Strona 1 z 1
TD04 16t w 1.6 8v ?
: wt gru 29, 2015 1:16 am
autor: punto 1.6
Panowie czy takie turbo zabangla w 1.6 8v

, a w przyszłości wleciało by do 1.6 16v.
Z mapy takie coś mi wyszło jeżeli dobrze to liczę
strona gorąca to raczej 8 cm2 = 0.57 A/R , jeżeli by to była wersja HL to czy jest szansa ze to wstanie tak jak zaznaczone na mapie

.

Re: TD04 16t w 1.6 8v ?
: wt gru 29, 2015 8:25 am
autor: ZibiUT
Będzie fajnie działać, możesz wkładać.
Re: TD04 16t w 1.6 8v ?
: wt gru 29, 2015 6:45 pm
autor: punto 1.6
Ok kompresor mam

. Teraz co ze stroną gorącą
Wersja H bądź HL z A/R powiedzmy 0,57 nie będzie zbyt wąskim gardłem

. Aktualnie mam A/R 0,67 i tragedii nie ma , koło turbiny ma średnice 52,3mm na 42,7mm i 9 łopat (gt22).
A takie są średnice wydechowych kół turbiny w TD04 a i mają 12 łopat
TD04 = 47.0mm in, 40.0mm ex ------ ten jest taki sam jak w GT20s czyli za mały do 1.6 bo straszne zatyka
TD04L = 47.0mm in, 41.3mm ex
TD04H = 52.0mm in, 44.2mm ex
TD04HL = 52.0mm in, 45.6mm ex
Re: TD04 16t w 1.6 8v ?
: wt gru 29, 2015 9:48 pm
autor: turbomaniak
Jak dla mnie bez sensu zmieniac na td 04hl .57 bo ona bardziej zapcha Ci wydech niz 9 lopatkowy garrett .67, chyba ze chcesz miec wczesniej wstajaca turbine
Re: TD04 16t w 1.6 8v ?
: wt gru 29, 2015 11:38 pm
autor: punto 1.6
No wiesz trzeba jakiś kompromis znaleźć

, Setup jaki mam teraz jest ok ale brakuje w nim jakiegoś lepszego walka rozrządu bo ten z 1.6 powyższej 6k umiera.
Druga sprawa ze dla 1.6 kompresor z gt20 jest trochę mały, bo wychodzi na sprawność 70% i praktycznie końcowe mapy.
mowa o doladowaniu 1,4b .
Mozna by było wstawić większe kolo kompresji ale co by z tego wyszło :niewiem: .
A TD04 to będę chcial ją później upchnąć w 1.6 16v ,Można tez poszukać z żeliwem 9 cm2 = 0.65 A/R .
i powinno być ok może nawet szybciej wstanie jak obecna ze względu na te 12 łopat.
Re: TD04 16t w 1.6 8v ?
: śr gru 30, 2015 9:26 am
autor: turbomaniak
Jak sam zauwazyles, walek jest restrykcja a nie turbo, wiec od niego zacznij. A odnosnie kompresora w gt masz kolo 41.5/56mm a 16t 43.5/56mm wiec roznica nie jest duza. Tak na szybko spojrzalem jeszcze na mape kompresora gt to przy takim wyliczeniu jak zrobiles to powinienes miec jakies 250KM, a tyle nie masz

Wiec nie turbo jest problemem

Re: TD04 16t w 1.6 8v ?
: śr gru 30, 2015 10:36 am
autor: punto 1.6
Ale nawet z lepszym walkiem przy 7rpm silnik potrzebuje 28lb/min przy 1.4b , A już nie mowie o 16v bo tam to zapotrzebowanie przy 7k jest na poziomie 30lb/min .
Dlatego szukam czegoś co ogarnie i 8v i w przyszłości 16v
Średnica kol kompresji jest bardzo podobna ,to dlaczego 16t jest w stanie dać więcej powietrza

.
Podejrzewam ze za tym fantem stoi wysokość końcówek łopat (trim), Czy ta cześć łopat nie odpowiada bezpośrednio za wydajność kompresora

.

