Strona 1 z 1

Silniki dwa...

: czw lut 17, 2005 5:43 pm
autor: GTurbo
Panowie, czym konkretnie rózni sie 1.4T z Punto od 1.4T z Uno?
Czy np: downpipe jest taki sam?
Intereswuje mnie kilka "gadzetów" lepszy zawór ciśnienia paliwa, Blow off ale taki co nie robi pssss(jesli jest taka opcja)
Ile kosztuje i gdzie mozna zdobyc sam silnik 1.4T od Punto?

: czw lut 17, 2005 9:38 pm
autor: ziuzio
Silnik rożni się przede wszystkim dolotem(od 1.4 UT, bo między 1.3 a już 1.4 są spore rożnice też) : inny IC, inaczej poprowadzone rury między turbiną a kolektorem, sam kolektor rownież rożni się(ale tylko detalami),inne wtryskiwacze. Pod względem mechanicznym(blok,tłoki,korby,wał,turbina,pompa oleju) silniki te nie roznią się niczym :) .To na pewno,a ztego co jeszcze kumpel wie to Punciaku nie ma już przepływki klapkowej,w związku z tym jest inne ECU od wtrysku(zapłonu też?). Z tego wszystkiego wzięło się 136 km w serii :twisted: .
Poza tym obudowa skrzyni biegow jest inna(przełożenia takie same co UT 1.4).

: pt maja 13, 2005 2:16 pm
autor: jugo500
czyli mając ut mk2 i chcąc przejść na sterowanie silnika z punto muszę zmienic ... no właśnie co ?? poza ścisłą mechaniką silnika . bardzo mi pomożecie odpowiadając na to pytanie

: sob maja 14, 2005 12:02 am
autor: ziuzio
Za sterowanie silnika w Punciaku odpowiada Motronic 2.7 i takie ustrojstwo musisz sobie skombinować-jak takie coś znajdziesz to zapytaj czy nie ma jeszcze jednego,bo chętnie bym u siebie przeszedł na takie sterowanie :D

: sob maja 14, 2005 12:31 pm
autor: jugo500
ale mówisz tylko o ecu a co z resztą ?? ,pytam bo może będzie w poznaniu punto gt do rozebrania dlatego musze wiedzieć co brać .ale narazie właściciel się zastanawia :roll:

: sob maja 14, 2005 10:56 pm
autor: ziuzio
Chodzi o ECU.
Bierz wszystkie kable i "pudełka" podłączone do wiązki silnika :) . Turbina też się przyda :wink:

: ndz maja 15, 2005 7:27 pm
autor: jugo500
godzine dzisiaj latałem po giełdzie ,niemają nic do punto gt jedyne klamoty jakie znalazłem są na www.ebay.co.uk -- ceny ?? kosmiczne :zastanawia mnie jeszcze czy nieda się kupić tego samego kompa od innego auta i wgrać program od punto taki ,,remap,, zrobić :roll:

: ndz maja 15, 2005 7:33 pm
autor: jugo500
ale jak ktoś może podać symbol kompa to może da się kupić od czegoś innego tem model ecu o zrobić ,,remap,, :)

: ndz maja 29, 2005 11:31 am
autor: spavatch
ziuzio pisze:Silnik rożni się przede wszystkim dolotem(od 1.4 UT, bo między 1.3 a już 1.4 są spore rożnice też) : inny IC, inaczej poprowadzone rury między turbiną a kolektorem, sam kolektor rownież rożni się(ale tylko detalami),inne wtryskiwacze. Pod względem mechanicznym(blok,tłoki,korby,wał,turbina,pompa oleju) silniki te nie roznią się niczym :).
Turbina jest podobna ale nie ta sama (IHI VL7), inny jest takze dolot, glowica (w samym tylko GT stosowano dwie rozne wersje), walek rozrzadu i cale sterowanie (elektronika). Wspolne sa tloki, zawory i ich sprezyny, uszczelka pod glowica i takie tam... Glowiczka, korbowody i czesc innych detali pasuja od Uno, Tipo, Tempry, Delty, Dedry itd... ale np. pokrywa rozrzadu jest inna i jedyna w swoim rodzaju :P.

: ndz maja 29, 2005 6:49 pm
autor: jugo500
a wiesz może czy kolektor wydechowy jest kompatybilny z silnika 1,3 do silnika punto ??

: sob cze 04, 2005 7:00 pm
autor: jugo500
panowie czy wał z tego(http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=52912055) silnika podejdzie do 1,3 T ?? oczywiście razem z tłokami 1,4 T bo tak sie zastanawiam jak tu skubnąć najwięcej mocy z mojego 1,3 :lol:
jeszcze małe pytanko do zuzio ,jaki masz silnik 1,3 czy 1,4 ??

: sob cze 04, 2005 7:51 pm
autor: ZibiUT
Z tego co wiem to wał od 1,4 ie jest taki sam jak wał w 1,4T . Jeżeli założysz tłoki od 1,4T to powinno wszystko pasować. Oczywiście nie można zapomnieć o korbowodach.

A czy nie lepiej by było założyć tylko tłoki od 1,4T , które to są niższe(trzema sprawdzić dokładnie w katalogu ale z tego co pamiętam to tak) do wały od 1,3 T co spowoduje odprężenie silnika i wtedy dmuchać mu ponad 1 bar albo i jeszcze więcej??

: sob cze 04, 2005 7:54 pm
autor: ziuzio
Niestety kolektor z 1.3T jest inny niż w 1.4T(zarówno UT jak i GT).
Wał od 1.4 N/A pasuje(podobnie jak od 1.6 SOHC), ale tylko z wersji do 1993(te polskie Uniaki miały inny wał, albo jakiś cymbał chciał mi sprzedać lewiznę :lol: ).

Ja mam silnik 1.4T "z fabryki".
Natomiast u kumla robiliśmy przy okazji remontu kapitalnego z 1.3 na 1.4 i wyszło; tylko 'spryciarze' myśleli że obejdzie się bez odprężenia(1.4 ma 'podebrane' komory spalania w głowicy), i nawet fajnie sprzęt zasuwał(świetny dół, zero laga na większej turbinie, po prostu super), dopóki nie popękały półki między pierścieniami(po 3 miesiącach ostrego kokszenia)-AFR był na poziomie 13.5, spalania stukowego nie było słychać, ale najwyraźniej EGT było za wysokie :D . Teraz u kumpla głowica 'wydudrana', AFR taki jak wcześniej+ 5. wtryskiwacz powyżej 0.7bar i jak na razie jest w porządku :twisted:

Edit: Zibi był szybszy, pewnie większe ma doładowanie :D .
Niestety wrzucenie tłoków z 1.4T do wału z 1.3T za bardzo by odrprężyło silnik(8:1 to i tak dosyć luźno, większość aut przy tak niskim doładowaniu ma z reguły 9:1), tłok z 1.4T jest niższy o 1.75mm+krótszy skok wału o 3.5mm(to na pół, bo wykorbienie wału w jedną stronę) daje nam walec o średnicy 80.5mm i wysokości 3.5mm czyli pojemności ok. 17.8ccm, a o przy pojemności 1 garka 325.2ccm daje nam stopień sprężania 6:1 co mogłoby być trochę za mało aby sprawnie ruszyć z miejsca :) (chyba że z podtrzymaniem turbo i dmuchać jakieś 1.8 bar :twisted: )
edit2=literówki:)

: sob cze 04, 2005 7:56 pm
autor: jugo500
racja ,racja ale gdzieś wyczytałem ,że wał od 1,4 jest mocniejszy