Strona 1 z 1
niskie cisn oleju
: czw wrz 21, 2006 6:18 pm
autor: DeviL
Co powoduje spadek cisn oleju i miganie kontrolki ? Jakies podejrzenia mam , ale napiszcie co wiecie w tym temacie
: czw wrz 21, 2006 6:43 pm
autor: Lui
kiepski stan wału/panewek... może jakiś syf w układzie
: czw wrz 21, 2006 6:49 pm
autor: DeviL
Lui pisze:kiepski stan wału/panewek... może jakiś syf w układzie
I co wtedy trzaby zrobic ? Przeszlifowac wal ? Eh niby na jalowcu cisn spoko ,ale pod obciazeniem po chwili robi sie lipa . Myslalem tez ze moze pompa oleju cos nie teges
: pt wrz 22, 2006 8:24 am
autor: ZibiUT
Jaki masz olej??
Pompa tez ma znaczenie ale ja bym stawiał na panewki
: pt wrz 22, 2006 10:50 am
autor: DeviL
motul turbolight 4100 10w40 , panewki byly zmieniane 60km temu , hmm
: pt wrz 22, 2006 2:28 pm
autor: ZibiUT
O ostro dawałeś przez ten okres 60 tyś??
Jakie te ciśnienia sa?? Na rozgrzanym itd
: pt wrz 22, 2006 2:31 pm
autor: DeviL
Heh osoba u ktorej robilem woz (mister godula) shamowal woz , ja nie upalalem , mowilem ,ze zmienione sa panewki , pierscienie itd , ale coz , ja nie mam 30 lat dosw w tuningu i mechanice

, a przebieg po remoncie wynosi 60km a nie 60 tys , na jalowcu zimnym 2-2.5 bar , jak sie nagrzeje to kolo 1 bara , przy 4tys obr 4-4.5 bar , wyzej nie patrzylem , jadac srednio 2tys obr to kolo 1.5-2 bary , lekko muskajac gaz. Jak obroty spadaja do 1tys to zapala sie kontrolka oleju
: pt wrz 22, 2006 4:12 pm
autor: ZibiUT
Hmm
Sprawdz na czujniku mechanicznym a nie na elektronicznym.
Moga być przekłamania.
: sob wrz 23, 2006 12:35 am
autor: ziuzio
Tak jak pisze Zibi, sprawdź na mechanicznym wskaźniku dla pewności.
Druga sprawa to czy czujnik od kontrolki jest od tych zegarów co masz czy od silnika który masz pod maską(niby tylko sterowanie żarówką, ale jednak róznie bywa:|)?? Spróbuj zamontować oryginalny czujnik do kontrolki:).
Poza tym wskazania ze wskaźnika czujnika ciśnienia są raczej w porządku, szukałbym winy w czujniku od kontrolki:).
PS.Jeżeli panewki, pierścienie i cała reszta robiona była w 'ASO Frey', to bez rachunków na te części(lub jak ich sam nie dostarczyłeś:)), to nie licz w 100% że są one zrobione...

.
: sob wrz 23, 2006 7:53 am
autor: ZibiUT
Dodam jeszcze ze w UT czujniki od kontrolki zapalają się dopiero przy 0,3 bara
: sob wrz 23, 2006 8:58 am
autor: rosssssa
A ja bym zaczął od wymiany oleju.
Bo 10w40 w ogóle sie nienadaje do turbo

i nie patrzył bym na to że to MOTUL
: sob wrz 23, 2006 9:58 am
autor: Yannick
Bo 10w40 w ogóle sie nienadaje do turbo
To co się nadaje? Bo ja mam Mobil RS półsyntetyk 10w40 właśnie i pierwszy raz widzę, że zły..
: sob wrz 23, 2006 1:19 pm
autor: rosssssa
Olej do Turbo powinnien mieć wyżzy drugi parametr.
czyli 50 lub 60
A jest to związane z tym że olej przepływający przez turbine pracuje w ekstremalnych warunkach i bardzo wysokich temp.
A przy parametrze 40 film olejowy przy mocnym katowaniu sie potrafi zerwać i wtedy się turbawka przyciera.
Nie wiem jak ze stosowaniem półsyntetyków do turbo, ale stosowanie np. 0w-30 to kill dla turbiny.
: sob wrz 23, 2006 2:12 pm
autor: DeviL
Mysle ,ze wskaznik pokazuje dobrze cisnienie , a jak zapala sie kontrolka oleju to niekiedy normalnie gasnie woz. Co do oleju , to wg ksiazki polecaja 15w40 polsyntetyk .
: sob wrz 23, 2006 7:51 pm
autor: Eagle
DeviL pisze:Heh osoba u ktorej robilem woz (mister godula) shamowal woz , ja nie upalalem , mowilem ,ze zmienione sa panewki , pierscienie itd , ale coz , ja nie mam 30 lat dosw w tuningu i mechanice

, a przebieg po remoncie wynosi 60km a nie 60 tys , na jalowcu zimnym 2-2.5 bar , jak sie nagrzeje to kolo 1 bara , przy 4tys obr 4-4.5 bar , wyzej nie patrzylem , jadac srednio 2tys obr to kolo 1.5-2 bary , lekko muskajac gaz. Jak obroty spadaja do 1tys to zapala sie kontrolka oleju
panewek sie nie dociera jak juz dotrzesz to je mozesz wyrzucic

ale dziwne ze hamowal po 60km jak pierscionki byly robione powinien im dac 200-300 i wtedy mozna juz lekko bez obciazenia probowac
jezeli masz 2 czujniki tak jak ja i 2 pokazuja ahtung to raczej bym sie skupil na pompie jej szczelnosci lub kanalach olejowych lub innych mozliwosciach bo raczej dziwne ze 2 nie zalezne czujniki pokazuja to samo zle
