Strona 1 z 2

Przygarnąć tego UT- nowe informacje?

: czw gru 01, 2005 9:35 pm
autor: Yannick
Na wstępie chciałbym się przywitać. Być może niedługo dołączę do grona dumnych posiadaczy UT. W związku z tym powyższe pytanie.

Mam takie do kupienia i ma korbki w drzwiach, a na http://www.astercity.net/~josuch/unoturbo/historia.html pisze, że powinno mieć elektrykę. Warto dać 3500zł za UT z tego roku, jeśli jest dobrze utrzymane?

Pozdrawiam!

: czw gru 01, 2005 10:02 pm
autor: ziuzio
Jeżeli stan jest faktycznie taki bardzo dobry to warto, jeżeli trzeba wykonać jakiekolwiek poprawki: blacharskie, lakiernicze lub mechaniczne to nie warto dawać takiej ceny, bo UTa kupisz już 2000zł w podobnym stanie, a kasę którą doinwestujesz będzie pewną rzeczą, a nie że kiedyś coś było zrobione... .
Na pewno nie kupuj w pośpiechu, bo chcesz UTa - poszukaj, wybadaj rynek i dopiero kupuj, bo szkoda Twojej kasy na pózniejsze naprawy. Chyba, że lubisz i już umiesz grzebać przy samochodach, to możesz spokojnie kupować :P .

Re: Czy UT 89 musi mieć elektryczne szyby?

: pt gru 02, 2005 8:05 am
autor: murcki
Yannick pisze:Na wstępie chciałbym się przywitać. Być może niedługo dołączę do grona dumnych posiadaczy UT. W związku z tym powyższe pytanie.

Mam takie do kupienia i ma korbki w drzwiach, a na http://www.astercity.net/~josuch/unoturbo/historia.html pisze, że powinno mieć elektrykę. Warto dać 3500zł za UT z tego roku, jeśli jest dobrze utrzymane?

Pozdrawiam!
Podaj więcej szczegółów, ewentualnie zrób jakieś zdjęcia albo co, bo po korbkach w drzwiach to Ci niewiele jesteśmy w stanie wywnioskować :wink:

Re: Czy UT 89 musi mieć elektryczne szyby?

: pt gru 02, 2005 3:24 pm
autor: mops
murcki pisze:
Podaj więcej szczegółów, ewentualnie zrób jakieś zdjęcia albo co, bo po korbkach w drzwiach to Ci niewiele jesteśmy w stanie wywnioskować :wink:
jak to nie ??............ ja wnioskuje ze mu sie elektryczne szyby nie popsuja :mrgreen:

Re: Czy UT 89 musi mieć elektryczne szyby?

: pt gru 02, 2005 4:06 pm
autor: murcki
mops pisze: jak to nie ??............ ja wnioskuje ze mu sie elektryczne szyby nie popsuja :mrgreen:
szyby na korbki raczej też nie :wink:

: pt gru 02, 2005 6:23 pm
autor: Yannick
Dzięuję za zainteresowanie. Właściewie chodziło mi tylko o te szybki, żeby wiedzieć z ilu aut był składany, ale skoro już zawracam Wam głowę to zapytam o całość. Fotki
http://www.sprytnydom.pl/uno/1.jpg
http://www.sprytnydom.pl/uno/2.jpg
http://www.sprytnydom.pl/uno/3.jpg

"alufelgi, centralny zamek, autoalarm, welurowa tapicerka, 140 KM (ma ponoć większą sprężarkę i kute tłoki)".
Cena 3500zł, do negocjacji. Co myślicie?

Pojawia się dylemat: czy zaufać sprzedającemu?
Cały czas piszę to co wiem od niego, (w nawiasach to co myślę o tym):
auto w pewnym momencie stało się własnością mechanika, posiadacza warsztatu, który zrobił kompletny remont, poddał je tuningowi, wstawił większą turbinę i min. kute tłoki, ale nie ma na to żadnych papierów, potem sprzedał je (dlaczego sprzedał takie cudo, w które włożył tyle kasy ?!) komuś, kto sprzedał je obecnemu właściecielowi. Na samochodzie nie ma śladów korozji (na zdjęciach niby nie widać), silnik jest w idealnym stanie (fakt, na fotkach jest czyściutki).

P.S. Czytałem posta o testach przed kupnem i:
1. Który wąż to odma skrzyni i czego tam szukać?
2. Jak i gdzie zdjąć dolot z turbiny, żeby poszukać oleju?

Pozdro

: pt gru 02, 2005 7:37 pm
autor: Lui
Odma to chyab jedyny wąż idący od skrzyni korbowej, z przodu, tak mniej więcej w połowie szerokości silnika.

A przewód z turbo to trzeba by ściągnąć w dwoch miejscach, przed turbo, ten co idzie od przepływki (dość ciężki dostęp...) możesz sprawdzić luzy na wirniku, no i drugi przewód za turbo, najławtiejszy jest dostęp do kolanka przy intercoolerze.

