Strona 1 z 2

Remont generalny.

: sob mar 25, 2006 8:31 pm
autor: rosssssa
Z moich obliczeń spostrzeżeń i całej tej sytuacji wywnioskowałem że silnik wymaga remonu :?
Chce to robić sam o ile dam rade. Jak nie to kogoś ściągne do pomocy.
Teraz pytanie do wszystkich :D
Co należy wymienić w silniku żeby już go więcej nie rozbierać :wink:
Napewno:
- Uszczelke pod głowicą + planowanie głowicy
- pierścienie
- panewki
- uszczelniacze (tylko jakie :?: )
-Czy robić głowice :?:
- Ile mniej więcej na to potrzeba???? Bo nie wiem ile mam uzbierać :wink:

Co jeszcze i czy ktoś zna poszczegulne ceny tych rzeczy do silnika 1,4T Punto. Jak można prosić o rady czy w ogóle się samemu za to zabierać czy lepiej oddać komuś????
I czy w ogóle ktoś już wyciągał cały silnik z GT, albo chociaż z UT. Czy duży jest z tym problem????

Chce też zrobić silnik żeby wyglądał jakoś ładnie na zewnątrz :wink: tzn. pomalować pokrywe zaworów i kolektor ssąc. Tylko czym to malować. Bo przecież troszke się to grzeje.

Z góry dziękuje za wszystkie rady i pomysły

Re: Remont generalny.

: sob mar 25, 2006 9:26 pm
autor: ziuzio
rosssssa pisze:Z moich obliczeń spostrzeżeń i całej tej sytuacji wywnioskowałem że silnik wymaga remonu :?
Chce to robić sam o ile dam rade. Jak nie to kogoś ściągne do pomocy.
Teraz pytanie do wszystkich :D
Co należy wymienić w silniku żeby już go więcej nie rozbierać :wink:
Napewno:
- Uszczelke pod głowicą + planowanie głowicy
- pierścienie
- panewki
- uszczelniacze (tylko jakie :?: )
-Czy robić głowice :?:
- Ile mniej więcej na to potrzeba???? Bo nie wiem ile mam uzbierać :wink:

Co jeszcze i czy ktoś zna poszczegulne ceny tych rzeczy do silnika 1,4T Punto. Jak można prosić o rady czy w ogóle się samemu za to zabierać czy lepiej oddać komuś????
I czy w ogóle ktoś już wyciągał cały silnik z GT, albo chociaż z UT. Czy duży jest z tym problem????

Chce też zrobić silnik żeby wyglądał jakoś ładnie na zewnątrz :wink: tzn. pomalować pokrywe zaworów i kolektor ssąc. Tylko czym to malować. Bo przecież troszke się to grzeje.

Z góry dziękuje za wszystkie rady i pomysły
Same pierścienie mogą nie pomóc, jeżeli będziesz miał duże luzy tłok-cylinder lub tłoki nie trzymają już wymiarów. Wtedy musisz kupić nowe tłoki - komplet z pierścieniami i sworzniami to ~ 1000zł.
Podobnie same panewki też mogą być zbędne, gdy na wale będą rysy bądź czopy się zowalizowały - wtedy będzie potrzebny szlif wału i panewki na odpowiedni szlif:). Panewki główne i korbowe to ok. 150zł oraz szlif ~130zł.
Zrobienie głowicy jeżeli zawory i prowadnice są ok(tzn. przylgnie i uszczelniacze oraz planowanie) to ~250zł, jeżeli trzeba je wymieniać to zawory kosztują średnio 160zł, zaś prowadnice ~100zł.

Malowanie elementów o których mówisz tylko proszkowe - inne typy lakierów tracą po jakimś czasie swój kolor, matowieją i w końcu pękają i łuszczą się.

Jeżeli masz trochę czasu, dobre narzędzia, garaż i fachową literaturę odnośnie GT to możesz zrobić to sam; w innym wypadku szukaj dokładnie zaufanego mechanika, bo niewielu zrobi to z odpowiednią dbałością.

No i oczywiście do sumy cen dolicz takie pierdółki jak uszczelki, płyny, oleje, regulację luzów zaworowych(płytki też kosztują), różne opaski i węże(na pewno znajdą się takowe spękane i wygrzane kwalifikujące się tylko do wymiany), być może i nowe sprzęgło jeżeli stare będzie już zużyte, rolki/łożyska, paski, itp... - po to żeby nie robić czegoś znowu zaraz, a było niedawno na wierzchu...

No i pytanie kluczowe: masz pewność że to silnik umarł - sprawdzałeś kompresję??

: ndz mar 26, 2006 9:26 am
autor: rosssssa
Ja mam dwa silniki ;)
Więc jak en umarł to zrobie sobie tamten drugi, a na razie będę jeździł na tym co mam. Później tylko przerzuce.
Sprawdze jeszcze kompresje i kilka pierduł, a później i tak wezme się za remont. Żeby mieć z tym spokuj i móc myśle o czymś dalej :twisted: :twisted:

A ile kosztowało by same zrobiebnie silnika, jakkbym go przywiózł komuś????

