Strona 1 z 1
Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
: pt kwie 15, 2016 8:23 pm
autor: wieslawdriver
Witam ! Mam pytanie do kolegów , jak są liczone cylindry w silniku PGT, od koła zamachowego czy od rozrządu . Ma to jakieś znaczenie przy podłączeniu przewodów wysokiego napięcia ?
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
: sob kwie 16, 2016 7:57 am
autor: Szefo444
Od rozrządu na głowicy jest napisane jak idą kolejno zapłony a na cewce pod tą plastikowa osłonka jest napisane który wtyk to który cylinder.
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
: sob kwie 16, 2016 8:25 pm
autor: wieslawdriver
To już wiem, ale który cylinder jest pierwszy ? Ten od koła zamachowego czy ten od rozrządu ? Chodzi o dokładne wskazanie , ten jest numer jeden. Więc który koledzy ? , (bo to jest sekret dlaczego te auta nie chodzą tak jak powinny)
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
: sob kwie 16, 2016 9:59 pm
autor: punto 1.6
1 cylinder masz od strony rozrządu.
Co masz na myśli pisząc ze te auta nie chodzą tak jak powinny ?
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
: ndz kwie 17, 2016 4:50 pm
autor: wieslawdriver
I to jest błąd. Spróbuj odwrotnie a zobaczysz różnicę. W zapalaniu, wchodzeniu na obroty i w zbieraniu się silnika.
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
: ndz kwie 17, 2016 5:43 pm
autor: punto 1.6
Ale to musisz wiedzieć ze iskra jest w tym samym momencie na 1 i 4 cylindrze. I tu sobie można mieszać kablami do woli różnicy zadniej nie będzie (nie powinno być) .
To samo tyczy się cylindra 2 i 3 tez sobie możesz przekładać kable pomiędzy nimi i nie odczujesz różnicy .
Wystarczy rzucik okiem na schemat instalacji aby wiedzieć jak to działa w PGT. Pozdrawiam
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
: pn kwie 18, 2016 2:18 am
autor: wieslawdriver
Zgadza się kolego ,ale tylko teoretycznie. Wiadomo że, to jest cewka dwu iskrowa i pierwsza iskra przy sprężaniu ma najwięcej energii i że powstaje jednocześnie druga iskra wtórna która ma znikomą energię i pojawia się w fazie wydechu. Ale pytanie dlaczego w Manualu Pgt przy ustawieniu rozrządu jest info że tłok czwartego cylindra ustawić w gmp liczone od koła zamachowego. A jak Twój PGT pracuje na tej wtórnej iskrze to będzie dobrze ? Jesteś pewien że tak nie jest ?
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
: pn kwie 18, 2016 9:36 am
autor: punto 1.6
Testowałem tak i siak różnicy w moim przypadku nie odczułem żadnej

.
Podłącz sobie tak żeby było dobrze

. Jeżeli u ciebie jest poprawa to nie ma co się zastanawiać 8) .
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
: pn kwie 18, 2016 10:15 am
autor: wieslawdriver
U mnie nastąpiła znaczna poprawa jak założyłem kable w kolejności cylindrów od koła zamachowego. Zapala tak jak powinien na zimnym jak i na ciepłym silniku ,odczuwalny przyrost mocy. Jak miałem kable od rozrządu to były zapłony w tłumik przy zmianach biegów ciężko palił na zimnym itd.
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
: pn kwie 18, 2016 10:59 am
autor: punto 1.6
No widzisz ja mam w kolejności od rozrządu, i zimny pali od strzała cieplny tez a walenia w rurę nigdy nie miałem

.
Mocy tez nie brakuje

.
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
: pn kwie 18, 2016 1:06 pm
autor: wieslawdriver
Wyczytałem gdzieś że iskra pierwotna powstaje w warunkach większego ciśnienia i ma ona ok.70 % całej energii obu , wtórna tam gdzie to ciśnienie jest mniejsze czyli na wydechu i ma mniejszą wartość energetyczną. Więc teoretycznie powinno być obojętne z której strony są liczone cylindry chyba że ma to jeszcze jakiś związek z wtryskiem paliwa.
Re: Kolejność cylindrów w silniku 1372 cc Punto GT
: pn kwie 18, 2016 7:22 pm
autor: goofer007
wieslawdriver pisze:Więc teoretycznie powinno być obojętne z której strony są liczone cylindry chyba że ma to jeszcze jakiś związek z wtryskiem paliwa.
Otóż to
Sprawdź sobie jeszcze czujnik wałka czy dobrze ustawiony.