Strona 1 z 2
składanie silnika
: wt mar 05, 2013 10:31 pm
autor: wolks
Koledzy a wiec moje pgt ma juz nachulane duzo 217 tys. po ostatnim kursie bo jezdze praktycznie co tydzien Szczecin-Berlin i dusze do konca praktycznie, silnik ma dosc znaczy z pod głowicy saczy sie woda przy deptaniu i olej;/ w garazu mam blok z spasowanymi tłokami z audi 1.8T oczywiscie wszystko w maku pytanie jakich firm najlepiej uszczelki śruby panewki jakies mocniejsze? co z głowicą pomodzic? napewno nie wejdą wieksze zawory bo jedna głowice mam z mikro peknieciami miedzy zaworami i wiem ze to standard ze tam sobie pekaja wiec to głupota wieksze gniazda wstawiac... turbo bedzie wieksze moze ktos ma namiary na jakas firme co ma do zakutych silników czesci mocniejsze uszczelki sruby głowicy, panewki pierscienie?
Re: składanie silnika
: wt mar 12, 2013 9:58 pm
autor: wolks
hmm nikt sie nie wypowiada

. z wywiadu w sklepach polskich uszczelki są firm: góra BGA dół AJUSA . pod głowice lepsza jaka mi zaproponowano to firmy REINZ. Śruby PAYEN. Na tym składac? niech ktos podpowie
Re: składanie silnika
: wt mar 12, 2013 10:35 pm
autor: turbomaniak
Pytania ktore zadales w pierwszym poscie sa malo precyzyjne, ile planujesz mocy w tym punciaku?!
Re: składanie silnika
: śr mar 13, 2013 6:28 am
autor: Pocieszny
ja składam cały motor na uszczelkacha Reinz`a

Re: składanie silnika
: czw mar 14, 2013 1:38 am
autor: ziuzio
Uszczelkę pod głowę możesz wrzucić taką:
http://re5pect.pl/category/fiat-punto-silnik-" target="_blank
Reszta uszczelek w zasadzie nie ma znaczenia.
Panewki Glyco lub KS.
Śruby głowicy albo seria Elring/Payen albo gwintuj na M11x1.25/M12 i śruby 12.9 dobrane na długość+pogrubiana podkładka.
Głowicę rozwiercić, na dolocie przy seryjnych zaworach można śmiało strugać na fi32mm, na wydechu fi30mm w zupełności wystarczy, a nie będzie dużo walki żeby spasować z kolektorem wydechowym.
Do kanałów ssących zgraj kolektor ssący i przepustnica min fi50mm.
Re: składanie silnika
: czw mar 14, 2013 10:57 pm
autor: wolks
mysle ze ok 200 skoro tłoki z audi idą porting głowicy trwa wylot i wlot juz rozwiercony

w niemcowni jest osiagalny Erling wiec mysle ze na tych uszczelkach najlepiej złozyć.
Re: składanie silnika
: sob mar 16, 2013 5:18 pm
autor: DeviL
http://img521.imageshack.us/img521/5722/dsc0021cl.jpg" target="_blank <-- jedno włoskie coś będzie na ajusie składane , nie ma lipy z tymi uszczelkami. BGA mało znane w PL ,ale jak się pogrzebie to też widać że dobra firma

Re: składanie silnika
: ndz mar 31, 2013 1:58 pm
autor: wolks
porting głowicy

jeszcze tylko planowanie na szlifierni i wymiana gniazd z prowadnicami na twardsze
Re: składanie silnika
: wt kwie 02, 2013 11:58 pm
autor: wolks
narobiłem sie chyba bezsensu bo zrobiłem głowice z zaworami ssacy 37,5 wydech 31 a pgt ma ssacy 36 wydech 33

nie zwrociłem uwagi bo kupiłem ja na forum i była w gt

Re: składanie silnika
: śr kwie 03, 2013 11:07 am
autor: turbomaniak
To zawiez zeby wstawili wieksze gniazda pod zawory z gt
Re: składanie silnika
: śr kwie 03, 2013 4:18 pm
autor: hz10
a ja mam fajną czapke z zaworami 40mm ssącymi.
Re: składanie silnika
: śr kwie 03, 2013 11:11 pm
autor: wolks
hz10 pisze:a ja mam fajną czapke z zaworami 40mm ssącymi.
pokaz fotki

ja mam drugą ori od pgt i sobie przymierzałem jak wsadzic wydech od pgt ale ciezko to widze

głowiczka tez jest inna ma inne odstepy miedzy szklankami róznica 0.5mm nie wielka ale czemu jest?
Re: składanie silnika
: śr kwie 03, 2013 11:36 pm
autor: hz10
fotki były kiedyś w moim temacie ale szlag je chyba trafił.
Re: składanie silnika
: śr sty 15, 2014 8:49 pm
autor: wolks
Witajcie. Czy moze ktos ma namiary gdzie mozna kupic prowadnice zaworowe najlepiej wzmocnione lub do gazu. bo u mnie na szlifierniach wpieprzaja co maja pod reką

Re: składanie silnika
: czw sty 16, 2014 4:39 am
autor: ziuzio