Strona 1 z 2

Wkręca się tylko do 4 tys...

: śr kwie 12, 2006 12:15 am
autor: bubu_86
Siemanko :!:

Zakupiłem sobie trzy tygodnie temu UT 1,3 '85. Oprócz tego ze samochód nie ma podłogi i ogólnie jest do poprawek mechanicznych tj. lewarek i takie tam to głównym problemem jest to, że bolid kręci się do 4 tys. i nie idzie dalej. Doładowanie dochodzi wtedy mniej więcej do 1/3 wartości i spada. Jeżeli delikatnie dodaję gazu to samochod kręci się dalej pod warunkiem, że nie załapuje turbawka. Samochód jest zagazowany (podobno objawy te przed zagazowaniem nie występowały, ale jak jest na prawdę nie wiem :( ) Furka dymi na niebiesko. Przyśpieszenie do 4 tys jest zajebiste :twisted: . Samochód podczas przyspieszania okrutnie syczy, więc postanowiłem sprawdzić dolot.
Po oględzinach diagnoza jest następująca:

-) odma zalana olejem - olej znajduje się na najniższym kolanku przy IC i na wylocie z turbiny,
-) WG rusza się (to chyba działa),
-) rura wychodząca z silnika za odmą wędrująca w stronę turbiny zawalona "masłem",
-) rura od turbiny do IC okrutnie śmierdzi gazem (LPG),

Na razie to tyle, jak cos więcej znajdę to dopisze.
Zaznaczam, że chciał bym zostawić LPG choć wiem ze w bolidach z turbiną to kibel!
Ma ktoś jakiś pomysł na te objawy :?:

Pozdrawiam BRAĆ UT :!: :!: :!:

: śr kwie 12, 2006 8:14 am
autor: ZibiUT
Czesc

Sprawa ma sie nastepujaco.

Gaz w UT to raczej zly pomysl ale skoro jest to już niech zostanie.
Sa tacy u nas co mają gaz i chyba im to śmiga.

Syczenie jest spowodowane nieszczelnościa w dolocie, która powoduje syczenie na wyższych obrotach.
Najpierw znajdz ta nieszczelnośc a ja podejrzewam że to bedzie gdzieś przy wlocie gazu do układu dolotowego. Sprawdz również wszystkie połączenia gumowe w dolocie i IC bo moze jest dziurawy.

Jak byś miał problemy ze znalezieniem to zapraszam do mnie. Z Żyrardowa masz 35 km moze cos się wykombinuje.

: śr kwie 12, 2006 9:44 am
autor: bubu_86
Przpływomierz jest pokleiony silikonem, więc tam może być nieszczelność. Rura wychodząca z przepływomierza nie wygląda najlepiej, ale nie widać żadnych dziurek. Zaraz bede sprawdzał IC. Jak tylko sprawdze to napisze co i jak.

Dzięki za zaoferowaną pomoc. Jak nie dam sobie rady to spewnością wpadne do Ciebie.

: śr kwie 12, 2006 11:10 am
autor: Lui
Posprawdzaj przedewszystkim tam gdzie są zakręcane obejmy, bo stare gumy lubią pękać właśnie przy obejmach, ja tak miałem 8)

W przepływce tylko ta klapka klejona sylikonem?? Jak tak to pewnie ktoś regulował naciąg sprężyny.... i może tam coś spier***ił i klapka jest max otwarta już przy 4tyś :roll:

: śr kwie 12, 2006 11:30 am
autor: bubu_86
Sklejona jest plastikowa klapka i dostawiony wtrysk gazu. Co do gum to gdzie moge dostać nowe i ile to kosztuje??

: śr kwie 12, 2006 11:40 am
autor: marcin77
bubu_86 pisze:Sklejona jest plastikowa klapka i dostawiony wtrysk gazu. Co do gum to gdzie moge dostać nowe i ile to kosztuje??
może był już strzał z LPG i dlatego poklejony :?:

: śr kwie 12, 2006 11:43 am
autor: ZibiUT
Gumy mam ja i mogę CI za rozsądne pieniążki sprzedać a nawet jak przyjedziesz to Ci wymienię.

: śr kwie 12, 2006 1:23 pm
autor: bubu_86
Dzięki
Jak okaże sie że to wina gum to na pewno podbije do Ciebie. Od razu oblookam Twojego bolida :lol:

Re: Wkręca się tylko do 4 tys...

: czw kwie 13, 2006 12:29 am
autor: rosssssa
bubu_86 pisze:-) odma zalana olejem - olej znajduje się na najniższym kolanku przy IC i na wylocie z turbiny,
Co do tego to będę wiedział za jakieś dwa tygodnie. Bo musze rozebrać silnik który wydmuchiwał olej przez odme. Nie wiem dlaczego. I musze to dogłębnie sprawdzić :wink:

: czw kwie 13, 2006 7:57 am
autor: bubu_86
Tak do końca to nie wiadomo co wali ten olej. Być może że to turbina.

: czw kwie 13, 2006 3:45 pm
autor: rosssssa
bubu_86 pisze:Tak do końca to nie wiadomo co wali ten olej. Być może że to turbina.
Zdejmij rure która idzie do turbiny od przepływki i zobacz czy tam jest olej.
Jak jest to znaczy się że silnik kaput.
Jak nie to turbina

: czw kwie 13, 2006 6:23 pm
autor: bubu_86
Zibi122 miał rację - IC ma potężną dziurke :cry:
Niedawno czyściłem odmę, teraz lookam i znowu jest olej na kolanku przy IC, a miedzy przepływką i turbiną jest osad oleju na rurach. Nie leje sie, ale widać ze ścianki są tłuste.
Tak wogole to mozna IC zastąpić zwykłą rurą?? Nie mowie na stałe, tylko na kilka dni, tak zebym kupil sobie drugi :?:

: czw kwie 13, 2006 6:58 pm
autor: Lui
jakby co to mam stary IC z uno, mogę sprzedać, jak nie znajdziesz lepszego to daj znać 8)

: pt kwie 14, 2006 2:23 am
autor: bubu_86
Czy jest mozliwe zeby to nie tylko IC powodował takie objawy (rury oblookałem i nic niepokojącego nie było)??
Czy mozna skleic IC poxiliną??

: pt kwie 14, 2006 8:30 am
autor: ZibiUT
Klejony IC na długo nie starczy. Kup dobry bo ta poksylina i tak zaraz odleci.