Strona 1 z 2

Ile to wszystko kosztuje? 170-180KM z 1.3/1.4T

: sob wrz 09, 2006 5:47 pm
autor: 5ciastek
Witam,
pytanie jak wyzej.
nosze sie z zamiarem zakupu malego sleppera.
auto ma sluzyc wlasciwie do wszystkiego (rowniez na dlugie wycieczki i lans po miescie :D ) ale przede wszystkim na lokalne wyscigi na 1/4 i killowanie spod swiatel.
jak juz zdolalem sie zorientowac dol powinien wytrzymywac spokojnie 180KM i dopiero powyzej tej wartosci zaczynaja sie duze koszty.
niestety od paru dni przegladam zawartosc tego forum i za cholere nie moge znalezc kosztow takiej modyfikacji.
stare forum mi nie dziala, wiec kicha :?
czy moglby mi ktos podac (wyszczegolniajac co zmieniac i za ile - choc mniej wiecej sie orientuje) koszty kompletnej modyfikacji i komu powierzyc swoja maszyne, zeby zmiejszyc prawdopodobiensto fuckupow.

z gory dziekuje za pomoc
5ciastek :wink:

Ps. i jeszcze 2 sprawy.
- jezeli juz bylo, a ja przegapilem to prosze nie krzyczec tylko podac link (kazdemu moze sie zdarzyc)
- zdaje sobie sprawe, ze kupujac auto z przebiegiem 150.000+ warto by bylo przeprowadzic remont jednostki => co powinien obejmowac i ile trza na to kasy?

: sob wrz 09, 2006 6:13 pm
autor: Lui
do takiej mocy to już warto policzyć sobie nowe turbo, np. t25

podane także ceny okazyjne :)


cena hmm ze - 2 tyś zł ? (używka 600zł)

do tego FMIC + orurowanie = 600zł (a i nawet za 200 kupisz)

SMT6 - 600zł /400zł

wydech ~ 400zł /200zł - najtaniej to wydech sama rura od razu z pod progu wypuścić - duży plus to też to że lżej :)

pompa paliwa np. walbro ~ 500zł ???

to tak z listy modyfikacji

do tego trzeba mieć dobry silnik, ktory powienien mieć conajmniej jedna modyfikację wzmacniającą

oring + dobra uszczelka pod główke - tu niech się ktoś wypowie


ja bym to tak liczył :)

: sob wrz 09, 2006 7:20 pm
autor: 5ciastek
no to to jest tak troche ogolnikowo.
chociaby o sprzegle zapomniales - nie wydaje mi sie zeby oryginalne wytrzymalo (cuda sie nie zdarzaja :? )
chcialbym wiedziec w jakiej sumie sie to zamknie, bo mam w planach zakup drugiego auta w domu, a nie lubie kiedy cos jest niedokonczone. chcialbym zebrac okreslona kwote i po jakis 2 miesiacach (od daty zakupu) miec juz problem z glowy, a nie calymi latami bawic sie z autem.
w planach ma to byc auto przejsciowe na jakies 2-3 lata zanim nie zabiore sie za jakis powazniejszy projekt (siakas japonska wiertarka 280+ :D )

jakies jeszcze pomysly na mody?

: sob wrz 09, 2006 7:47 pm
autor: ZibiUT
Wszystko to co napiswał Lui +

wałek - 700(świątek) 1500(pipercams)
głowica - 300-700 zł
wieksze wtryski - 200zł
strojenie - 800zł

Jezeli bedziesz to robił w firmie tuningowej to licz się z kwotą około 10000 zł + koszt zakupu samochodu.
Jezeli sam to połowe tej kwoty przy dobrych wiatrach ale pewnie strojenia nie ominiesz chyba ze sobie dasz rade.

: sob wrz 09, 2006 8:30 pm
autor: Lui
o właśnie o wtryskach zapomniałem, choć przy takiej mocy można też wystroić smt6+ dodatkowy wtrysk

tak głównie robią w rpa :P , powyżej ~250KM to już standalone

: sob wrz 09, 2006 9:15 pm
autor: rosssssa
Zibi122 pisze:wałek - 700(świątek) 1500(pipercams)
Żaden świątek. tylko Hainrich.

: sob wrz 09, 2006 9:19 pm
autor: ZibiUT
Co do wałka to nikomu nie polecę heinricha , Wałek wygladał jak bym go sobie sam naspawął i potem szlifierką porobił krzywki. Wg mnie to stracone pieniądze. Światekl= ma w swojej ofercie wałki do UT jak równeiż PGT i robi na indywidualne zamówienie.

Najlepszym rozwiązaniem jest Pipercams lub catcams ale ceny troszkę odstraszają.

