Strona 1 z 1

PGT napięcie na pierburg kiedy?

: ndz mar 24, 2013 5:04 pm
autor: punto 1.6
Witam , mam pytanie może ktoś sprawdzał i wie , czy przy odpalonym aucie (wolne obroty) pierburg ma zamknąć przepływ pomiędzy turbo a gruszką ?

bo po podłączeniu pierburga nie mam overbostu :? , ciśnienie jest na poziomie 0,8b, i żebym jak cisną więcej nie będzie :?

Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?

: ndz mar 24, 2013 6:46 pm
autor: Szefo444
Odepnij wężyki od pierburga i wsadź sobie mbc prawdopodobnie zaczął Ci szwankować ten zawór który jest wadliwy niestety. Wtedy będziesz mógł manualnie sterować doładowanie i mieć większą kontrolę na nim.
Pozdrawiam

Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?

: ndz mar 24, 2013 7:05 pm
autor: punto 1.6
Pierburga podpiąłem na próbę chciałem zobaczyć czy będzie overbost,

ale nie ma i podejrzewam ze ma to związek, z tym ze powyżej 0,8b odcina paliwo losowo na różne wtryski.

bo sam zaworek pod zasilaczem działa dobrze

Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?

: ndz mar 24, 2013 8:32 pm
autor: Szefo444
Ale co masz zużyta przepływ?? Masz podpięty czujnik stuku do bloku?? Po czym twierdzisz że odcina wtryski??

Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?

: ndz mar 24, 2013 8:56 pm
autor: punto 1.6
Ale co masz zużyta przepływ??
- nie kumam :oops:

stukowy jest przykręcony do bloku, a czasy wtrysku obserwuje na laptopie używając do tego sterownika LPG

Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?

: pn mar 25, 2013 2:23 am
autor: ziuzio
+12V jest na stałe; wtedy kiedy ma pracować zawór na drugim kabelku pojawia się "-", w dużym uproszczeniu:).
Na wolnych obrotach Pierburg jest otwarty między ciśnieniem a WG.
To, że zaworek na aku przymknie przepływ w kierunku ciśnienie-WG nie oznacza wcale, że będzie pracował prawidłowo w momencie sterowania go pwm-em przez seryjny sterownik.
Jeśli turbawka jest w stanie napompować powyżej 1.2 z odpiętym wężykiem od WG, to najlepiej sprawdzić czy pojawia się sterowanie i +12V na kabelkach. Jeśli tak, to zainwestuj w niezniszczalnego MACa zamiast oryginalnego Pierburga; ewentualnie zamontuj MBC i możesz sam się bawić doładowaniem:)

Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?

: pn mar 25, 2013 10:00 am
autor: punto 1.6
ziuzio dzięki o takie info mi chodziło

Ogólnie jest tak ze jeżdżę na MBC ,ale w ramach testu podłączyłem wężyki do pierburga ,

pierburg daje 0,8b max
jak podłącze ciśnienie do WG omijając zaworek to daje 0,5b
a po odłączeniu WG leci ponad 1,2b ,

i wychodzi na to, ze pierburg się za szybko otwiera i nie ma overbostu, i teraz czy to jest spowodowane tym ze jest zepsuty zaworek :? , skoro zamyka przepływ już przy podaniu 6,5v , oczywiście może być tak ze się przecina i ecu nie może go wysterować.


Lub jakiś czujnik podaje blednę pomiary, mapa w kompie wykluczam bo testowałem na 3-ECU i na każdym to samo

co jeszcze jest powiązane z ilością doładowania :?:

przeplywek testowałem z 8 różnych, na jednych się lepiej wkręca na innych gorzej , ale na każdych jest ten sam problem ze pow 0,8b losowo odcina paliwo na ułamki seknd ,co prowadzi do szarpania

Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?

: śr mar 27, 2013 1:56 am
autor: ziuzio
Oryginalny Pierburg ma taką gumkę w środku i w pewnym wieku przy zadanym przez ECU pwmie nie przymyka już przepływu tak jak nówka, dlatego trzeba go zmienić na nowego Pierburga lub porządnego MACa:).
Oczywiście na wszelki wypadek sygnał z ECU trzeba sprawdzić np. na oscyloskopie i porównać z tym co powinno być, bo jest jeszcze opcja uwalonej końcówki mocy sterującej Pierburgiem. Ale jeśli testowałeś 3 inne ECU, to też można to wyeliminować.

Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?

: śr mar 27, 2013 12:48 pm
autor: punto 1.6
Dobra dzięki za wyjaśnienie :popijawa: będę coś myślał nad tym fantem :D .

Planuje być w maju w wawie to może do kogoś podjadę na diagnozę :mrgreen:

Re: PGT napięcie na pierburg kiedy?

: ndz kwie 21, 2013 12:39 am
autor: dziabi3
dokładnie mówiąc pierburg ma 2 gumki na obu końcach dwustronnego tłoczka

jak nie podajesz napięcia to pierburg zamyka 1 króciec a udrażnia 2 a jak podasz napięcie to sytuacja się odwraca , to taki rozdzielacz i jak teraz masz uszkodzoną jakąś gumkę to kicha. one się lubią odklejać a jak źle podłączysz go to już wo gule kicha.

Zbierają one straszny syf w sobie , ja wymywam w ropie zawsze przepłukując go cyklicznie podłączając zasilanie i na koniec testuje szczelność, lecz też będę musiał kupić zamiennik z intercars bo mój już pracuje dziwnie