Strona 1 z 1
16v w Uno Turbo ??
: pn cze 19, 2006 12:04 am
autor: jugo500
No właśnie , czy ktoś z was spotkał sie z takim mykiem ?? swego czasu był artykuł o takim czarnym uno z GB które miało 16 v głowica pochodzenia Pailo wychodziły tam chyba i 1,6 16v i 1,2 16 v ale zobaczcie na uszczelki to raczej nie wykonalne :/

: pn cze 19, 2006 1:13 am
autor: Lui
kurcze no też tego nie widze na podstawie uszczelek...
hmm mam gdzieś ten artykuł na dysku zerkne bo nie pamiętem z czego ta glowica dokladnie była

: wt cze 20, 2006 12:41 am
autor: Lui
słyszał ktoś o Lancia Lunto ?? ponoć główka 16 jest bolt on
a ten artykuł to ponoć ściema i to nie jest blok z uno

: wt cze 20, 2006 9:13 am
autor: jugo500
nawet Google nie zna lanci lunto

kurde chyba nici z tych 16v

: wt cze 20, 2006 11:18 am
autor: rosssssa
A co ze silnikiem 1,2 16V fiatoskim????
Jaką on ma budowe i czy dało by rade go uturbić
Musze się przyznać że widziałem ten silnik na obrazkach i to też mało dokładnie
Pozdro
: wt cze 20, 2006 3:56 pm
autor: jugo500
na centomani jest kilka uturbionych 1,2 . ale wracajmy do tematu

bo obawiam się ,że marnie to wygląda :/
: wt cze 20, 2006 4:39 pm
autor: Lui
polecam stronkę :
http://www.abarthclub.org.za/forum/index.php
przedstawiłem się i po jakimś tygodniu wchodzę i patrzę że widoczne są już działy techniczne, dopiero wczoraj co zerknąłem, ale widze że temat 16v był tam już kilka razy omawiany

: wt cze 20, 2006 6:30 pm
autor: chemmist
jugo500 pisze:na centomani jest kilka uturbionych 1,2 . ale wracajmy do tematu

bo obawiam się ,że marnie to wygląda :/
uturbiane są tylko 8V
: wt cze 20, 2006 6:31 pm
autor: chemmist
rosssssa pisze:A co ze silnikiem 1,2 16V fiatoskim????
Jaką on ma budowe i czy dało by rade go uturbić
Musze się przyznać że widziałem ten silnik na obrazkach i to też mało dokładnie
Pozdro
nie nadaje sie do uturbienia bo ma za cienkie tłoki z tego co pamiętam i bardzo krótki żywot mają te silniki pod T
: wt cze 20, 2006 7:56 pm
autor: ziuzio
Niestety żadna głowica 16V z rodziny Fiata nie pasuje na blok UTa. Silniki 1.2 i 1.4 16V to nowsza generacja silników pod nazwą FIRE, zupełnie inna w budowie od klasycznych sohc'ów 8V.
Jedynie silnik 1.6 16V jest rozwinięciem klasycznego sohc'a 8V - blok, wał i ogólna konstrukcja(tzn. rozstaw śrub skrzynia-silnik) są identyczne w tych silnikach, jedynie różni się rozstaw śrub głowicy

i kilka drobniejszych rzeczy w budowie rozrządu z powodu, że silnik ma już dwa wałki rozrządu(np. łapa silnik-buda jest inaczej rozwiązana niż w 8V).
: wt cze 20, 2006 8:40 pm
autor: jugo500