużym luzie najlepszy uszczelniacz nie pomoże.apac pisze:[Uszczelniacze corteco z tego co pamietam, maja bardzo maly przebieg, powinny byc ok.
Bylo UT, jest Bravo GT.
- KYS
- ' TDI '
- Posty: 310
- Rejestracja: czw gru 02, 2004 3:50 pm
- Miejscowość: Warszawa / Julianów
- Auto: Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Ubywajacy olej
Każdy olej silnikowy liczących się producentów spełnia wymagania specyfikacji API i ACEA. Mieszanie olejów silnikowych spełniających takie same specyfikacje nie przedstawia na ogół żadnego zagrożenia, ale nie można zagwarantować, że otrzymany po zmieszaniu olej będzie miał dalej optymalne właściwości. Wszystkie dostepone na rynku oleje silnikowe liczących się producentów są ze sobą mieszalne (z zachowaniem zasady spełnianych specyfikacji). Pamiętać jednak należy, że zmnieszanie olejów może obniżyć jakość otrzymanego w ten sposób oleju silnikowego.apac pisze:Mozna do takiego oleju wlac jakiegos minerala aby zobaczyc czy nie bedzie lepiej?
Nie ma natomiast znaczenia czy że jeden olej jest syntetyczny a drugi mineralny bo bazy olejowe (np. syntetyczna z mineralną) są ze sobą mieszalne.
sądzę, że nikt nie zaleca mieszania, żeby zabezpieczyć się przed ewentualnym skutkami 'pogorszenia' oleju... ale mieszać się, to mieszają
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
w takim razie jak ma sie do tego zalecany olej 15w40 w instrukcji UTYaninnya pisze:Można, ale zdecydowanie odradzam. Każda turbina katuje olej niemiłosiernie i obniżając parametry oleju doprowadzisz do zwęglania się oleju w turbinie. Myślę, że wiesz, jakie są tego efekty.apac pisze: czy mozna dolac do tego oleju (Castrol RS 10W60) jakiegos innego oleju?
Bylo UT, jest Bravo GT.
-
Yaninnya
- Użytkownik
- Posty: 149
- Rejestracja: ndz gru 19, 2004 2:17 am
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: St. Helier, Jesey
Ma się tak, że jest ona sprzed 20 lat. Zobacz, że wymiana oleju co 7 500 km. Właśnie przez olej tak delikatne były turbiny w UT. Jak się rozpowszechniły lepsze oleje, problem sam zniknął.apac pisze:w takim razie jak ma sie do tego zalecany olej 15w40 w instrukcji UTYaninnya pisze:Można, ale zdecydowanie odradzam. Każda turbina katuje olej niemiłosiernie i obniżając parametry oleju doprowadzisz do zwęglania się oleju w turbinie. Myślę, że wiesz, jakie są tego efekty.apac pisze: czy mozna dolac do tego oleju (Castrol RS 10W60) jakiegos innego oleju?Auto jezdzilo na polsyntetyku i zastanawiam sie czy nie wrocic do niego (glownie przez dosc mocno myjaco/rozszczelniajace wlasciwosci syntetyka castrola na ktorym jezdze obecnie.
- apac
- Aktywny użytkownik
- Posty: 266
- Rejestracja: czw gru 09, 2004 6:17 pm
- Auto: Uno 1.3T
- Lokalizacja: Kraków
z drugiej strony w wiekszosci sa to silniki mocno "przechodzone" i wlanie b dobrego oleju (full syntetyk) konczy sie za zwyczaj rozszczelnieniem silnika i ubywaniem oleju w zastraszajacym tempieYaninnya pisze: Ma się tak, że jest ona sprzed 20 lat. Zobacz, że wymiana oleju co 7 500 km. Właśnie przez olej tak delikatne były turbiny w UT. Jak się rozpowszechniły lepsze oleje, problem sam zniknął.
Bylo UT, jest Bravo GT.