Re: TD04 16t w 1.6 8v ?
: śr gru 30, 2015 12:14 pm
autor: turbomaniak
Zrozum to ze nie ma sensu teraz zmieniac turbo bo nie masz przeplywu takiego o jakim piszesz, najpierw walek. Jak nie bedzie wstanie utrzymac zadanego doladowania to wtedy mozesz myslec o innej

Re: TD04 16t w 1.6 8v ?
: śr gru 30, 2015 1:31 pm
autor: punto 1.6
Nie wiem czy dobrze łapie ale chodzi o to ze, np mi wychodzi zapotrzebowanie 28lb/min ale jako ze seryjna głowica ma powiedzmy małe porty do tego dochodzi slaby wałek, i tak naprawdę maksymalny przepływ jest nie 28 jak liczę tylko powiedzmy 24lb

. Dopiero po zmianę walka i zrobienia portingu przepływ wzrośnie i dzięki temu będzie więcej mocy, tak to mniej więcej działa czy się mylę

.
czyli licząc EV 85% powyżej powiedzmy 6k dla seryjnego walka przepływ spada

i stąd spadek mocy

.
To w takim razie czy 20s będzie w stanie nadmuchać w 16v 280km + .
Re: TD04 16t w 1.6 8v ?
: śr gru 30, 2015 2:23 pm
autor: turbomaniak
Przeplyw w twoim przypadku spada od 4.5 tys, niuton powinien byc plaski a moc ma rosnac. Czy bedzie z niej 280KM w 16v, trudno powiedziec, bo to jednak jako calosc jest calkiem inna turbina. Jezeli nie nadmucha to wieksze kolko zalatwi sprawe, a zeliwo bedzie mniejsza restrykcja niz td04
Nie wiem czy dobrze łapie ale chodzi o to ze, np mi wychodzi zapotrzebowanie 28lb/min ale jako ze seryjna głowica ma powiedzmy małe porty do tego dochodzi slaby wałek, i tak naprawdę maksymalny przepływ jest nie 28 jak liczę tylko powiedzmy 24lb

. Dopiero po zmianę walka i zrobienia portingu przepływ wzrośnie i dzięki temu będzie więcej mocy, tak to mniej więcej działa czy się mylę

.
Nie mylisz sie
Re: TD04 16t w 1.6 8v ?
: śr gru 30, 2015 4:38 pm
autor: punto 1.6
Hmm ale zabiłeś mi teraz klina nie będę spał całą noc :wpysk: , Dobrze prawisz wszystko zaczyna mi się łączyć w sensowna całość, bo przedtem miałem pewne braki wiedzy na ten temat

.
Faktem jest ze 9 łopat kola turbiny to mniejsza restrykcja . A w 16v mogę tylko czerpać z tego faktu korzyści .
Nie bez powodu użytkownicy td04 zmieniają tez na 9
Pisząc ze przepływ spada powyżej 4,5k wyciągasz z fotki z dyno DET3 z linii niutona

.
Kurna co ja bym zrobił bez pomocy :niewiem: . Była by to dlamnie czarna magia

a tak idę do przodu Podziękował :uklon: .
Mam jeszcze pytanko czy wałek z Gt coś by polepszył względem tego z 1.6

Re: TD04 16t w 1.6 8v ?
: śr gru 30, 2015 5:46 pm
autor: turbomaniak
Szkoda zachodu z walkiem z pgt, rewar i jazda, wtedy zobaczysz co potrafi dobry walek

Re: TD04 16t w 1.6 8v ?
: śr gru 30, 2015 6:36 pm
autor: punto 1.6
Wierze na słowo ze na takim walku z rewaru to był by ogień

.
Tylko ta cena tysiaka za wałek

, mało to to nie jest

. I jednak strach o tłoki pasowało by od razu wrzucić coś mocniejszego i można szaleć.
Moze kiedy ulepie sohc na mocnych tłokach i dobrym walku

.
Jeszcze raz dzięki
