Strona 1 z 2

"zatykanie silnika"

: pt wrz 29, 2006 7:40 am
autor: chemmist
Witajcie!
Od czasu do czasu występuje u mnie dziwny problem, najczęściej na piątym biegu przy wyższej prędkości jak wdepnę gaz do końca i widzę na wskaźniku jak ciśnienie doładowania leci do 1,5 bara i nagle następuje jedno dwa mocne szarpnięcia jakby silnik się zatkał, dławił, nie wiem co to jest, ostatnio natomiast chciałem wyprzedzić samochód, i zredukowałem z 4 do 3 i wcisnąłem pedał gazu do końca i znowu jak turbina doładowałą to tak samochodem szarpneło ze mało nie walnąłem łbem w szybe przednią, co to moze być?? :roll:
Pozdrawiam!

: pt wrz 29, 2006 8:33 am
autor: ZibiUT
Musisz sprawdzić skład mieszanki przy czymś takim ale prawdopodobnie jest to zbyt bogata/uboga mieszanka lub boost cut czyli odciecie paliwa po przekroczeniu doładowania w kompie.

: pt wrz 29, 2006 8:52 am
autor: rosssssa
Co do walenia głową w szybe to trzeba pasy zapinac ;)

A czy ty filtr paliwa ostatnio wymieniałeś??
Bo może chce dolać a nie możee i coś się krzaczy

: pt wrz 29, 2006 10:46 am
autor: chemmist
rosssssa pisze:Co do walenia głową w szybe to trzeba pasy zapinac ;)

A czy ty filtr paliwa ostatnio wymieniałeś??
Bo może chce dolać a nie możee i coś się krzaczy
pasy zapinam zawsze, filtr paliwa wymieniony jakieś 5 tys km temu

: pt wrz 29, 2006 10:47 am
autor: chemmist
Zibi122 pisze:Musisz sprawdzić skład mieszanki przy czymś takim ale prawdopodobnie jest to zbyt bogata/uboga mieszanka lub boost cut czyli odciecie paliwa po przekroczeniu doładowania w kompie.
mam jakiś prosty wskaźnik afr do oryginalnej sondy, przy max wdepie wchodzi do połowy zielonej skali, czyli jest ok

: pt wrz 29, 2006 11:11 am
autor: rosssssa
chemmist pisze:mam jakiś prosty wskaźnik afr do oryginalnej sondy, przy max wdepie wchodzi do połowy zielonej skali, czyli jest ok
Ja nie wiem czy to tak dokońca poprawinie.
Tak jak Ci mówiłem. U mnie przy maks gazie łapie dwie ostatnie kreski na zielonym czyli koniec skali.

A sprawdź z kimś co pokazuje AFR wtedy, gdy zaczyna szarpać.

: pt wrz 29, 2006 2:15 pm
autor: chemmist
rosssssa pisze:
chemmist pisze:mam jakiś prosty wskaźnik afr do oryginalnej sondy, przy max wdepie wchodzi do połowy zielonej skali, czyli jest ok
Ja nie wiem czy to tak dokońca poprawinie.
Tak jak Ci mówiłem. U mnie przy maks gazie łapie dwie ostatnie kreski na zielonym czyli koniec skali.

A sprawdź z kimś co pokazuje AFR wtedy, gdy zaczyna szarpać.
co do naszej rozmowy o wałku dziś wymieniłem uszczelke pod deklem i obejrzałem wałek, wygląda ok, chyba na trzeciej krzywce są jakieś minimalne zadrapania, ledwo wyczuwalne pod paznokciem, u ciebie jak to było zjechane? masz jakieś fotki?
Obrazek
Obrazek

: pt wrz 29, 2006 4:50 pm
autor: rosssssa
Panie :shock:

ten wałek to siem od razu nadaje do wymiany.

Wałek powinien mieć okrągłe obie strony.
A ten od razu widać że jest zaostrzony.
A to przytarcie też jest podejrzane.

Wymień wałek i prze regulacji zaworów wymień wszystkie płytki a nowe.

: pt wrz 29, 2006 6:04 pm
autor: chemmist
rosssssa pisze:Panie :shock:

ten wałek to siem od razu nadaje do wymiany.

Wałek powinien mieć okrągłe obie strony.
A ten od razu widać że jest zaostrzony.
A to przytarcie też jest podejrzane.

Wymień wałek i prze regulacji zaworów wymień wszystkie płytki a nowe.
wałczyłem ze swiatłem bo słońce sie odbijało w wałku :D wyglada tylko jakby był tak ostry w rzeczywistości ta krzywka nie różni się od innych jeżeli o to ci chodzi

: pt wrz 29, 2006 6:40 pm
autor: rosssssa
A masz może fotki wszystkich kszywek??

bo jak wsyztskie tak wyglądają to nie dobrze.

Jak tak ją masowałeś palcem :lol: to czułeś że jest ostra czy gładka i okrągła??

: pt wrz 29, 2006 11:07 pm
autor: chemmist
rosssssa pisze:A masz może fotki wszystkich kszywek??

bo jak wsyztskie tak wyglądają to nie dobrze.

Jak tak ją masowałeś palcem :lol: to czułeś że jest ostra czy gładka i okrągła??
raczej gładkie, bez kantów

jak możecie to zerknijcie na fotki wałka które zrobiłem
linka

: sob wrz 30, 2006 12:30 am
autor: ziuzio
rosssssa ma rację - brakuje kawałka krzywki, ale nie jest to 100% przyczyną szarpania.
Masz UT czy PGT?? Niezależnie które masz, to przy doładowaniu 1.5bara(masz jakiś MBC, czy może WG się przycina?) w peaku, bez korekcji składu mieszanki, na seryjnej elektronice, będzie przerywać; bo najprawdopodobniej mieszanka robi się za uboga:|.

: sob wrz 30, 2006 8:11 am
autor: klimczok3
Ja mam to samo co chemmist.Dlaczego takie ciśnienie też bardzo niewiem.Przy pełnym gazie szarpnie ze dwa razy i dopiero pociągnie...Byłem nawet w servisie i nic nie wiedzą na ten temat(ŁOSIE).

Co do doładowania to myślałem że seryjny zegar żle pokazuje,ale mam kumpla z nissanem200sx i ma dodatkowy zegar którego mi użyczył.Przy pełnym gazie doładoawanie czały czas na poziomie 1.35-1.45bara a wpiku nawet 1.6(na seryjnym zegarze skali brakuje)Sprawdziłem wszystkie wężyki od podciśnienia i wszystko ok..A przecież wPGT komputer ssteruje doładowaniem??!!??Faktem jest że troche go dusi przy tym doładowaniu,czuć jak wskazówka przekroczy powiedzmy 1.2bara autko zachowuje sie jakby ciągnął przyczepke!!!!!!
Dla mnie to jest zakrecone.

Rosssa zasmakowałeś tego szarpanie w moim wozie i domyślam sie że chemmist ma to samo....

: sob wrz 30, 2006 10:06 am
autor: Lui
jezdzenie na takim doładowaniu bez strojenia i większej turbiny jest bez sensu, ciśnienie rośnie ale auto wcale szybciej nie jedzie....

WG sie pewnie zaciął spróbuj poruszać

: sob wrz 30, 2006 3:20 pm
autor: mops
chemmist pisze:
co do naszej rozmowy o wałku dziś wymieniłem uszczelke pod deklem i obejrzałem wałek, wygląda ok,

walka to ty tam prawie nie masz :cry: