Strona 1 z 1
Silniki dwa...
: czw lut 17, 2005 5:43 pm
autor: GTurbo
Panowie, czym konkretnie rózni sie 1.4T z Punto od 1.4T z Uno?
Czy np: downpipe jest taki sam?
Intereswuje mnie kilka "gadzetów" lepszy zawór ciśnienia paliwa, Blow off ale taki co nie robi pssss(jesli jest taka opcja)
Ile kosztuje i gdzie mozna zdobyc sam silnik 1.4T od Punto?
: czw lut 17, 2005 9:38 pm
autor: ziuzio
Silnik rożni się przede wszystkim dolotem(od 1.4 UT, bo między 1.3 a już 1.4 są spore rożnice też) : inny IC, inaczej poprowadzone rury między turbiną a kolektorem, sam kolektor rownież rożni się(ale tylko detalami),inne wtryskiwacze. Pod względem mechanicznym(blok,tłoki,korby,wał,turbina,pompa oleju) silniki te nie roznią się niczym

.To na pewno,a ztego co jeszcze kumpel wie to Punciaku nie ma już przepływki klapkowej,w związku z tym jest inne ECU od wtrysku(zapłonu też?). Z tego wszystkiego wzięło się 136 km w serii

.
Poza tym obudowa skrzyni biegow jest inna(przełożenia takie same co UT 1.4).
: pt maja 13, 2005 2:16 pm
autor: jugo500
czyli mając ut mk2 i chcąc przejść na sterowanie silnika z punto muszę zmienic ... no właśnie co ?? poza ścisłą mechaniką silnika . bardzo mi pomożecie odpowiadając na to pytanie
: sob maja 14, 2005 12:02 am
autor: ziuzio
Za sterowanie silnika w Punciaku odpowiada Motronic 2.7 i takie ustrojstwo musisz sobie skombinować-jak takie coś znajdziesz to zapytaj czy nie ma jeszcze jednego,bo chętnie bym u siebie przeszedł na takie sterowanie

: sob maja 14, 2005 12:31 pm
autor: jugo500
ale mówisz tylko o ecu a co z resztą ?? ,pytam bo może będzie w poznaniu punto gt do rozebrania dlatego musze wiedzieć co brać .ale narazie właściciel się zastanawia

: sob maja 14, 2005 10:56 pm
autor: ziuzio
Chodzi o ECU.
Bierz wszystkie kable i "pudełka" podłączone do wiązki silnika

. Turbina też się przyda

: ndz maja 15, 2005 7:27 pm
autor: jugo500
godzine dzisiaj latałem po giełdzie ,niemają nic do punto gt jedyne klamoty jakie znalazłem są na
www.ebay.co.uk -- ceny ?? kosmiczne :zastanawia mnie jeszcze czy nieda się kupić tego samego kompa od innego auta i wgrać program od punto taki ,,remap,, zrobić

: ndz maja 15, 2005 7:33 pm
autor: jugo500
ale jak ktoś może podać symbol kompa to może da się kupić od czegoś innego tem model ecu o zrobić ,,remap,,

: ndz maja 29, 2005 11:31 am
autor: spavatch
ziuzio pisze:Silnik rożni się przede wszystkim dolotem(od 1.4 UT, bo między 1.3 a już 1.4 są spore rożnice też) : inny IC, inaczej poprowadzone rury między turbiną a kolektorem, sam kolektor rownież rożni się(ale tylko detalami),inne wtryskiwacze. Pod względem mechanicznym(blok,tłoki,korby,wał,turbina,pompa oleju) silniki te nie roznią się niczym

.
Turbina jest podobna ale nie ta sama (IHI VL7), inny jest takze dolot, glowica (w samym tylko GT stosowano dwie rozne wersje), walek rozrzadu i cale sterowanie (elektronika). Wspolne sa tloki, zawory i ich sprezyny, uszczelka pod glowica i takie tam... Glowiczka, korbowody i czesc innych detali pasuja od Uno, Tipo, Tempry, Delty, Dedry itd... ale np. pokrywa rozrzadu jest inna i jedyna w swoim rodzaju

.
: ndz maja 29, 2005 6:49 pm
autor: jugo500
a wiesz może czy kolektor wydechowy jest kompatybilny z silnika 1,3 do silnika punto ??
: sob cze 04, 2005 7:00 pm
autor: jugo500
panowie czy wał z tego(
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=52912055) silnika podejdzie do 1,3 T ?? oczywiście razem z tłokami 1,4 T bo tak sie zastanawiam jak tu skubnąć najwięcej mocy z mojego 1,3
jeszcze małe pytanko do zuzio ,jaki masz silnik 1,3 czy 1,4 ??
: sob cze 04, 2005 7:51 pm
autor: ZibiUT
Z tego co wiem to wał od 1,4 ie jest taki sam jak wał w 1,4T . Jeżeli założysz tłoki od 1,4T to powinno wszystko pasować. Oczywiście nie można zapomnieć o korbowodach.
A czy nie lepiej by było założyć tylko tłoki od 1,4T , które to są niższe(trzema sprawdzić dokładnie w katalogu ale z tego co pamiętam to tak) do wały od 1,3 T co spowoduje odprężenie silnika i wtedy dmuchać mu ponad 1 bar albo i jeszcze więcej??
: sob cze 04, 2005 7:54 pm
autor: ziuzio
Niestety kolektor z 1.3T jest inny niż w 1.4T(zarówno UT jak i GT).
Wał od 1.4 N/A pasuje(podobnie jak od 1.6 SOHC), ale tylko z wersji do 1993(te polskie Uniaki miały inny wał, albo jakiś cymbał chciał mi sprzedać lewiznę

).
Ja mam silnik 1.4T "z fabryki".
Natomiast u kumla robiliśmy przy okazji remontu kapitalnego z 1.3 na 1.4 i wyszło; tylko 'spryciarze' myśleli że obejdzie się bez odprężenia(1.4 ma 'podebrane' komory spalania w głowicy), i nawet fajnie sprzęt zasuwał(świetny dół, zero laga na większej turbinie, po prostu super), dopóki nie popękały półki między pierścieniami(po 3 miesiącach ostrego kokszenia)-AFR był na poziomie 13.5, spalania stukowego nie było słychać, ale najwyraźniej EGT było za wysokie

. Teraz u kumpla głowica 'wydudrana', AFR taki jak wcześniej+ 5. wtryskiwacz powyżej 0.7bar i jak na razie jest w porządku
Edit: Zibi był szybszy, pewnie większe ma doładowanie

.
Niestety wrzucenie tłoków z 1.4T do wału z 1.3T za bardzo by odrprężyło silnik(8:1 to i tak dosyć luźno, większość aut przy tak niskim doładowaniu ma z reguły 9:1), tłok z 1.4T jest niższy o 1.75mm+krótszy skok wału o 3.5mm(to na pół, bo wykorbienie wału w jedną stronę) daje nam walec o średnicy 80.5mm i wysokości 3.5mm czyli pojemności ok. 17.8ccm, a o przy pojemności 1 garka 325.2ccm daje nam stopień sprężania 6:1 co mogłoby być trochę za mało aby sprawnie ruszyć z miejsca

(chyba że z podtrzymaniem turbo i dmuchać jakieś 1.8 bar

)
edit2=literówki:)
: sob cze 04, 2005 7:56 pm
autor: jugo500
racja ,racja ale gdzieś wyczytałem ,że wał od 1,4 jest mocniejszy