Strona 1 z 1

jakie turbo do 1.0 fire? firma chce zasponsorowac mi tunig

: pn paź 02, 2006 4:10 pm
autor: voit
witam.
od razu prosze o nie pisanie zbednych komentarzy ze sie nie oplaca niema sensu itd. Pytam sie jak najbardziej serio.

- Firma dla ktorej pracuje ( jestem grafikiem ) chce zasponsorowac mi modyfikacie w moim fiacie uno 1.0 fire chodzi o tuning mechaniczny silnika - ma byc 1.0 !!!! oraz optyczny. Firma jest sciśle zwiazana z motoryzacja ( nie zajmuje sie tuningiem) i chce miec pare samochodów ktorymi mogla by sie chwalic.
Prezes firmy chcialby by byl to fiat uno 1.0 fire z turbina! zadacie pytanie dlaczego? a no dlatego ze chce miec cos niszowego malo popularnego
Wiem ze jest suzuki swift 1.0 na turbince - podobnie jak u mnie załozeniem było ze ma byc to wlasnie silnik 1.0 a nie inny. Tez sie pytałem prezesa dlaczego. 1.0 ale jak chcą to chce z tego skorzystac ile moge :D ( ma facet kase !!!!! i swoje kaprysy tak jak ten! :P )

z mojej strony pragne by po tych modyfikacjach wszystko trzymało sie kupy, i mozna by było jezdzic tym samochodem na codzien(normalne codzinne uzytkowanie) - by silnik nierozlecial sie w drobny mak po 1000 km.

Na mnie spada sprawa dopilnowania wszystkiego - w moje obowiazki wchodzi dobor wszystkich komponentów - tuning optyczny - wybór felg zawieszenia, itd itd. oraz dopilnowanie prawidlowego i odpowiedniego tuningu silnika.

Zwiazku z tym ze nieposiadam odpowiedniej wiedzy jak z głowa nalezy zrobic silnik i jaka turbina sie do tego silnika nadaje ( czy z rodziny fiatów czy podejdzie z innych aut) zwracam sie z tym pytaniem do was na forum. Jednym ze skelpow z regenerowanymi i nowymi turbinami koles nie wiedział !!!

za wszelka pomoc i porady co nalezy zrobic z silnikiem przed instalacja turbo z zawieszenim itd byłbym bardzo wdzieczny .
Prosilbym o żeczowe wypowiedzi., gdyż musze potem przedstawic plan modyfikacji prezesowi firmy. - Jego firma ma mnustwo czesci do aut ale musze powiedzec jakie - by jak sie trafia w transporcie odłozył dla mnie

Prezes ma juz samochody pokazowe
- subaru impreza - z mocna rzezba silnika i prof. systemem audio,
- syrenke
- warszawe garbata
- starego mustanka kabrio
- 2 kaszle 126p
- duzego fiata
- wartburga
- fiata 127 mk1
- plus kilka aut prywatnych i słuzbowych
- wszystko to u niego stoi w firmie a pare innych samochodów + moj uniak ma byc eksplatowany na codzien
padło na mego uniaka - dlatego ze ma sentymet do tego auta bo kiedys takim jezdził!

SORRY ZA TAKI DLUGI OT!:)) I PROSZE O POMOC

: pn paź 02, 2006 5:02 pm
autor: ziuzio
( ma facet kase !!!!! i swoje kaprysy tak jak ten! )
Tzn. ile możesz na sam silnik przeznaczyć(po odliczeniu 'optyki')?

Jeżeli masz już dostateczną kasę na modyfikacje, to musisz określić moc jaka Cię interesuje z tego silnika - jest to kluczowe do dobrania odpowiedniej turbiny oraz obrania odpowiedniego kierunku dalszych modyfikacji:) -> jeżeli żądana moc będzie mocno wygórowana, to wiąże się to z budową silnika od zera i koszty mocno rosną.

Jeżeli cel będzie rozsądny to kute tłoki i korby, wał do azotowania, sprytny wałek, pogmyranie przy głowicy(przede wszystkim zawory wydechowe z sodem), mocne sprzęgło(zarówno tarcza i docisk), turbina, wydech, dolot(w tym ic), elektronika(ten 1.0 to jeszcze gaźnik czy jednopunkt?), jakaś chłodnica oleju, większa chłodnica cieczy(najlepiej od 1.4 n/a), mocniejsze półośki i przeguby(zapewne coś do zakombinowania od 1.4n/a), hamulce od CC(lub lepiej od UTa:)). I kupa innych drobnych detali jak płyny, oleje, filtry, paski - jeżeli chcesz, aby było to niezawodne w codziennym użytkowaniu, a nie jakiś mega-drut:).
Ta wizja wyjdzie drogo, ale fura pewna i dopieszczona, koszt tych zabaw zamknie się zapewne w okolicach 11~14kpln:).