: sob wrz 09, 2006 10:54 pm
autor: DeviL
http://www.allegro.pl/item124580973_nis ... a_t25.html turbina T25 , jak ktos szuka to tutaj ma

: sob wrz 09, 2006 11:50 pm
autor: 5ciastek
10k za taki przyrost :?: :shock:
to nie dobrze, to baaaaardzo niedobrze.

co prawda wydech i orurowanie do icka wystrugalby mi ktos za pol darmo, pare elementow takich jak IC czy pompa wyciagneloby sie z jakiegos rozbitka, a zregenerowana suszarke od 200sx nie bedzie zbyt ciezko dostac w dobrej cenie to i tak troszke kasy pojdzie.
widac kilka bezsennych nocy sie szykuje - nie wiem czy warto sie pakowac w takie koszty (choc widok placzacego wlasciciela 325i zostajacego z tylu na swiatlach = bezcenne... )
ale jakby sie uprzec to za podobna kase celowalbym w jakies 270koniuf w 200sx'ie...

juz mnie glowa boli...
nie pocieszyliscie mnie chlopy :(

: ndz wrz 10, 2006 12:24 am
autor: jugo500
stary to takie wróżenie z fusów :roll:



czytając twojego ostatnigo posta widze ,że nie masz pojęcia o czym mówisz .pompa z rozbitka ?? to musi być pompa która daje conajmniej 200 l/h i to akurat jest część która w UT daje rade do 170 KM .
a zregenerowana suszarke od 200sx nie bedzie zbyt ciezko dostac w dobrej cenie
taka wypowiedz świadczy o tym ,że jeszcze nie szukałeś

polecam www.streetracing.pl i dział projekty/rezultaty tam często można poczytać ile kosztuje tuning :evil:
[/quote]

: ndz wrz 10, 2006 12:53 am
autor: 5ciastek
jugo500 pisze:stary to takie wróżenie z fusów :roll:



czytając twojego ostatnigo posta widze ,że nie masz pojęcia o czym mówisz .pompa z rozbitka ?? to musi być pompa która daje conajmniej 200 l/h i to akurat jest część która w UT daje rade do 170 KM .
a zregenerowana suszarke od 200sx nie bedzie zbyt ciezko dostac w dobrej cenie
taka wypowiedz świadczy o tym ,że jeszcze nie szukałeś

polecam www.streetracing.pl i dział projekty/rezultaty tam często można poczytać ile kosztuje tuning :evil:
[/quote]

po 1. jak pisalem z rozbitka to nie znaczy, ze chodzilo mi o rozbite UT. mialem na mysli, np. Crome turbo czy cos w ten desen - taki element mozna przeciez dosztukowac z innego auta

po 2. tak jak obserwuje forum turbokillers to z zakupem sprezary nie jest wcale tak zle niz by sie to moglo wydawac, jak bedzie trzeba to rade sobie dam 8)

po 3. forum streetracing przeswietlam juz od przeszlo roku (choc nie mam tam zalozonego konta, czasami korzystam z konta kumpla :wink: ) i nie zawsze chca sie tam chwalic ile kosztowaly ich dane modyfikacje, zreszta wszystko zalezy od auta jakie bierze sie pod lupe - np ostatnio byla mowa o tym, ze seryjny dol swifta gti wytrzymuje nawet do 250KM :shock: . jakbym sie decydowal na moc powyzej 220Km w UT to juz chyba trza by bylo zakuwac, prawda? a to znaczaco zwieksza koszty.
auto autu nie rowne...
reasumujac, zadalem to pytanie tutaj, bo chcialem sie dowiedziec czegos od znawcow tematu, a nie czytac wywody ludzi (ze sr.pl), ktorym sie wydaje, ze cos wiedza...

wiec nie boj zaby kolego, jakies tam pojecie o motoryzacji mam :wink:

: ndz wrz 10, 2006 6:57 am
autor: rosssssa
Zibi122 pisze:Co do wałka to nikomu nie polecę heinricha , Wałek wygladał jak bym go sobie sam naspawął i potem szlifierką porobił krzywki. Wg mnie to stracone pieniądze. Światekl= ma w swojej ofercie wałki do UT jak równeiż PGT i robi na indywidualne zamówienie.

Najlepszym rozwiązaniem jest Pipercams lub catcams ale ceny troszkę odstraszają.
Powiem tak.
Ja dostałem wałek od Heinricha ładny równy i nic mu nie dolegało i nie dolega.

Tylko kwestia jest bnie w wygądzie samego wałka tylko w jego twardości.
Przy tak twardych sprężynach jak są w GT wałek od świątka się szybko wyprostuje.
Ludzie z Centomani z wawy przerabiali temat wałków baj Świątek i nic pozytywnego o nich nie mówią.

Sory za OT ale jakoś tak wyszło :lol:

: ndz wrz 10, 2006 8:51 am
autor: jugo500
myśle ,że na streetracing coś tam jednak wiedzą , a gdybyś troszkę poszukał na tym forum to wiedział byś.żę 220KM dla silnika 1.3T to nie jest jakaś magiczna wartość . korby jak i wał napewno dadzą rade .

: ndz wrz 10, 2006 9:24 am
autor: ZibiUT
Tak jak jugo pisze 220 km z seryjnego dołu to nie tak dużo ale aby to uzyskać trzeba mieć troszkę w głowie jako tuner a nie homemade.

w RPA z seryjnego dołu w 1,4T robią pod 280 km.
Wszystko zależy jeszcze potem od ustawień i stylu jazdy bo jak to bedzie nonstop pałowanie to ten dół długo pewnie nie wytrzyma. Po za tym silniki najczęściej padają przy wysterowowaniu i dlatego kute graty sa bezpieczniejsze bo mały błąd nie spowoduje uszkodzenia silnika jak to moze być przy seryjnych gratach.

Do tych 280 KM trzeba też już SA, duże turbo, czujniki egt, aft itd

Najlepiej aby w tym temacie wypowiedział się ktoś kto w RPA siedziął troszkę.

: ndz wrz 10, 2006 10:28 am
autor: jugo500
ciekawe zibi kogo masz na mysli :wink: