Strona 1 z 1

VTG w PGT-debata

: sob lut 11, 2012 8:28 pm
autor: gerg
Jako że orginalna turbosprężarka w moim punto osiągneła już kres swojej przydatności
(jest spocona olejem a żeliwko przy klapce westgate ma juz pokaźne pęknięcie)
Podiołem decyzje że będzie jej wymiana.
Przeryłem dośc poważnie to forum by obrać jakiś kierunek w tej sprawie a że auto nie służy do sportu ani na niedziele najprawdopodobniej będzie to Garrett 2056.

Chcę zapuścic dyskusję wśród technicznych umysłów tego forum by rozważyć różnice pomiędzy turbiną sterowana klapką obejściową westgate a sterowaną zmniennie kierownicami spalin

1.Co by przemawiało na kożyśc zamontowania jednej względem drugiej ?
2.Technicznych sposobów na zamontowanie turbo vtg

Mam pewne przemyslena w tym temacie ale o tym troszke później

Re: VTG w PGT-debata

: czw mar 08, 2012 9:17 am
autor: dj_o
Trzy aspekty:

- teoretyczny - można spokojnie wybierać większe turbo, w stosunku do tego jakie byśmy wybierali bez vnt (bo przecież po to bierzemy takie turbo, pamiętając żeby sobie nie stwarzać restrykcji i tym samym dużego backpressure przy max. wartości przepływu),

- montażowy - nie ma przeciwwskazań w montażu, pomijając fakt zmieszczenia turbo,

- wysterowanie - najważniejsza kwestia i od tego zależy powodzenie Twojego projektu. Ja zaprzęgałem kompa DTA i z tym dało się poprawnie działać. :wink:

Re: VTG w PGT-debata

: czw mar 08, 2012 9:34 pm
autor: turbomaniak
Nawet DETem wysterujesz VNT/VTG

Re: VTG w PGT-debata

: czw cze 07, 2012 11:36 am
autor: uniak 1.4T
wszystko ok ale co z temperaturą pracy turbiny z VNT w silniku ZI, poki co tylko porsche stosuje takie rozwiązanie, ze względu na to ze nie musi liczyc się z kosztami produkcji i na turbiny stosuje materiały przejęte z lotnictwa

Re: VTG w PGT-debata

: czw cze 07, 2012 1:17 pm
autor: turbomaniak
Jedyne co moze sie pierdzielic przy wysokiej temp to kierownice, mysle ze gdyby nie przekraczac 900 stopni to powinno dzialac, ale to tylko moje gdybanie :roll: Bede musial to kiedys sprawdzic :mrgreen: