Strona 1 z 2
Układ wydechowy.
: wt sty 24, 2006 2:45 pm
autor: McBanan
Witam.
Chciałem się dowiedzieć czy może ktoś z Was w swoim UT MKII ma zamontowany układ wydechowy z kwasówki lącznie z kolektorem wydechowym, w związku z tym kogo polecacie żeby mi takie cudo pospawał do autka. Turbinka dmucha 1,2 bar bo wyżej jest AFR zbyt ubogie ale pracuje nad tym i podejrzewam że układ wydechowy jest zbyt wąski i niewydala, ponieważ gdy podnoszę cinienie doładowania wzrasta tylko spalanie (ktore i tak jest zabojcze

) a niezauważam żadnej popray osiągów. Jeśli macie namiary na kogoś kto by sie mógł tym profesjonalnie zajać to bede bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
: wt sty 24, 2006 3:26 pm
autor: ziuzio
Nie korzystałem z usług, ale podobno są dobrzy:
-
El-Tec
-Grabowski(młody)
-
MGMotorsport
: wt sty 24, 2006 7:03 pm
autor: McBanan
Dzieki bede próbował złapać z nimi kontakt. Jak tylko będą jakieś efekty to dam znać, chyba ze macie jakies wlasne domowe sposoby

.
: wt sty 24, 2006 7:12 pm
autor: Lui
rura do tłumików 2 metry za 35zł dwa kolanka 90 stopni po 12zł sztuka jakiś tłumik na koniec fi 50 (np środkowy corrado) ok 80zł
spawarka i jechać

: wt sty 24, 2006 8:28 pm
autor: apac
Ja natomiast zastanawialem sie, czy jest sens ruszac oryginalne tlumiki (mam akurat bosala) i wstawic na koncu jakis przelot, pozostawiajac 2" seryjne rury

Poza zwiekszeniem halasu moglo by to cos dac? Ewentualnie wywalic sam ostatni tlumik. Slyszalem ze nie ma sensu przelotowy tlumik i rury 2" - powinno byc od poczatku do konca 2,5 " + przelot

ale na razie chcialbym pozostac przy seryjnej srednicy i mam dylemat

: wt sty 24, 2006 8:42 pm
autor: Lui
średica wydechu wystarczy ponoć że jest taka jak wyjście z turbo (49mm)
ja mam 2cale od uppipe do końca bez tłumików... musze jakiś założyć bo dźwięk jest brzydki

pozatym z tłumikiem niby lepiej

: wt sty 24, 2006 9:04 pm
autor: apac
Ten ostatni najbardziej go przytyka, wiec moze zostawuic srodkowy a pozbyc sie tylko tego drugiego i w jego miejsce przelocik
PS: Na seryjnych tlumikach dzwiek silnika UT jest straszny, taki klekot polaczony z wyciem

- przynajmniej moj tak ma - nie bic

: wt sty 24, 2006 9:45 pm
autor: McBanan
Ja mam dwa tlumiki w dobrym stanie

ale chcialbym podniesc moc a z tego co wiem poprawienie wydechu powoduje zmiejszenie spalania. Wogole zastanawiam sie czy sonda mi nie padla bo spalanie jest zabojcze

okolo 20 litrow ale czasem jak juz sie zagrzeje to go niezaluje.
Odnosnie dziwieku to jest on przyjemny (szczelny uklad + 2 tlumiki) w srodku jest cicho a na zewnatrz tylko na wolnych obrotach sobie glosno mruczy.
: wt sty 24, 2006 10:30 pm
autor: Lui
u mnie dźwięk to taki jakby się woda gotowała hehe bulgotanie takie
a chciałbym żeby chodził jakoś tak "równo", głośno ale nie takie "wypluwanie" tylko dźwięk jak w wolnossącym
aj aj tyle rzeczy do sprawdzenia, trzeba szybko UT kończyć...
: wt sty 24, 2006 11:40 pm
autor: jugo500
Z tego co wiem (wiedza ta pochodzi z dwuletniego śledzenia forum streetracing jak i namacalnie ) to w autach TURBO najlepiej dać prostą rurę do końca i jeden tłumik (końcowy) ja w uno planuje downpipe 2,5 cala a reszta 2 i powinno być OK
http://galerie.tomson.com.pl/albums/alb ... 8RS_22.jpg
to jest wydech zrobiony dla audi 1,8 T
w uno niestety będą pewne trudności ,ale zawsze można się pozbyć zbiornika paliwa

: śr sty 25, 2006 1:04 am
autor: apac
jugo500 pisze:
to jest wydech zrobiony dla audi 1,8 T
w uno niestety będą pewne trudności ,ale zawsze można się pozbyć zbiornika paliwa

Ma dwie puszki

jesli dzieki temu mialo by byc ciszej to byc moze warto zostawic ten srodkowy tlumik w ut (z tego co wiem jest to przelot) i zmienic tylko ostatni dajac jeszcze jeden przelot- opcja przy pzoostawaniu na seryjnej srednicy. Chce aby auto bylo jak najbardziej cichociemne i nie meczylo podczas dluzszej jazdy

Wydech juz jest bez kata, powyzsza operacja powinna go dodatkowo nieco odetkac...
: śr sty 25, 2006 8:06 am
autor: ZibiUT
A ja planuje 2,5 " na calej długosci z jednym koncowym przelotem.
jugo - a jaki problem ma być z zbiornikiem??
Ja sie martwię przejściem nad belką. Bo przy moim obniżeniu bedzie ciężko. Bede musiał dobrze wydech umocowac na poduszkach aby za bardzo nie latał
: śr sty 25, 2006 11:38 am
autor: jugo500
Jak zdejmiesz zbiornik to powinnien się zrobić taki kąt ,że spokojnie przejdziesz nad belką

: śr sty 25, 2006 4:30 pm
autor: Lui
najlepiej od razu wyciąć to od koła zapasowego i puścić wydech prosto

: śr sty 25, 2006 4:39 pm
autor: McBanan
Hehe u mnie to rozwiazanie z kolem zapasowym to niezly pomysl

Dzieki Lui za podpowiedz
Od kiedy kupilem autko jezdze bez kola zapasowego, tylna kanapa tez poszla w odstawke a ostatnio nawet wykladzina z podlogi, wygluszenia i boczki drzwi hehe. Jak ktos jest maniakiem dzwieku turbiny to polecam, slychac ja jakby byla pod siedzeniem
