Strona 1 z 1
Losowe doładowanie
: ndz lip 30, 2006 1:28 pm
autor: Yannick
Mam takie wrażenie, że cośjest nie tak z moim silnikiem. Doszedłem do tego obserwując wskaźnik doładowania. Powiedzmy, że wszystkie próby przeprowadziłem w porównywalnych warunkach, przy dobrze wciśniętym gazie: czasem normalnie się wkręca od 3 kobr/min za połowę skali, a czasem tylko do 1/4 skali i to od ponad 4 kobr/min. Niekiedy w ogóle nie ma doładowania przy 4 tysiącach. Dziwne to, bo auto wydaje się zbierać w miarę normalnie...
Niestety nie mma pod ręką innego UT, żeby móc porównać

.
Czym by to mogło być spowodowane? A może to normalne?
P.S. Czy Wasze turbiny między 2000obr/min a 3000/obr/min też wydają taki odgłos "siekania" powietrza, żeby wyżej już tylko świszczeć cichutko?
: ndz lip 30, 2006 10:59 pm
autor: ziuzio
Z silnikiem raczej oki, raczej z turbiną cos nie tak:). Być może jest gdzieś nieszczelność w dolocie i stąd takie róznice we wkręcaniu się sprężarki, ewentualnie zdemontuj dolot do strony zimnej, może jest już taki luz na wirniku że ociera się o obudowę( i stąd ten odgłos 'siekania', potem już się wałek ustawia i nie ociera przy wyższych obrotach:) ).
: pn lip 31, 2006 9:25 am
autor: Yannick
Sprawdzałem kiedyś luzy i niby nie było... Muszę jeszcze raz dokładnie to obadać. Nie dymi ani nie ma podobnych objawów padu turbiny. Poza tym jak już pompuje to ma nominalne ciśnienie w moment. Odgłosy postaram się nagrać na dyktafon jak dorwę i wrzucę.
: pn sie 07, 2006 2:52 pm
autor: Yannick
Ostatnio sprawdziłem luzy na zimnej stronie i brak jakichkolwiek, o ocieraniu o muszlę nawet nie wspominam, ale przy tym nie zamontowałem dokładnie rury do przepływki i brałem się za to dziś od nowa. Mam tam za to olej w ilości zauważalnej, czy to "bardzo" źle? Przy okazji wywaliłem czyjś "mod", polegający na połaczeniu do rurki turbina-WG dodatkowej rureczki sprzed przepływki. Zakleiłem dziurę w rurze dolotowej, a WG łaczy się teraz tylko z tym króciutkim wyjściem bezpośrednio ze strony zimnej (przez MBC). W efekcie ciśnienie pojawia się wcześniej, jest o wiele bardziej powtarzalne, ale niestety niskie, bo koło 0.4 tylko. Muszę szukać dalej....
: pn sie 07, 2006 3:16 pm
autor: ZibiUT
Weź jakiś zegar do mierzenia cisnienia powietrza i sprawdz jakie faktycznie jest doładowanie. Moze MBC się przestawiło i dlatego tak mało jest.
: pn sie 07, 2006 3:25 pm
autor: Romo
Ja mialem podobny problem z doladowaniem, jak pekla mi rurka od ciśnienia ktora wchodzi do multiplexu. Polecam sprawdzic te rurki

: pn sie 07, 2006 7:48 pm
autor: Yannick
Prawdopodobnie padł mi BOV. Mogę w niego bez wysiłku dmuchnąć zarówno od tej strony przed przepustnicą, jak i do tej cienkiej rurki zza kolektora. to będzie pewnie to...
: pn sie 07, 2006 7:59 pm
autor: ZibiUT
Jezeli mozesz to lipa znaczy padł.
: pn sie 07, 2006 9:39 pm
autor: Yannick
Da się kupić nowy DV? BOV-a to raczej nie chcę (no i drogie są). Na stronie bliźniaczego klubu z Afryki znalazłem przepis na naprawę. Pozwolę sobie zacytować:
Looking at the prices we have to pay here in SA for spares, I thought I'd have a go at repairing the UT original dump valve. Firstly, it is a sin just to throw something THAT expensive away and secondly, it is basically a good valve, very reliable and works well.
Two problems are experienced here, firstly to open the valve and secondly spares for it. On the spares issue the diaphram is exactly the same one as used in the Forge dump valves. So there you are, an unlimited supply at a reasonable price. You can even use the springs as well. If you want to be really smart you can combine the clamp and top into one piece and make the spring adjustable!!!
To open the valve I used a sharp 6mm wooden chisel.
You only need to cut through the 2mm wide joint, so be careful not to push it right through the cap on the underside (if you do it is not a train smash as the clamp will cover these areas anyway).
Then remove the top and all the internals can be removed.
Note the little hole on the diaphram where it failed (2nd item from the right)
Install the new diaphram and close the valve up. Voila you have a valve now that can be serviced over and over again.
Co myślicie o możliwości zdobycia takiej membrany u nas?
: pn sie 07, 2006 9:55 pm
autor: ziuzio
DV identyczne jest w VW 1.8T, tyle że ma wewnątrz aluminiowy ten tłoczek, i trochę dłużej wytrzymuje:|.
Sposób naprawy dobry, tylko w PL ciężko będzie o taką membrankę olejoodporną - membrana tak pasuje po obcięciu z piecyka gazowego PG6, ale niestety po miesiącu rozłazi się od oleju:).
Warto natomiast zainwestować w DV od ProPerfekta:), tu tylko jego aukcja, o DV trzeba pytać:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=118442136