ALE PRZEDEWSZYSTKIM BLACHA !!!!!!

Obejrzyj bardzo dokładnie, wiem po swoim przykładzie - ale ja dawałem 1000zł i wiedziałem że czeka mnie kupa roboty - obejrzyj dokładnie tylne kielichy, ściągnij tapicerke, u mnie była taka sytuacja że oglądałem je od wewnątrz i nie wyglądało źle, problem był jak ściągnełem tapicerke i zacząłem odklejac PAPĘ :? którą ktoś zabezpieczył wcześniejszą robotę - był już kiedyś robiony remont. No ta nieszczęsna papa odchodziła z blachą, jak wszystko zdrałem, to ukazał się piękny widok na tarcze hamulcową... dziury były straszne

Podłoga była za to wyścielona wykładziną która była cała przesiąknięta wilgocią ....

A z zewnątrz nic takiego się nie zapowiadało !!!! :

Obrazek

Obrazek

Pozatym coś nie wietzę w te kute tłoki, same tłoki kosztują tyle co cały ten UT ... chyba że seryjne były kute 8)

Jak masz dostęp do G-techa to sprawdź przyśpieszenie do 100km/h zobaczysz jaki stan silnika 8)

: pt gru 02, 2005 9:12 pm
autor: ziuzio
Jak dawno temu był ten remont??
Może zwyczajnie spróbuj dotrzeć do tego właściciela, który to robił :P .

: sob gru 03, 2005 6:15 pm
autor: Yannick
Byłem dzisiaj oglądać to autko i dowiedziałem się kilku rzeczy:
- ma założone sportowe hamulce (tarcze. klocki),
- wydech: strumienica + firmowy ostatni tłumik (firmy nie pamiętam, ale warczy jak nieszczęście ;) ),
- autoalarm i centralny na pilota,
- ciśnienie oleju zawsze ponad 3 bary,
- ciśnienie doładowania standard,
- woda z turbiny leci aż miło do zb. wyrównawczego,
- sportowe przełożenie kierownicy (2 obroty),
- kubełek + szelki dla kierowcy, składany kubełek + zwykłe pasy dla pasażera,
- podłoga pod pasażerem robiona, pod kierowcą gnije, ale jeszcze nie tragedia,
- za kielichy przednie rdza się bierze, ale jeszcze całe, tylne nadkola rdzy brak,
- za dzwi kierowcy od spodu rdza się już wzięła dość konkretnie, ale do wiosny spokojnie objeździ,
- drobne ubytki i pęknięcia lakieru, zwłaszcza na elementach plastikowych (bad look)
- alufelgi + opony w dobrym stanie, zimówki na stalówkach prawie nowe,
- stan progów nieznany z powodu przynitowanych progów

Cena zeszła do 3200zł. Auto jest praktycznie kupione, zaklepane a w poniedziałek jadę podpisać umowę i zapłacić.
Czy robię w miarę dobry interes?

: sob gru 03, 2005 6:59 pm
autor: ziuzio
Jeżeli silnik jest ok i turbina też w porządku to można uznać że tak :) , ale na pewno znajdzie się jeszcze trochę mankamentów po rozpoczęciu użytkowania :wink: , więc przygotuj się na na jakieś drobne inwestycje i szanuj UTa :P .

: sob gru 03, 2005 10:28 pm
autor: ZibiUT
ziuzio pisze:Jeżeli silnik jest ok i turbina też w porządku to można uznać że tak :) , ale na pewno znajdzie się jeszcze trochę mankamentów po rozpoczęciu użytkowania :wink: , więc przygotuj się na na jakieś drobne inwestycje i szanuj UTa :P .
Przeguby, przednie kielichy bo one lecą od spodu a jak wychodzi góra to już sie konczą - takie drobne wydatki
Drzwi kosztują od 100-250 zł w zależności od stanu + lakier

: sob gru 03, 2005 10:39 pm
autor: Yannick
"przednie kielichy bo one lecą od spodu a jak wychodzi góra to już sie konczą - takie drobne wydatki"
ile te drobne wydatki i jak się postępuje ze "zjedzonymi" kielichami, bo na pewno to będzie konieczność na wiosnę
drzwi myślę, że uratuję czyszczeniem + konserwacja na jakiś czas

: sob gru 03, 2005 10:55 pm
autor: codename
swoja droga 2 rzeczy zwrociy moja uwage
1 zderzak nie z uta
2 brak czerwonych dywanikow

: ndz gru 04, 2005 8:56 pm
autor: KYS
codename pisze:swoja droga 2 rzeczy zwrociy moja uwage
1 zderzak nie z uta
2 brak czerwonych dywanikow
no właśnie chciałem się zapytać, czy UT miały taką tapicerke i takie rączki na drzwiach?

: ndz gru 04, 2005 9:01 pm
autor: murcki
Ja skądś znam to uno :hmm:

Obrazek Obrazek