Strona 1 z 1
Pozbywanie sie przeplywki, a seryjne wtryski.
: wt mar 07, 2006 3:16 pm
autor: apac
Niebawem w aucie zagosci smt (mam nadzieje

, oraz regulator cisnienia paliwa Weber`a. W niedalekiej przyszlosci wybieram sie na hamownie celem wystrojenia calosci i mam dylemat; pozbyc sie przeplywki czy tez nie...

Juz w tym momencie sa problemy z paliwem, zakladam, ze po podniesieniu cisnienia na listwie uda sie, za pomoca seryjnych wtryskow, odpowiednio dolac auto. Wyrzucajac ten gadzet, zmniejsza sie opory przeplywu powietrza, wiec teoretycznie jeszcze wiecej bedzie sie go dostawalo do silnika - co moze juz uniemozliwoc ustawienie afr na bezpiecznym poziomie

Jesli sie myle, prosze o wyprowadzenie mnie z bledu. Zastanawiam sie, jak bedzie dzialac ten nowy regulator cisnienia paliwa, stary powinien podnosic/obnizac cisnienie o wartosc wystepujaca w kolektorze dolotowym, natomiast juz przy 0,5 bara doladowania mam 4 bary na listwie

- zamiast okolo 3,5 jak teoretycznie powinno byc. Na wolnych trzyma okolo 2,6 (czyli 3 - 0,4) Obawiam sie, ze na weberze bede zmuszony dosc znacznie podniesc cisnienie aby uzyskac podobne wartosci przy doladowaniu (nie mowiac o wyzszych...) Zalezy to tez od jego charakterystyki. Any ideas?
: wt mar 07, 2006 4:22 pm
autor: ziuzio
Przy 1 bar na pewno braknie tych wtryskiwaczy, możliwe że regulator rozwiąże sprawę, ale nie ma pewności;).
Usunięcie przepływki niewiele pogorszy sytuację bo i tak trzeba zrównać sygnały MAPa i przepływki, a po demontażu tego drugiego i tak trzeba będzie skorygować mapę:).
: wt mar 07, 2006 4:42 pm
autor: Lui
bez zmiany turbo na takie które ma większe wejście moim zdaniem wywalanie przyepływki nie jest opłacalne.... chyba że jest lub niedługo będzie większe turbo
: wt mar 07, 2006 4:44 pm
autor: rosssssa
Z tego co wyczytałem to można się pozbyć czegoś takiego jak przepływomierz
Tylko czy to tak łatwo później zestroić na smt????
Pytam bo też chciałem się pozbyć tego ustrojstwa tylko nikt nie chciał tego zrobić.
I jeszcze jedno
Usunięcie przepływki niewiele pogorszy sytuację bo i tak trzeba zrównać sygnały MAPa i przepływki, a po demontażu tego drugiego i tak trzeba będzie skorygować mapę.
to znaczy że tu występuje MAPsensor i przepływka w jednym ????
Chyba za krótko mam taki samochód

:/
: wt mar 07, 2006 4:51 pm
autor: ziuzio
Nie, tylko zamiast seryjnej przepływki coś musi być w zamian, w tym wypadku jest to MAP Sensor, a swoją drogą w UTcie jest MAP, tylko że w Digiplexie i wykorzystuje go on do odczytywania obciążenia(z zadanego schematu obroty<->pod-ciśnienie).
Tu jest prosty przykład jak zrobić konwersję MAF->MAP przy pomocy jakiejkolwiek świnki:). Dużo też zależy od Twojego ECU i typu przepływki;)
: wt mar 07, 2006 5:35 pm
autor: apac
Lui pisze:bez zmiany turbo na takie które ma większe wejście moim zdaniem wywalanie przyepływki nie jest opłacalne.... chyba że jest lub niedługo będzie większe turbo
Biorac pod uwage, ze trzeba kupic np. smt aby bylo to mozliwe - tak, ale zakladajac, ze masz juz elektronike ktora poradzi sobie z tym -> tu sytuacja wyglada juz inaczej. I tak auto bedzie strojone, czy z przeplywka czy bez - koszt chyba bedzie podobny
Dziwne, ze bez mbc AFR w okolicach 5500 obr wynosil 11,26 natomiast po montazu wzrosl do 14,5 (cisnienie bez mbc i z nim takie same - 1 bar, tak mam ustawiony WG, mbc eliminuje jedynie creepa) Pomijam fakt, ze nie udalo mi sie doprosic o wykres AFRu (z zamontowanym mbc) - mial do mnie dotrzec via @. Panowie z pewnej firmy musza jeszcze popracowac nad marketingiem...
PS: raz czytam, ze na te 140-150 KM starcza seria wtryski, kawalek dalej - ze na pewno bedzie malo... juz sam nie wiem. Chyba trzeba bedzie na razie zastosowac budzetowe rozwiazanie i dolozyc jeszcze 1 wtryskiwacz dla swietego spokoju

: wt mar 07, 2006 6:15 pm
autor: ziuzio
apac pisze:
PS: raz czytam, ze na te 140-150 KM starcza seria wtryski, kawalek dalej - ze na pewno bedzie malo... juz sam nie wiem. Chyba trzeba bedzie na razie zastosowac budzetowe rozwiazanie i dolozyc jeszcze 1 wtryskiwacz dla swietego spokoju

Dużo zależy od silnika i jego wewnętrznych modyfikacji - w dobrze przygotowanym silniku będzie to możliwe na seryjnych wtryskiwaczach, gdyż moc taka zostanie osiągnięta przy mniejszym doładowaniu->dzięki modyfikacjom kształtów kanałów, komór spalania, kolektorów uzyskuje się lepsze, efektywniejsze spalanie mieszanki; zaś w totalnej serii ta sama moc będzie wymagała wyższego doładowania=więcej mieszanki do spalenia <-
jedna z przyczyn dlaczego tak się dzieje, są jeszcze inne:).