Strona 1 z 1
Wytrzaskany synchronizator?
: czw lut 16, 2006 6:07 pm
autor: Yannick
UT 1.3 '88
Podczas wrzucania dwójki dość często zgrzyta mi skrzynia (przy dużych obrotach rzadko wrzucę 2 bez zgrzytu), przy wrzucaniu innych biegów również, ale rzadziej. Czasami nie mogę od razu wbić wstecznego, tylko muszę np 1, popuścić sprzęgło i dopiero wsteczny. Zastanawiam się, czy to przez luzy w systemie lewarka czy synchronizatory do wymiany. Skąd wziąć coś takiego i czy dużo babrania z tym jest? Oczywiście ile to kosztuje też się chętnie dowiem......
Pozdro
: czw lut 16, 2006 6:41 pm
autor: spavatch
A nie chodzi przypadkiem o synchronizator...?

: czw lut 16, 2006 8:18 pm
autor: ziuzio
Synchronizator jednego biegu to koszt ok. 50zł, zaś wymiana może być kosztowna jeżeli nie robisz tego sam, bo trzeba wyciągnąć skrzynię biegów do tej operacji i ją rozebrać

.
: czw lut 16, 2006 9:58 pm
autor: Yannick
Załóżmy, że wyjmę skrzynię, czy wymiana tego synchronizatora to jakaś trudna rzecz? I tak muszę wyjąć silnik, więc skrzynia to już chyba nie dużo więcej roboty...
A gdzie się pytać o taki synchronizator? Bo ja znalazłem w necie jakis jeden do uno za 146 zł.
: wt lut 28, 2006 7:36 pm
autor: Pumba_bielsko
podpinam się pod temat mam dokładnie takie same problemy.
ale u mnie jest luz na drąszku włąsnie gdzie dostac cos takiego
ja mam uno 1.3 z 86 roku skrzynia z dolnym wybierakiem.
: wt wrz 05, 2006 11:02 pm
autor: F.R.O.C.K.
Niestety musze odswiezyc temat

Zgrzyta dwojka zarowno przy zmianie z jedynki przy wyzszych obrotach jak i przy redukcji z trojki

Najprawdopodobniej to synchronizator, wiec pytanie jest takie: jak z dostepnoscia takiego wynalazku, czy pasuje synchronizator dwojki z innej skrzyni bo czytalem w innych tematach ze pasuja skrzynie z Uno 1.4 lub Tipo wiec i synchronizatory chyba tez

Ceny widze podawane sa rozne bo od 50 do blisko 150 zlotych.
: wt wrz 05, 2006 11:10 pm
autor: ZibiUT
Co do skrzyń to raczej tylko z 1,4T ale synchronizatory moga pasować od skrzyń z z NA ale ważne jakie masz przełożenia bo były różne
: wt wrz 05, 2006 11:40 pm
autor: F.R.O.C.K.
A no wlasnie dobre pytanie

Chodzi o przelozenia wszystkich biegow czy tylko dwojki

Z reszta w tym momencie to bez roznicy bo nie znam zadnego z przelozen chyba ze wszystkie 1.4T maja takie przelozenia jak
TUTAJ
: śr wrz 06, 2006 12:25 am
autor: ziuzio
Synchronizatory w większości Fiatów/Lancii są takie same w zbliżonych latach produkcji, ale najlepiej zawsze dobierać coś od diesli, do skrzyni 1.4T pasują synchronizatory od 1.9JTD(nawet całe wnętrzności się mieszczą, jeśli potrzeba dłuższych przełożeń - ale tylko całe komplety trybów; w innej opcji możliwe, choć niekoniecznie, szumy i zgrzyty:)).
: śr wrz 06, 2006 8:14 am
autor: Yannick
do skrzyni 1.4T pasują synchronizatory od 1.9JTD(nawet całe wnętrzności się mieszczą, jeśli potrzeba dłuższych przełożeń - ale tylko całe komplety trybów
A do 1.3 z dolnym wybieraniem?
: śr wrz 06, 2006 9:24 am
autor: F.R.O.C.K.
ziuzio pisze:do skrzyni 1.4T pasują synchronizatory od 1.9JTD
Jestes w 100% pewny

Bo miedzy 1.4T a 1.9JTD troche latek minelo...
: śr wrz 06, 2006 5:51 pm
autor: ziuzio
F.R.O.C.K. pisze:
Jestes w 100% pewny

Bo miedzy 1.4T a 1.9JTD troche latek minelo...
Sam takie do siebie kupowałem, więc tak.
Ważne jest, aby był ten sam system wybierania biegów, z dolnym wybierakim, górnym, linki.
Do 1.3T pasują np. wnętrzności o Tepmry 1.9TD też z dolnym wybierakiem:)
: czw wrz 28, 2006 2:32 pm
autor: F.R.O.C.K.
Wracajac do tematu:
Oto jest pytanie: jak juz wczesniej pisalem mam padnienty synchronizator drugiego biegu. Na allegro pojawila sie skrzynia do turbo (ale jeszcze nie wiem czy 1.3 lub 1.4) i wedlug tego co tam pisze jest 100% sprawna. No i teraz tak: robic ten synchronizator czy kupic cala skrzynie? W najblizszym czasie bede u zaufanego mechanika i zapytam sie ile kosztowaloby zrobienie tego synchronizatora (a podejrzewam ze znajdzie sie w mojej skrzyni jeszcze cos do zrobienia).
: czw wrz 28, 2006 9:21 pm
autor: ziuzio
Na pewno taniej wyjdzie kupić inną skrzynię. Tylko pytanie co oznacza w 100% sprawna:)??
Czy to że trzyma się kupy i są w środku wszystkie tryby(niekoniecznie z pełnym 'uzębieniem':)) czy też może wszystkie biegi wchodzą miodzio i cichutko??
Tego nie sprawdzisz dopóki jej nie założysz i wytestujesz:|.
Jeżeli chcesz mieć pewność co będzie w środku to lepiej zrób porządnie(aczkolwiek pewnie drożej to wyjdzie w bezpośrednim porównaniu kosztów, choć na dłuższą metę nie będziesz raczej żałował;)) swoją skrzynię, tym bardziej mając zaufanego mechanika.
: sob wrz 30, 2006 12:26 am
autor: F.R.O.C.K.
Skrzynia wedlug tego co odpowiedzial mi sprzedajacy w mailu wyjeta zostala z auta o przebiegu 54 tys km, auto ze Szwajcarii. Kupil ja do swojego UT ale nie pasowala bo mial 1.3, a skrzynia jest do 1.4. I co Wy na to
