Strona 1 z 3

SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT

: sob kwie 25, 2015 10:21 am
autor: MARTENZ555
Witam.
Przymierzam się do zrobienia SWAPa w moim samochodzie.
Chcę kupić silnik od PGT, zastanawia mnie tylko jedna rzecz.
Kolektor wydechowy w tym silniku jest z tyłu bloku czy z przodu ?
Jeżeli może ktoś z was podać mi wymiary komory silnika z PGT?
i zastanawia mnie jeszcze jeden wymiar a dokładnie jaka jest odległość między pokrywą zaworów a podszybiem?
Z góry dziękuje za szybką odpowiedź.

Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT

: wt kwie 28, 2015 9:33 am
autor: ZibiUT
hej
w czym chcesz robić tego swapa?
wszystkie silniki 1,3T, 1,4T niezależnie czy w punto czy w uno mają kolektor ssacy i wydechowy z tyłu.

Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT

: pt maja 01, 2015 8:53 pm
autor: MARTENZ555
A wracając do tematu to tak: byłem zobaczyłem kupiłem- w skrócie.
Byłem po PGT w Myślenicach za Krakowem. Myślałem że jadę po niego do osoby prywatnej, kiedy zajechałem na miejce nie byłem w stanie ogarnąć tego że koleś ma na podwórku stado ok 5000 koni mechanicznych.
Sprzedawca miał generalnie same Japończyki na warsztacie wymienię kilka z nich -R32, R35, RX8, EVO5, 200 SX, E38 - wszystkie maszyny zrobione pod drift.

Zobaczyłem PGT po którego przyjechałem, nie był on na chodzie- wiedziałem o tym- jednak bardziej mnie interesowało jego serce czyli silnik. no niestety tu pod względem wizualnym masakra Kuny lub Szczury co nieco zjadły. Generalnie przewody od Podciśnień zostały zjedzone a te co zostały nie wiadomo gdzie podłączyć. wiązek elektrycznych nie sprawdzałem, ale było widać że gdzieniegdzie zostały nadgryzione.

Kupiłem auto za 2800 a całkowity koszt inwestycji wyglądał tak:
Laweta- 1000zł kaucji plus 250 zł doba za wynajęcie- ten Sprinter rozsypywał się w czasie jazdy. (bez komentarza)
Paliwo do lawety 250zł
razem nie licząc kaucji wychodzi pojazd za 3300, a przecież muszę w niego co nieco włożyć.

jutro jak nie zapomnę wpiszę listę modów tego PGT- generalnie w tym zestawieniu bez strojenia ma ok 180 kucy.

Panowie potrzebuje schematów wiązki silnika i przewodów podciśnienia do turbiny :( możecie pomóc?

Read more: http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/ ... z3YuktWX2P" target="_blank

Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT

: pn maja 04, 2015 4:50 am
autor: MARTENZ555
Witam kolegów.
Wiem miałem dać listę modów jakie są zrobione w tym pojeździe. Ale niestety czeka mnie duża liczba godzin pracy nad tym silnikiem.
Miało być prosto a zapowiada się że będzie ciężko z tym tematem.
Przyznam się bez bicia że będę potrzebował waszej pomocy w ustaleniu czemu silnik działa tak a nie inaczej.
Żeby było śmiesznie okazuje się że pojazd zakupiłem od człowieka z forum o nicku gerg. po czym poznałem po opisie wsadzenia IC do tego PGT.
Jak kupowałem to PGT mówił że wszystko działa tylko że kuny czy szczury zjadły mu przewody pod ciśnień albo wiązkę po nadgryzały.
czytając jego posty na tym forum, wynika że pojazd miał już wcześniej problemy. co do remontu silnika to racja miał on miejsce, w dokumentach znalazłem rachunek za części do tego silnika.

Mam już pierwsze pytanie, jakim programem łączycie się ze swoimi PGT na diagnostyce? bo od tego zacznę swoje boje z tym silnikiem. muszę ustalić co jest tak na prawdę przyczyną że "pojazd palił chodził ze dwie godziny, potem go zgasiłem znów odpaliłem, działał a za dwa dni nie trzymał wolnych obrotów"

Panowie pomóżcie.

Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT

: pn maja 04, 2015 9:03 am
autor: dzikidaniel
Autodiagnoza (poszukaj na forum jak z niej korzystać) a jak masz to eurscan + visa.

Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT

: pn maja 04, 2015 10:45 am
autor: turbomaniak
Na poczatek spraw sobie sprawna przeplywke, ta ktora jest tam zalozona nie jest od gt, ta ktora lezala z tylu w samochodzie jest od gt ale nie wiadomo czy sprawna. Jaka pompe paliwa zalozyles? A widziales to, bo piszesz ze od gerga kupiles?! http://www.unoturbo.pl/viewtopic.php?f=6&t=6157" target="_blank" target="_blank

Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT

: wt maja 05, 2015 5:27 am
autor: MARTENZ555
Jak czytałem opis samochodu gerga to pasowało jak ulał do tego pojazdu. teraz turbomaniak pokazał mi ogłoszenie to samo co było na OLX. A z tego co widzę to Turbomaniak zna ten samochód i wie co gdzie leży :)

Wczoraj był pierwszy dzień zabawy z PGT. Komora silnika została oczyszczona z resztek przewodów podciśnienia. Filtr powietrza powiedział PAPA bo mi się nie podobał. Nowa pompa paliwa o podniesionej skuteczności została wczoraj włożona w koszyczek. Miała pójść do baku, poszła ale niestety okazało się że w zbiorniku pływa bliżej nie określona substancja. Po pobraniu próbki z baku, okazuje się że to może nie być benzyna. tylko jakaś mieszanka ropopochodna. Przez to prawdopodobnie Filtr Paliwa jest zapchany, bo paliwo nie cieknie z przewodów paliwowych, tylko kapie tą mazią. czyli dodatkowy koszt mi doszedł filtra paliwa. -20 zł. Na końcu kolega mój Darek zrobił autodiagnozę wyszedł błąd pierwszego wtryskiwacza. czyli dziś będzie najpierw sprawdzana wiązka od wtryskiwaczy, następnie demontaż wtrysków i ich umycie.

Do Autka zostało już zamówione:
- Przepławka nowa
- 6m węży do podciśnień.

Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT

: wt maja 05, 2015 9:10 am
autor: turbomaniak
Jezeli zamowiles zamiennik przeplywki a nie ori boscha to mozesz ja odrazu wywalic bo nie bedzie dzialac poprawnie. Auto bylem ogladac ze znajomym dlatego cos tam widzialem.

Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT

: wt maja 05, 2015 12:35 pm
autor: Pocieszny
turbomaniak pisze:Jezeli zamowiles zamiennik przeplywki a nie ori boscha to mozesz ja odrazu wywalic bo nie bedzie dzialac poprawnie. Auto bylem ogladac ze znajomym dlatego cos tam widzialem.

Podpisuje się pod tym, poszukaj ori używki ;)
Sprawnej oczywiście :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT

: wt maja 05, 2015 8:50 pm
autor: goofer007
MARTENZ555 pisze:- Przepławka nowa
+1
Nie sprawdzaj tego co piszemy, tylko zwróć to puki możesz, jedyna opcja* przepływki do tego auta to Bosch i kwota czterocyfrowa za nową (regenerowaną), ewentualnie okolice 150zł za używkę.
Jakakolwiek inna 'nowa' od razu nadaje się na śmietnik.

*Pomijam opcję grzebania w ECU i adaptacji innego typu przepływomierza.

Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT

: wt maja 05, 2015 10:08 pm
autor: MARTENZ555
Panowie serio? ja dopiero co ją dziś dostałem. To może z innej beczki, jak udowodnić sprzedającemu że urządzenie to nie działa prawidłowo?? można się podeprzeć jakąś tabelą parametrów albo opornością?

Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT

: wt maja 05, 2015 11:11 pm
autor: turbomaniak
Niestety serio, jesli jej nie montowales to poprostu ja oddaj

Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT

: śr maja 06, 2015 10:18 am
autor: MARTENZ555
Dobra namówiliście mnie, przepływka wraca do sprzedawcy. natomiast cały ranek szukam informacji o nr seryjnych przepływki bosha. Dwa dni temu natrafiłem na temat na forum odnośnie tych przepływek, a dziś nie mogę go znaleźć w żadnym dziale. Może ktoś wie jak znaleźć ten temat jeszcze raz??

Używałem funkcji szukaj :) i nie znalazło tego tematu.

Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT

: śr maja 06, 2015 10:28 am
autor: turbomaniak

Re: SWAP. 1,4 wolnossące na 1,4 z PGT

: śr maja 06, 2015 4:47 pm
autor: goofer007
Na alledrogo jest używka za 80zł z jakąś tam gwarancją rozruchową.