Strona 1 z 1

Jak wyciągnąć wał itp - rozbiórka bloku

: wt cze 27, 2006 12:31 pm
autor: Lui
jak wyciągnąć wał?

trza odkręcić podpory - wiadomo

sprzęgło - jak odkręcić ?? nic chcę żeby jakaś sprężynka, blaszka czy cokolwiek innego wyskoczyło a ja nie będę wiedział gdzie to było :P


a co odkręcić z drugiej srony ??


inna sprawa mam piekielny problem z wyjęciem alternatora, on jest mocowany na taką jedną długą śrubę (m10 chyba) ?? jak tak to ona nie wychodzi, altek się wogole nie obraca, a jest problem taki żeby odkręcić to mocowanie półośki.... a altek się nawet nie obraca :?

: wt cze 27, 2006 3:00 pm
autor: Lui
sprzęgło zdjęte, nic nie wypadło :P

a koło zamochowe jak odkręcić ?? śruby są normalne - prawy gwint?
trzeba je porządnie obstukać przed okręceniem ??

inna sprawa jak zablokować wał żeby się nie kręcił, mozna np. tak żeby wsadzić młotek, czy jakiś klocek, cokolwiek, pomiędzy przeciwwagę na wale i blok ??

: wt cze 27, 2006 3:36 pm
autor: ZibiUT
Zablokowanie drewienkiem chyba bedzie oki.
Śrubki sa normalne
Potem podpory i korbowody.
Popatrz od której strony podpory są z nacieciami.
Jak bedziesz robił szlif lub tulejowanie to uważaj na natryski na denko bo mogą CI je uszkodzić. Mi je przytarli i pozatylaki otwory i musiałem je powyjmować i czyścić. Aby je wyjać najlepiej wyjać panewki a potem od strony cylindra jakimś twardym drewienkiem lub czymś ?? wybić je i dopiero dac do zroienia blok.

: wt cze 27, 2006 5:10 pm
autor: Lui
koło zamachowe odkręcone, teraz mam problem z kołem pasowym...

: wt cze 27, 2006 7:26 pm
autor: jugo500
ja jakoś przesunołem alternator w dół i odkręciłem chyba 3 ścuby m6. . zdiłem z bloku . koła pasowego jeszcze nie szarpałem ale mam problem z kolektorem i turbo , śruby się poprostu wtopiły we flansze i zonk :/

: wt cze 27, 2006 10:13 pm
autor: ZibiUT
Lui pisze:koło zamachowe odkręcone, teraz mam problem z kołem pasowym...
Makretka to 36 i trzeba podobnie to zablokować jak do wału