Strona 1 z 1
1.4T wtyrski SMT6
: pt wrz 15, 2006 4:22 pm
autor: Lui
jaka wydajnosc maja ori wtryski w 1.4T , na ile wystarczaja?
z czego mozna by dopasowac wieksze?
jak wyglada sprawa z smt6
z tego co mowił zibi wygląda to tak że, na podstawie obrotów i mapsensora modyfikowany jest sygnał z przepływki
no tak, ale to troche lipa chyba, bo przeciez zakres przeplywki sie szybko kończy i np. przy 1bar powyżej 4tysi będzie już full cały czas klapka otwarta, to co będzie smt6 zwiększać?
jak to wogole działa ???
myślałem że na podstawie mapsensora i obrotow bedzie mozna zwiekszac bezposrednio czas wtrysku, a teraz nie wiem jak to najlepiej zrobic
a smt6 przyjdzie dzisiaj albo jutro

: pt wrz 15, 2006 4:30 pm
autor: ZibiUT
Ale to ze bedzie na max otwarte to chyba nie ma znaczenia bo smt modyfikuje ten sygnał wiec mozesz oszukać kompa ze jest inaczej niż podaje przepływka. Zakres przepływki jest do 5V gdzie 5V to max otwarcie. Ty na podstawie obrotów i mapa mozesz ten sygnał zmieniac zmniejszając napicie poprzez wpisywanie odpowiednich wartości w mape w SMT. Wiekszego napiecia nie podasz bo wyjdziesz po za zakres koma co nic nie da.
W smt trzeba jeszcze podłączyć zapłon z czym w UT jest problem ale na dniach bede walczył z pomysłem który podsunął mi Colin. Jak wypali to napisze co i jak.
Wydajność wtrysków w 1,4T o ile dobrze pamietam to coś około 210 ccm wiec na 160 km starczą. Zresztą zobacz post dejv667 na sr.pl, prztłumaczył opis modyfikacji 1,6T NOVITECa. Wtryski są z 1,4T i starczają do 190 KM.
: pt wrz 15, 2006 4:50 pm
autor: Lui
Zibi122 pisze:Ale to ze bedzie na max otwarte to chyba nie ma znaczenia bo smt modyfikuje ten sygnał wiec mozesz oszukać kompa ze jest inaczej niż podaje przepływka. Zakres przepływki jest do 5V gdzie 5V to max otwarcie. Ty na podstawie obrotów i mapa mozesz ten sygnał zmieniac zmniejszając napicie poprzez wpisywanie odpowiednich wartości w mape w SMT. Wiekszego napiecia nie podasz bo wyjdziesz po za zakres koma co nic nie da.
no ale właśnie o to chodzi ze nie będzie można zwiększać, jak już bedzie te 5v na przepływce i powiedzmy dopiero 4tyś obr/min to jak zwiększysz dawke paliwa??
zmniejszać będzie można, zwiększać w początkowym zakresie też, ale w górnym zakresie może okazać się to niemożliwe, bo już się skończy zakres przepływki (a czytałem taką książke gdzie było napisane że przepływka już od ok 3,5 tys otwarta jest na full i od tego momentu komputer leje tylko tak jak ma w pamięci na podstawie obrotów.....??)
czyli w takim wypadku są dwie opcje:
naciągnąć sprężynę i stroić wszystko na nowo (cały zakres)
dać większe wtryski i stroić na nowo
a mnie najbardziej interesowała by trzecia opcja
jak się pozbyć przepływki?
wyczttałem że poprostu zamiast przepływki podłączyć MAPa, na wolnych obrotach ustawic by napiecie było jak na przeplywce i wsio
a potem strojenie
: pt wrz 15, 2006 6:38 pm
autor: DeviL
Gdzie kupowales smt6 ? Tez moze bede szukac , byc moze tez zmienie wtryski , mam chyba 290ccm niskoomowe o ile sie nie myle.
PS: Byc moze bede miec do sprzedania T3

: pt wrz 15, 2006 7:16 pm
autor: Lui
kupiłem na allegro za 450zł
a T3 szukam mi kuzyn w angli, jak nic nie kupi to bede szukał tu

: pt wrz 15, 2006 9:44 pm
autor: ZibiUT
Lui pisze:
zmniejszać będzie można, zwiększać w początkowym zakresie też, ale w górnym zakresie może okazać się to niemożliwe, bo już się skończy zakres przepływki (a czytałem taką książke gdzie było napisane że przepływka już od ok 3,5 tys otwarta jest na full i od tego momentu komputer leje tylko tak jak ma w pamięci na podstawie obrotów.....??)
Tak samo robi SMT6 tylko tam mozesz te rzeczy zmodyfikowac a w kompie seryjnym juz nie. Nacięgnięcie spręzyny to 1 min roboty. Potem tylko wystroić.
Co do mapa. Tez się dziś zacząłem nad tym zastanawiać.
Jakie by były + i - mapa zamiast przepływki?
: pt wrz 15, 2006 10:07 pm
autor: DeviL
Zibi122 pisze:Lui pisze:
zmniejszać będzie można, zwiększać w początkowym zakresie też, ale w górnym zakresie może okazać się to niemożliwe, bo już się skończy zakres przepływki (a czytałem taką książke gdzie było napisane że przepływka już od ok 3,5 tys otwarta jest na full i od tego momentu komputer leje tylko tak jak ma w pamięci na podstawie obrotów.....??)
Tak samo robi SMT6 tylko tam mozesz te rzeczy zmodyfikowac a w kompie seryjnym juz nie. Nacięgnięcie spręzyny to 1 min roboty. Potem tylko wystroić.
Co do mapa. Tez się dziś zacząłem nad tym zastanawiać.
Jakie by były + i - mapa zamiast przepływki?
Na mapie masz wiecej mozliwosci chyba , kupujesz jakis motoroli mpx za 100zl i cacy , a przeplywka psuje zabawe . Jak widzialem sporo osob zmienialo na map sensory uklady , chyba ze cos myle

: pt wrz 15, 2006 11:51 pm
autor: Lui
Zibi122 pisze:
Jakie by były + i - mapa zamiast przepływki?
+:
chatter sound
a ilu barowy jest mapsensor w uno?