Strona 1 z 1
Pompa oleju od 1,4N/A do 1,3T
: pt lip 14, 2006 9:31 am
autor: ZibiUT
Hej
Moja pompa oleju przy rozgrzanym oleju pokazuje mniej niż 1 b co po palowaniu jest za niskim ciśnieniem.
Mam pompe oleju od 1,4 N/A razem z wałkeim pośrednim.
Kolega Kania napisal mi na email ze pompa oleju od 1,4 bedzie pasować i dlatego zmieniono ta pompe bo ma wieksze ciśnienie na niskich obrotach.
Tak sie zacząłem zastanawiać jakie znaczenie ma wałek pośredni i kółko na walku bo ono o ile sie nie myle jest wieksze niż w 1,3.
Co o tym sadzicie??
Mysle ze temat warto poruszyc bo pomp w dobrym stanie od 1,4 jest duzo a do 1,3T to juz lipa.
: pt lip 14, 2006 2:50 pm
autor: ziuzio
Pompa w UTcie 1.3 ma 10 zębów, natomiast pompa w 1.4 ma zębów 9(lub 8,zależy jaka się trafi), zaś średnica zębów w 1.4 jest o 1mm większa niż w 1.3 i co za tym idzie inna jest górna obudowa pompy.
W 1.4 jest inny również smok pompy niż w 1.3. Rozstaw śrub jest identyczny w obydwóch pompach, więc po zamontowaniu smoka z 1.3 na całą resztę pompy z 1.4 wszystko będzie działało jak należy:).
: pt lip 14, 2006 5:28 pm
autor: ZibiUT
Jezeli dobrze rozumiem to nalezy przełożyć pompe z wałkiem pośrednim a smok dać od 1,3T i wsio bedzie oki i ciśnienie się podniesie??
Jak tak to super.
: pt lip 14, 2006 10:26 pm
autor: ziuzio
Co masz na myśli przez wałek pośredni:)?
Generalnie sam smok z 1.3T do pompy z 1.4 i reszta już pasuje bez problemu:).
: pt lip 14, 2006 10:46 pm
autor: ZibiUT
A co z elementem nr 5 ?? Dać z 1,4 czy pozostawić z 1,3T
: pt lip 14, 2006 10:55 pm
autor: ziuzio
Możesz wymienić wałek pośredni, ale nie ma takiej potrzeby(chyba że ma luzy już w łożyskowaniu, ale wtedy pewnie i łożyska ślizgowe też już wyjechane).
Element 5 to śruba, są takie przy obydwóch pompach:).
Zaś jeśli chodzi o wnętrzności pompy, to niech zostaną wszystkie z kompletu z 1.4(także ta blaszka stalowa z zaworkiem upustowym):).
: pt lip 14, 2006 10:57 pm
autor: ZibiUT
ziuzio pisze:Możesz wymienić wałek pośredni, ale nie ma takiej potrzeby(chyba że ma luzy już w łożyskowaniu, ale wtedy pewnie i łożyska ślizgowe też już wyjechane).
Element 5 to śruba, są takie przy obydwóch pompach:).
Zaś jeśli chodzi o wnętrzności pompy, to niech zostaną wszystkie z kompletu z 1.4(także ta blaszka stalowa z zaworkiem upustowym):).
Chodziło mi o element nr 10
Jutro na Chorwacje ruszam i juz dziś głowy nie mam do tych spraw.
: pt lip 14, 2006 11:04 pm
autor: ziuzio
W sumie nie widziałem różnicy ani w wałku pośrednim ani w tym trybku między 1.4 a 1.3T. Jeśli jednak są inne to wymieniasz je tylko w komplecie:).
: pt lip 14, 2006 11:20 pm
autor: ZibiUT
Jak wróce z Chorwacji i bedzie jeszcze chwila i siły to zdejme miskę i podmienię
: wt sie 01, 2006 11:23 pm
autor: ZibiUT
No i dziś zmieniłem pompe.
Pasowała bez problemu ale po rozebraniu samej pompy okazało się ze pompa w 1,3T ma wieksze zęby a co za tym idzie jest ich mniej niż pompa w 1,4 n/a. Nie liczyłem jaka jest różnica ale jest. Po odpaleniu niestety cisnienie nadal jest niskie.
Jutro moze bede miał mechaniczny wskaźnik ciśnienia to zweryfikuję wskazania tego w desce.