Oczywiście istnieje opcja, że zakładasz turbinę od Opla 1.7TD(lub coś tego pokroju, czyli jakieś IHI RHB4 lub RHF4; Garretta GT15*/17*), dłubiesz elektronikę(lub jeżeli to gaźnik, to swapujesz jakiś jednopunkt z SC/Punto/...), robisz jakiś wydeszek i dolot żeby turbina miała się czego trzymać i co wyjdzie to wyjdzie; prawdopodobnie wyjdzie z takiego projektu jakieś 80~90km;). Ale jak na mój gust, na demo-car to mało spektakularna opcja;).
Ta możliwość, jak się mocno postarasz i masz kumpli z umiejętnościami(spawacza, mechanika, ...) oraz w miarę tanie części zamknie się w kwocie ~4kpln.

Plan budowy potwora z 'nierozsądna' mocą z takiego silniczka(ciężko określić granicę, ale powyżej 180km/1l to już byłoby nierozsądne) wymaga już głębszych analiz oraz trochę doświadczenia z silnikami z serii FIRE; ale na pewno lepiej bazować na identycznym silniku, tyle że 1.2 z Punciaka(silniki nie do odróżnienia, ale pojemność robi swoje:]).
Tu już można tylko gdybać co do kosztów modyfikacji, ale 18kpln w górę nie jest dużą kwotą za budowę jednostkowego modelu silnika(a raczej w tym wypadku całego układu napędowego, bo seryjne elementy nie pożyją za długo:)) o takich wyżyłowanych parametrach i odpowiedniej trwałości;).

: pn paź 02, 2006 5:31 pm
autor: voit
bardzo dziekuje za konstruktywna wypowiedz.

ten silnik to 1.0 fire jednopunkt.
Sugerowałem prezesowi załozenie silnika 1.2 od punciaka lub 1.3 od uno t ale jego tor myslenia mocno skierowany jest na 1.0 :) uparty jest!

czyli turbina od opla 1.7td NAdaje sie?
Niewiem jeszcze jakim torem pojdzie - modyfikacie co dały by moc kolo 80 - 90km wydaja sie rozsadne - jesli chodzi o wytrzymałosc silnika jak by wygladała wtedy ?
Wiedząc ze mam tym ja jezdzic na codzień wolalbym lekie doladowanie i mniej skomplikowana ingerencie w silnik.
Mam znim dobry układ bo to juz prawie rodzina.

: pn paź 02, 2006 5:42 pm
autor: DeviL
Ogolnie na uturbienie , z przygotowaniem silnika (i tu zalezy na jaka moc przygotowac silnik) to trzeba z 10tys zl ,zeby bylo cacy. Zazwyczaj auta n/a wytrzymuja 100-120KM z 1L , pewnie woz mialbys odelzony , klatka w srodku , kubelki itd :wink: Chyba trzaby tez zrobic kolektor dolotowy na wielopunkt , wtedy jakies smt6/7 itd ... Zalezy co chcecie osiagnac , mysle ,ze 100km jest realne bez zakucia

: pn paź 02, 2006 5:44 pm
autor: Lui
któraś z turbosprężarek z UT lub PGT będzie dobra, np. garrett t2, do tego musisz zrobić kolektor nowy na zamówienie lub tańsza opcja dorobienie odpowiedniej przejściówki do kolektora 4-1 z cc

do tego oczywiśce przewody olejowe

jeśli silnik jest na monowtrysku to proponuje dać wydajniejszą pompę + smt6 sterujące dodatkowym wtryskiwaczem (potrzebny mapsensor np. 2 barowy)

jak to ma być takie soft turbo to wsystarczy odprężyć silnik tzw. kanapką (przekładka metalowa pomiędzy dwoma uszczelkami pod głowice)

to taka najprostsza prawie zabawkowa opcja bez większych ingerencji w silnik i jego osprzęt

do tego oczywiście będzie potrzebny nowy układ wydechowy + orurowanie i zawór upustowy

no i taka opcja to myśle że przy dobrych wiatrach <4tyś zł

1.0 turbo w necie:

http://turbofire.no.sapo.pt/999cc_fire_carb.htm

: pn paź 02, 2006 9:49 pm
autor: Lui

: wt paź 03, 2006 12:43 am
autor: jugo500
http://cgi.ebay.co.uk/Turbo-Punto-Sei-C ... dZViewItem

Kolo nie dał intercoolera :shock: napewno ma minimalną dziure ,ale czy to się opłaca ??

: wt paź 03, 2006 8:49 pm
autor: Pele
Do bezpiecznej eksploatacji na codzien przy turbo w 1.0, dobra kanapka pod glowa to podstawa, ale lepiej spisuja sie rozwiazania laczone -
mniejsza ale wytrzymalsza kanapka oraz wybranie z glowicy przy okazji obrobki kanalow,
a najlepiej ich znacznego powiekszenia, zeby za duze cisnienie sie w samej glowicy nie robilo, za czym idzie wysoka temperatura = zlo


dziwne podejscie szefa ale coz.... sa gotowe rozwiazania duuuuzo tansze, sam swap 1.4 z Punto bylby mniej awaryjny, pewniejszy, prostszy, i dalby duuuuzo lepsze efekty, a zawsze naklejka 1.0 czy 0.9 fajnie wyglada, dla pokazu nie kazdy musi poznac ze to nie to :twisted: