Strona 1 z 1

silnik

: wt wrz 26, 2006 7:09 am
autor: wojtek
czesc :lol: pytanie mam mysle ze takie proste a wlasciwie dwa :P :D 1 czy w UT jest bezpieczny silnik tzn w razie zerwania paska rozrzadu tloki spotkaja sie z zaworami i wszystko sie niszczy czy nie jest tak zle :D 2 co odpowiada za odciecie zaplonu i przy jakich obrotach powinno to nastapic bo u mnie tego nie ma moge zamknac obrotomierz bez problemu a to chyba raczej nie jest zdrowe dla silnika prawda :twisted:

: wt wrz 26, 2006 7:28 am
autor: ZibiUT
Ad. 1

Silnik UT jest kolizyjny a wiec zerwanie paska = remont


Ad. 2

Za odcinkę odpowiada Mikroplex. Masz wersję która nie ma odcinki czyli jedną z pierwszych. Musisz uważać lub kupić kompa z odcinką lub załozyć samemu odcinką np przy pomocy SMT6 lub innej elekktroniki

: wt wrz 26, 2006 8:22 am
autor: wojtek
czyli pasek trzeba szybko wymienic :D mam na stanie 3 mikroplexy jeden taki z czerwona naklejka jeden bosha i jeden jakis taki dziwny nie wiem jaki bo nie ma zadnych oznaczen zakladalem wszystkie i zaden nie odcina tzn kiedys na 4 biegu mi przerwal zaplon ale to byl ten jeden jedyny raz kiedy takie cos sie stalo i nie pamietam na jakim komputerze jak wyglada mikroplex ktory odcina zaplon :?: :?: :?:

: wt wrz 26, 2006 8:26 am
autor: McBanan
Ten ktory odcina ma blekitna naklejke i oznaczenie med 610A i jest do weesji z sonda lambda i chyba z czarna naklejka oznaczenie med 604C od wersji bez sondy lambdy i katalizatora.

: wt wrz 26, 2006 8:43 am
autor: Pumba_bielsko
ja mam z czerwoną naklejką ichyba tez nie mam odcinki.
a terez nasówa sie pytanie czytrzeba się jakos specjalnie pilnowac by nie obrucic na lewo silnika ?? jak nie ma odcinki :P

: wt wrz 26, 2006 8:47 am
autor: Lui
ja mam w 1.4 t cat i lambde więc pewnie mam odcinke i sie właśnie zastanawiam czy nie zamienić na kompa bez odcinki :idea: a odcinke sobie odpowiednio smt6 wysterować tam gdzie będzie bardziej potrzbna :roll:

: wt wrz 26, 2006 8:47 am
autor: wojtek
hmm to takiego nie mam :D trzeba bedzie zakupic :D musze uwazac bo mam ciezka noge :lol: jakie sa ewentualne skutki przekrecenia silniczka :lol:

: wt wrz 26, 2006 8:59 am
autor: Lui
szybkie zużycie panewewk

mozliwość "pływania" zaworów i tym samym kolizja, ale w ucie są chyba podwojne sprężyny więc to nie grozi

urwanie korby


ale UTy z racji swoich wymiarów są silnikami stworzonymi do troche wyższcy obrotów występują dwie wersje 80 x 63,9 i 68,4 x 55,5, obie dość "over-square" (nie wiem jak po polsku sie to nazywa) :oops:

: wt wrz 26, 2006 9:32 am
autor: Pumba_bielsko
a która jest lepsiejsza i gdzie to sprawdzic jaka jest jaka?

: wt wrz 26, 2006 8:22 pm
autor: ziuzio
Lui pisze:
68,4 x 55,5
86.4 x 55.5, ale ta wersja nigdy nie występowała jako T, jedynie jako n/a:).

: wt wrz 26, 2006 10:12 pm
autor: Lui
czeski błąd :wink:

w moich źródłach napisane mam że była taka wersja turbo :)

: śr wrz 27, 2006 7:50 am
autor: Pumba_bielsko
no dobra ale gdziejest to napisanei co to oznacza?