: ndz mar 26, 2006 10:16 am
autor: ziuzio
rosssssa pisze:Ja mam dwa silniki ;)
Więc jak en umarł to zrobie sobie tamten drugi, a na razie będę jeździł na tym co mam. Później tylko przerzuce.
Sprawdze jeszcze kompresje i kilka pierduł, a później i tak wezme się za remont. Żeby mieć z tym spokuj i móc myśle o czymś dalej :twisted: :twisted:

A ile kosztowało by same zrobiebnie silnika, jakkbym go przywiózł komuś????
To można stwierdzić dopiero po rozebraniu, ale pełny remont na seryjnych gratach można zaokrąglić do 5kpln, a jakieś bajery typu kute korby, tłoki, wyważanie, polerki podwyższają tę cenę:).

: ndz mar 26, 2006 9:12 pm
autor: McBanan
Ceny nie sa jakos specjalnie wygorowane. Sa problemy z dostaniem solidnych uszczelek pod kolektor wydechowy i turbo, dlatego wyslalem je do dorobienia do Krakowa wiec ceny jeszcze nieznam.
-uszczelka pod glowice elring - 55pln
-uszczelniacze elring 10-20pln
-pasek rozrzadu gates - 30pln
-rolka napinajaca rozrzad skf - 40pln
Reszta u mnie jest ok ale jak juz robilem uszczelki na ssacy, kolektor i turbo to i reszte wymienilem.
Jak bede znal ceny dorobienia tych uszczelek to podam, wiem ze sa solidne bo sporo wytrzymaly ale srednica wydechu byla za mala i je niestety wydmuchalo :evil:

: ndz mar 26, 2006 9:43 pm
autor: ziuzio
McBanan pisze: -uszczelka pod glowice elring - 55pln
Gdzie dostałeś taką uszczelkę za taką cenę :shock: ??

: ndz mar 26, 2006 9:58 pm
autor: McBanan
FOTA S.A w Kielcach po znizkach oczywicie :D jakby ktos potrzebowal prosze dac znac 8)

: ndz mar 26, 2006 10:23 pm
autor: rosssssa
McBanan pisze:FOTA S.A w Kielcach po znizkach oczywicie :D jakby ktos potrzebowal prosze dac znac 8)
Jak jesteś taki przekonany to prosze o dokładne ceny uszczelek do mojego. Koszty przesyłki i pewnie w ciągu dwóch tygodni zamawiam 8)
Prosze ceny ze zniżakmi :wink:

: sob kwie 01, 2006 9:17 pm
autor: rosssssa
No i jakoś nie widze zainteresowania, a silnik już rozebarłem :evil:
Czekam na części i składam. Na razie musze pojeździć troszke po warszawce i popytać się tu i tam gdzie dostane dobra rzeczy do mojego motorku.

A tak w ogóle to opłaca się zakładać grubszą uszczelke pod głowice :?: :?:

: ndz kwie 02, 2006 6:58 pm
autor: McBanan
Sorry rosssssa ale dopadlem chwilowo prace poza Kielcami i nawet niemialem jak wejsc na net a co dopiero mowic o odwiedzeniu FOTY :(

: pn kwie 03, 2006 6:57 am
autor: rosssssa
McBanan pisze:Sorry rosssssa ale dopadlem chwilowo prace poza Kielcami i nawet niemialem jak wejsc na net a co dopiero mowic o odwiedzeniu FOTY :(
W porządku :wink: jak będziesz mógł to przy okazji dowiedz się o te rzeczy, albo napisz mi na forum co i jakiej firmy bo jeśli chodzi o taką niebieską FOTE S.A. to mam coś takiego niedaleko to podjade i się zappytam :wink:

: pn kwie 03, 2006 8:24 am
autor: rosssssa
Jeszcze jedna sprawa.

JAkie luzy powinien mieć pierścienie :?: :?: :?:

: pn kwie 03, 2006 9:22 pm
autor: ziuzio
rosssssa pisze: A tak w ogóle to opłaca się zakładać grubszą uszczelke pod głowice :?: :?:
Nie, silniki T fiata są już wystarczająco odprężone.

Luz na zamku pierścienia do 0.25~0.35mm

: pn kwie 03, 2006 11:44 pm
autor: rosssssa
ziuzio pisze:Luz na zamku pierścienia do 0.25~0.35mm
To jak mam 1,2 to chyba do wymiany :shock: :shock: To dobrze że go rozkręciłem :wink:

: wt kwie 04, 2006 4:29 pm
autor: ziuzio
No to rzeczywiście niezły luzik:), ale niekoniecznie wynikający tylko ze zużycia pierścieni-cylindry też się powiększają;).